ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בצהריים (שני) לחיסולו של מספר 3 בחמאס-עזה, מרואן עיסא, שאותו ניסו צה"ל ושב"כ לחסל בתקיפה אווירית במחנה נוסייראת. "אנחנו בדרך לניצחון המוחלט. בדרך לניצחון הזה, חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך. כולם בני מוות, אנחנו נגיע לכולם", אמר נתניהו. גורם ישראלי אמר כי מתחזק החשד שעיסא חוסל, אך בישראל שומרים על זהירות: "כבר העלינו כמה השמיימה ואחר כך התברר שטעינו", אמר.

מספר 1 שעליו מדבר נתניהו הוא יחיא סינוואר, 2 הוא מוחמד דף, 3 הוא מרואן עיסא והרביעי הוא סאלח אל-עארורי שחוסל בתקיפה ברובע הדאחייה בביירות - המזוהה עם חיזבאללה. על חיסולו של אל-עארורי לוקח נתניהו אחריות בשם ישראל, לראשונה - מבלי להזכיר את שמו, אף שברור לכל שמדובר בו.
שלשום בלילה הובילו צה"ל ושב"כ מבצע תקיפות אוויריות במרכז הרצועה בניסיון לחסל את מרואן עיסא, שנחשב לסגנו של מוחמד דף. עיסא נחשב למספר 3 בחמאס עזה אחרי יחיא סינוואר ודף, ולמעשה לראש הזרוע הצבאית בפועל. בחמאס בודקים מה עלה בגורלו.
על פי דיווחים, בלילה שבין שבת לראשון התרחשו תקיפות חריגות במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה - שם לפי הערכות הסתתר עיסא. התקיפות לוו בניתוקי אינטרנט וחשמל. במערכת הביטחון לא מתייחסים כרגע לדיווח על כך שייתכן שעיסא חוסל, אך גורמים הביעו אופטימיות שהוא אכן חוסל וכעת ההמתנה היא ל-BDA, הערכת נזקי התקיפה.
1 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי. ישראל לוקחת אחריות על חיסולו בביירות
אם עיסא אכן חוסל, מדובר יהיה בחיסול המשמעותי ביותר מפרוץ המלחמה. הגורמים הבכירים ביותר בזרוע הצבאית של חמאס שחוסלו מפרוץ הלחימה היו פעילים בדרג מח"ט - איימן נופל ואחמד רנדור. מלבדם, חוסל בביירות כאמור גם בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, שפעל מלבנון ועמד מאחורי שורת פיגועים של חמאס ביהודה ושומרון.
נתניהו התראיין בצהריים לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית, ונשאל על האמירה של הנשיא ג'ו ביידן על כך ש"תקיפה ברפיח תהיה קו אדום". נתניהו השיב כי ישנן הסכמות בין ישראל לממשל האמריקני בנוגע למטרות ולדברים הבסיסיים במלחמה - אך הוסיף כי הצדדים חלוקים בנוגע לדרך שבה יש להשיגם. כשנשאל אם צה"ל נאלץ להוריד את האינטנסיביות של הפעילות בעזה בעקבות חילוקי הדעות עם ארה"ב, השיב: "אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז".
כשנשאל ספציפית על פעולה ברפיח, נתניהו אמר כי הימנעות מפעולה בעיר בדרום הרצועה תהיה שקולה להחלטה שלא לפעול בברלין בשלהי מלחמת העולם השנייה. ראש הממשלה הדגיש כי "לא ניתן לחסל רק שני שלישים מחמאס. יש לחסל את כולו, אחרת הוא יחזור וישתלט על כל הרצועה".

נתניהו אמר עוד כי "אם העולם חושב שארה"ב וישראל מאוחדות זה עוזר למאמץ המלחמה, להשיג ניצחון ולשחרר את החטופים. מנגד, אם חמאס חושב שיש פערים בין ארה"ב וישראל – זה לא עוזר". לדבריו, "הניצחון קרוב, הניצחון במרחק נגיעה. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לעתיד המזרח התיכון – הוא הגעה לניצחון מהיר. וניצחון יגיע במהירות ככל שאנחנו מאוחדים יותר, לא מפולגים". נתניהו סיכם את דבריו באמירה שהוא האחראי לביטחון המדינה, וכי מרבית אזרחי ישראל תומכים בעמדתו ובעמדת הממשלה.
השר חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, מצידו, אמר היום ל-ynet כי הוא מאמין שקבינט המלחמה מקבל החלטות כששיקולי המדינה לפני הכול - וגם סוגיית החטופים. "אנחנו מחויבים להחזיר את האנשים האלו. המדינה, לא משנה שאני לא הייתי בממשלה. המדינה לא שמרה עליהם ב-7 באוקטובר ויש לה את האחריות לעשות כל מה שביכולתה להשיב אותם. אני לא בתחרות איזו משימה יותר חשובה - אם להכניע את החמאס או להשיב את החטופים. אני רק יודע שלהכניע את החמאס ייקח ממילא זמן ולהשיב את החטופים אין לנו זמן".
הוא נשאל גם על פעולה ברפיח והשיב: "יש שם עוד חטיבה שלמה עם ארבעה גדודי חמאס. המטרה של המלחמה היא הכרעת שלטון חמאס - וצריך להכריע גם את הגדודים הנותרים שם. גם ארה"ב לא מתנגדת. הם חושבים שלפני שנכנסים לרפיח צריך לתת מענה לסוגיה של המוני אזרחים שנמצאים באזור. גם אנחנו חושבים כך. מעולם לא התכוונו לפגוע בחפים מפשע". הוא הוסיף: "עכשיו בונים את התוכניות וצריכים הרבה מאוד מרכיבים. גם להיות מוכנים בתוכניות גם להיות מוכנים בסדר הכוחות, לראות מה קורה עם המתווה של השבת החטופים שאני מקווה שלא נסגרה עליו הדלת".
השתתפו בהכנת הכתבה: ניר (שוקו) כהן