החיסול המשמעותי ביותר מתחילת המלחמה? צה"ל ושב"כ הובילו שלשום בלילה (בין שבת לראשון) מבצע תקיפות אוויריות במרכז הרצועה בניסיון לחסל את מרואן עיסא, שנחשב לסגנו של מוחמד דף. עיסא נחשב למספר 3 בחמאס עזה אחרי יחיא סינוואר ודף, ולמעשה לראש הזרוע הצבאית בפועל. בחמאס בודקים מה עלה בגורלו.
על פי דיווחים, בלילה שבין שבת לראשון התרחשו תקיפות חריגות במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה - שם לפי הערכות הסתתר עיסא. התקיפות לוו בניתוקי אינטרנט וחשמל. במערכת הביטחון לא מתייחסים כרגע לדיווח על כך שייתכן שעיסא חוסל, אך גורמים הביעו אופטימיות שהוא אכן חוסל וכעת ההמתנה היא ל-BDA, הערכת נזקי התקיפה.

2 צפייה בגלריה
עיסא (מוקף באדום), לצד סאלח אל-עארורי שחוסל בביירות. לא מופיע בפומבי
עיסא (מוקף באדום), לצד סאלח אל-עארורי שחוסל בביירות. לא מופיע בפומבי
עיסא (מוקף באדום), לצד סאלח אל-עארורי שחוסל בביירות. לא מופיע בפומבי
עוד לפני פרוץ המלחמה, עיסא, בן 59, מיעט מאוד בהופעות פומביות. עד פרוץ המלחמה והבאת המידע בעניינו של מוחמד דף, רווחה גם הערכה נוכח "נכותו" של דף כי עיסא הוא מחליפו בפועל. עיסא נחשב לדמות המקשרת בין ההנהגה הצבאית להנהגה המדינית של חמאס ברצועת עזה מ-2012, תפקיד שטווה עבורו קשרים רבים בחמאס - והעניק לו כוח ומשמעות בעיני שתי הזרועות.
הוא נכלא בישראל למשך חמש שנים בימי האינתיפאדה הראשונה, בעקבות פעילותו בחמאס - אליה הצטרף בגיל צעיר. הוא נחשב לחלק ממייסדי ארגון הטרור, ומילא תפקידים מרכזיים בפיתוח מערכות צבאיות בזרוע הצבאית של חמאס.
עיסא החליף בתפקיד את אחמד ג'עברי שחוסל בפתח מבצע "עמוד ענן" ב-2012. הוא נחשב לדמות "אפורה" מעט, שמעל ראשו לא ריחפה הילה דומה לזו של דף וג'עברי - שאותו כאמור החליף. לאור מיעוט הופעותיו הפומביות, הוא כונה "איש הצללים". ישראל כבר ניסתה לחסלו בעבר. ב-2006, במהלך ישיבה עם דף ומנהיגים נוספים מהשורה הראשונה של הזרוע הצבאית, הוא הצליח להינצל. גם ב-2014 וב-2021 הופצץ ביתו פעמיים, ובאחת מאותן ההפצצות נהרג אחיו.
2 צפייה בגלריה
מוחמד דף
מוחמד דף
מוחמד דף. הסגן חוסל?
(צילום: דובר צה"ל)
בשנת 2015, במהלך כנס ברצועת עזה, התבטא באופן נדיר לראשונה זה שנים. "אנחנו ממשיכים לייצר רקטות, אולם לא חותרים כעת לעימות עם ישראל, אלא בעתיד", אמר בכנס של מכון מחקר הכפוף למנגנוני הביטחון של חמאס - כשנה אחרי מבצע צוק איתן. דבר השתתפותו בכנס אז היה חשאי.
בחודש ינואר חשף דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי תמונות מבית הנופש המפואר של עיסא באל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה. לפי הודעתו, כוחות צה"ל שפעלו במקום פשטו על בית הנופש שלו, שם תיעדו בין היתר בריכת שחייה, חצר גדולה וריהוט יוקרתי.

"זה הפער בין מנהיגי חמאס לאנשים ברצועת עזה - הכירו את ביתו של עיסא. זו עדות נוספת לניתוק המוחלט בין הנהגת חמאס, לרבות ראשי הזרוע הצבאית, שחיה חיי מותרות ונהנית מעושר רב, לבין פלח גדול מאוכלוסיית עזה שמתחנן לקבלת תרומות וסיוע בינלאומי. מנהיגי חמאס בגן עדן ותושבי עזה בגיהינום", אמר אדרעי.
בחודש דצמבר דווח כי מוחמד עיסא, בנו של מרואן, נהרג בתקיפה אווירית. בנו הבכור מת לפני כשנה ממחלה.
אם עיסא אכן חוסל, מדובר יהיה בחיסול המשמעותי ביותר מפרוץ המלחמה. הגורמים הבכירים ביותר בזרוע הצבאית של חמאס שחוסלו מפרוץ הלחימה היו פעילים בדרג מח"ט - איימן נופל ואחמד רנדור. מלבדם, חוסל בביירות גם בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, שפעל מלבנון ועמד מאחורי שורת פיגועים של חמאס ביהודה ושומרון.