שני המחבלים הציתו את הרכב ששימש אותם לפיגוע, אביו של אחד מהם סייע להם: בשב"כ ממשיכים לחקור את נסיבות פיגוע הירי בכניסה לאריאל בליל שבת, שבו נרצח המאבטח ויאצ'סלב (דניאל) גולב (23). מפרטים חדשים בחקירה עולה כי אביו של אחד משני המחבלים אסף את השניים במכוניתו מהנקודה שבה הציתו את רכבם. לפי החשד, האב שנעצר בגין סיוע לפיגוע ידע על מעשי השניים.
עוד עלה מהחקירה כי המחבלים יחיא מרעי (19) ויוסף עאסי (20) מהכפר הפלסטיני קראוות בני חסן במחוז סלפית השאירו את רכבם בשטח פתוח בין הכפרים ת'ולת וסניריא אחרי שרצחו את המאבטח, ואז הציתו אותו באמצעות חומרי בערה שהביאו עמם מראש כחלק מתכנון הפיגוע.
בשלב זה, כך חושדים בשב"כ, אביו של אחד משני המחבלים אסף אותם כאמור במכוניתו והסיע אותם לכפרם. עוד התברר כי שני רובי הקרלו ששימשו את המחבלים הוסתרו בתוך תיק בבית של אחד משני המחבלים. מי שהצביע על נקודת המסתור בפני הלוחמים שעצרו אותם היה האב הסייען.
8 צפייה בגלריה
יחיא מרעי ויוסף עאסי
יחיא מרעי ויוסף עאסי
המחבלים יחיא מרעי ויוסף עאסי
8 צפייה בגלריה
המחבל יוסוף עאסי עצור על ידי כוחות הביטחון, המחבל יחיא מרעי עצור על ידי כוחות הביטחון
המחבל יוסוף עאסי עצור על ידי כוחות הביטחון, המחבל יחיא מרעי עצור על ידי כוחות הביטחון
מעצר המחבלים
(צילום: דובר צה''ל)
במהלך הבוקר פעלו לוחמי החטיבה המרחבית אפרים בצה"ל למיפוי בתי שני המחבלים לצורך הריסתם. בזמן הפעילות נעצר חשוד בסיוע לשניים. בסרטון (בפתח הכתבה) שמתפרסם הערב, נראים הכוחות עוברים בין שני הבתים בכפר קראוות בני חסן ועוסקים בפעולות המיפוי.
שני המחבלים שרצחו את המאבטח גולב הכירו היטב את הזירה ואת אותה כניסה לעיר אריאל. כמה ימים לפני הפיגוע, הם התקרבו עם מכוניתם לאזור ועצרו בנקודה גבוהה סמוכה - כדי לתצפת על עמדת הכניסה המאובטחת לעיר. הם זיהו אותה מראש כנקודת תורפה, בעיקר בשישי בלילה, אז התנועה באזור דלילה ואין אבטחה כבדה כמו בשעות היום.
לאחר שהבינו כי זו עשויה להיות מטרה נוחה לתקיפה עבורם, חזרו למכוניתם והחלו בנסיעה לעבר עמדות הבוטקה שבין נתיבי הנסיעה בכביש. הם הבחינו כי בניגוד לשגרה, אף מאבטח לא נראה מחוץ לעמדות הבוטקה כדי לאבטח את הנקודה. בדרך כלל המאבטחים נמצאים בעמדות השונות שסמוכות זו לזו, אך הפעם שניהם היו בעמדה אחת.
8 צפייה בגלריה
תיעוד הירי
תיעוד הירי
רכבם של המחבלים בזירת פיגוע הירי
8 צפייה בגלריה
כלי הנשק שנתפסו במעצר המחבלים מהפיגוע באריאל
כלי הנשק שנתפסו במעצר המחבלים מהפיגוע באריאל
כלי הנשק שנתפסו במעצר המחבלים מהפיגוע באריאל
(צילום: דוברות המשטרה )
המחבלים פתחו תחילה באש מתוך המכונית ופגעו במאבטח, אך זיהו תוך שניות כי ישנה תזוזה וחששו כי מאחוריו מסתתר מאבטח נוסף שיירה לעברם בעת מנוסתם. זו הסיבה שאחד מהם יצא מהמכונית ופתח באש נוספת לתוך המבנה הקטן, בזמן שגולב, במאמציו האחרונים, הגן על בת זוגו ויקטוריה ומנע בכך פגיעה בה.
לאחר מכן נסעו המחבלים מרחק קצר של קילומטרים בודדים, במשך כ-20 דקות נסיעה, והגיעו אל שטח פתוח. שם הם העלו באש את מכוניתם, שהייתה עם לוחית זיהוי ישראלית ומספרה שייך לרכב שהורד מהכביש. במערכת הביטחון עלו על זהות המחבלים תוך פחות משעתיים ממועד הפיגוע. אלו בחרו להמשיך במסלול הבריחה שלהם למסתור בבתיהם והגיעו אליהם בשעת בוקר מוקדמת בשבת.
לוחמי הימ"מ פשטו במקביל על שני הבתים בכפר: תחילה באש לעבר קירות המבנים, ורגעים בודדים לאחר מכן יצאו שני המחבלים בידיים מורמות לעבר הלוחמים. הבדיקה הראשונית של כוחות הביטחון העלתה כי שני המחבלים לא נשלחו על-ידי ארגון טרור כלשהו - אך אחד מהם מזוהה עם חמאס. שניהם מנועי כניסה לישראל, ואחד מהם ריצה בעבר תקופת מאסר קצרה בכלא הישראלי.

מוקדם יותר הערב נערכה בבית העלמין בבית שמש הלווייתו של המאבטח שנרצח בפיגוע. "היה לך לב כל כך גדול וכל כך טוב, נספר עליך לילדים ולנכדים ותהיה דוגמה בשבילם", ספד בן דודו ולדימיר. בני המשפחה התקשו להיפרד מיקירם, וכשהגופה הוטמנה נשמעו זעקות שבר ובכי. האב זאב ולדימיר אמר קדיש, האם נזנדה התייפחה על הקבר הטרי.
כ-300 בני אדם, בהם שר התיירות יואל רזבוזוב וח"כ קטי שטרית, הגיעו להלוויה כדי לחלוק לגולב כבוד אחרון. ראש העיר בית שמש עליזה בלוך אמרה בדברי ההספד: "ולדי-דניאל שלנו אתה גיבור, כך נזכור אותך כולנו. ולדי-דניאל עמדת בפתח הכניסה לאריאל והגנת כחומה בצורה למול כדורי המחבלים הנפשעים הרצחניים. עמדת כחומה בצורה עד שקרסת ממכת האש הרצחנית".
8 צפייה בגלריה
 מימין אימא ומשמאל אביו של ויאצ'סלב (דניאל) גולב ז''ל
 מימין אימא ומשמאל אביו של ויאצ'סלב (דניאל) גולב ז''ל
אמו ואביו של גולב בהלוויה
(צילום: חיים גולדיטש)
8 צפייה בגלריה
קברו של ויאצ'סלב דניאל גולב  ז''ל
קברו של ויאצ'סלב דניאל גולב  ז''ל
חלקת הקבר של המאבטח
(צילום: חיים גולדיטש)
8 צפייה בגלריה
הלווייתו של ויאצ'סלב (דניאל) גולב שנרצח בפיגוע באריאל
הלווייתו של ויאצ'סלב (דניאל) גולב שנרצח בפיגוע באריאל
מאות השתתפו בהלוויה
(צילום: חיים גולדיטש)
ראש העיר אמרה עוד: "שמרת וגוננת על האחים שלך והוריך. למדת בבית הספר עתיד דביר בעיר בית שמש וגם שם המורים שלך החל מאמש מדברים על העוצמה שלך. על כך שהיית סלע איתן. השקט שבך אפיין אותך גם בביצוע המשימות בצבא. ולדי-דניאל חשב על אחרים לפני שחשב על עצמו. המסירות, האחריות, העוצמה שלו ראויה לכל מילות גבורה. אנחנו נמשיך כאן בעיר לספר את סיפורו של ולדי-דניאל. נספר את גבורתו, נעשה הכול שהיא לא תישכח.
"אנחנו לא ניתן למחבלים הנפשעים להרפות את ידינו. אנחנו לא ניתן למחבלים שפלים לעצור אותנו במסע שלנו. נעשה הכול שכל אחד מילדי בית שמש, מכל הקהילות ומכל המגזרים, ייקח עמו להמשך חייו משהו מתכונותיו ומגבורתו של ולדי-דניאל. תהיה זו נחמה קטנה תהיה זו דרכנו לשמור על זכרו של ולדי-דניאל הגיבור חי עמנו כאן בעיר בית שמש. אני מצדיעה לך בשם כל תושבי העיר בית שמש על גבורתך העילאית".

8 צפייה בגלריה
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה פליגלמן
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה פליגלמן
ויאצ׳סלב (דניאל) גולב ובת זוגו ויקטוריה פליגלמן
(מתוך פייסבוק)
גולב התגייס לצה"ל באוגוסט 2017, ושירת בפלגת הנגב - יחידה המגנה על בסיס חיל האוויר נבטים שבנגב ובה חיילים חרדים שמעוניינים לשרת בתפקידי לוחמה. הוא השתחרר ב-2020, לאחר שירות מלא. בפלגה אמרו כי חבריו ומפקדיו לשירות הצבאי העידו בסוף השבוע: "הוא היה חייל שקט מאוד, מעולם לא שמענו אותו מתלונן. היה עושה הכול, גם כשהיה קשה".
לבית המשפחה של המאבטח הגיע הבוקר גם יבגני פליגלמן, אביה של ויקטוריה שהייתה ארוסתו של ויאצ'סלב וניצלה כשבן זוגה הגן עליה בגופו מפני הקליעים שירו המחבלים. "ויאצ'סלב זה מלאך, הוא הציל את הבת שלי. חצי שנה הם היו ביחד ותכננו להתחתן בשנה הבאה. לפני שבועיים הוא נתן טבעת אירוסין. מבחינתו היא הייתה האישה שלו. ויקטוריה עדיין בטראומה ממה שקרה ומצבה הנפשי קשה".