פיגוע רצחני בכניסה לאריאל: מאבטח בן 23 נרצח אמש (שישי) ביריות בכניסה המערבית לעיר שבשומרון על ידי שני מחבלים, שירו בו מטווח אפס וככל הנראה ניסו גם לדקור אותו. מאבטחת שהייתה בסמוך לצעיר שנרצח לקתה בחרדה. צה"ל פתח במצוד אחר שני המחבלים. במסגרת הפעילות חוסל מחבל בשומרון.
בתיעוד קשה של רגעי הפיגוע, שהופץ ברשתות החברתיות, נראים שני המחבלים יוצאים מהרכב, רצים אל עמדת השמירה - ויורים במאבטח בנשק מסוג קרל גוסטב. אחד מהם חזר לרכב, עשה פרסה ואסף את המחבל השני, שחיכה לו בצד השני של הכביש.
3 צפייה בגלריה
הפיגוע בכניסה לאריאל
הפיגוע בכניסה לאריאל
רכב המחבלים
3 צפייה בגלריה
הפיגוע בכניסה לאריאל
הפיגוע בכניסה לאריאל
זירת הפיגוע, בכניסה המערבית לאריאל
לפי התיעוד, השניים לא נכנסו לאריאל עצמה אלא נמלטו - כנראה לכיוון כפר סמוך. הם הגיעו לכניסה לעיר ברכב מסוג סוזוקי עם לוחית זיהוי צהובה - שכנראה הייתה שייכת בעבר לרכב מסוג מאזדה שהורד מהכביש. לוחמי צה"ל ושב"כ, בשילוב מאמץ מודיעיני, פתחו במרדף אחר החשודים והחלו לחסום צירים במרחב. בסריקות משתתפים לוחמי חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, גדוד 636 של חיל האיסוף הקרבי ויחידת מרעול, המתמחה באיתור בני אדם על בסיס ניתוח בשטח, שאנשיה השתתפו בעבר גם בסריקות אחר המחבלים שברחו מכלא גלבוע.
במסגרת המצוד אחר המחבלים, כוחות צה"ל ירו וחיסלו מחבל פלסטיני שהשליך לעברם בקבוק תבערה בכפר עזון שבמרכז השומרון. לא היו נפגעים בקרב הכוחות.
הדיווח על הירי התקבל בשעה 23:19 במוקד מד"א במרחב ירקון. חובשים ופרמדיקים החלו להעניק לצעיר שנפצע אנושות טיפול רפואי, אבל תוך זמן קצר נקבע מותו. פרמדיק מד"א תומר פיין סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות העשרים מחוסר הכרה עם פצעי ירי. הוא היה ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".
בתוך כך, עימותים פרצו לפנות בוקר בין מתפללים לרעולי פנים במסגד אל-אקצא שבירושלים. זאת לאחר שעשרות רעולי פנים התקדמו לעבר המשטרה כדי להתעמת איתם, אך בדרך הם נחסמו על-ידי מאות מתפללים. במקום החלו ויכוחים שהובילו לקטטה בין הצדדים. רעולי הפנים הניפו דגלי חמאס וקראו "אנחנו אנשיו של מוחמד דף, אבו-עוביידה, תפוצץ את תל אביב".
שלל הפרות הסדר האלימות ברחבי ירושלים הובילו להגשת 18 כתבי אישום בחודש האחרון בגין התפרעויות שהתרחשו בשער שכם, בהר הבית ובעיר העתיקה בבירה. כל כתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים כולל כמה מעורבים ולכן בסך הכול הוגשו כתבי אישום נגד עשרות צעירים ממזרח העיר. לקראת סיום הרמדאן, במשטרה כבר מביטים ליעד הבא הנפיץ בשבוע הבא: יום העצמאות ה-74 של ישראל ובמקביל ציון יום הנכבה מצד הפלסטינים. במחוז ירושלים לא שוללים אפשרות להתפרעויות.

14 נרצחים תוך חודש

הפיגוע באריאל מתווסף לשורה של פיגועים בערי ישראל, שאירעו בסוף מרץ ובתחילת החודש. ב-7 באפריל נרצחו בפיגוע ירי בבר האילקה ברחוב דיזנגוף בתל אביב תומר מורד ואיתם מגיני, בני 27 מכפר סבא. שעות לאחר הפיגוע נקבע בבית החולים מותו של אחד הפצועים, ברק לופן בן 35 מגבעת שמואל. המחבל אותר שעות לאחר הפיגוע על ידי שב"כ מסתתר סמוך למסגד באזור כיכר השעון ביפו וחוסל בחילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ.
בשבוע שלפני כן נרצחו חמישה בני אדם בפיגוע ירי בבני ברק. מחבל פלסטיני מאזור ג'נין ירה למוות בארבעה אזרחים, ולאחר מכן נהרג בקרב יריות עם המשטרה, שבו גם נהרג השוטר אמיר חורי.
יומיים קודם נרצחו שוטרי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט מירי של שני מחבלים אזרחי ישראל תומכי דאעש מאום אל פחם שארבו להם בתחנת אוטובוס בחדרה. המחבלים חוסלו על ידי מסתערבים של הימ"מ ואיש שב"כ שאכלו במסעדה סמוכה ושמעו את הירי.
בשבוע שלפני כן נרצחו ארבעה ישראלים בפיגוע דריסה ודקירה בבאר שבע שביצע מחבל בדואי תושב חורה שבנגב. נהג אוטובוס ואזרח ירו למוות במחבל. בעקבות שורת הפיגועים הכריזה מערכת הביטחון על היערכות "שובר כלים" שנועדה לבלום את גל הטרור.
פורסם לראשונה: 23:31, 29.04.22