2 צפייה בגלריה
חנות המפעל של בן אנד ג'ריס ביבנה
חנות המפעל של בן אנד ג'ריס ביבנה
גלידת "בן אנד ג'ריס"
(צילום: בראל אפרים)
המתנחלים עולים להתקפה: המועצה האזורית שומרון תוביל קמפיין בדרישה להפעלת חוק החרם בישראל נגד "בן אנד ג'ריס" העולמית, כפי שעשו מדינות בארצות הברית. ראש המועצה יוסי דגן הודיע כי המועצה תפיק ותעודד הדבקת מדבקת אזהרה על מוצרי יוניליוור - הבעלים של חברת "בן אנד ג'ריס" - שעליה ייכתב: "אזהרה - מוצר של חברת יוניליוור, תומכת BDS".
תגובה זו באה לאחר שהתברר כי חמש מדינות בארה"ב כבר הודיעו כי יחילו את חוק החרם במדינותיהן נגד "בן אנד ג'ריס" ויוניליוור, אולם היחידה שלא הצטרפה עד עתה ולא החילה את חוק החרם היא ישראל עצמה. כמו כן, מייסדי החברה התראיינו השבוע ולא הצליחו להסביר מדוע בחרו להחרים את ההתנחלויות בשל התנגדותם למדיניות ישראל בגדה המערבית - ולא במדינות בארה"ב שאוסרות על הפלות ומקדמות ערכים שמנוגדים לערכי החברה.

2 צפייה בגלריה
מדבקת אזהרה של המועצה האזורית שומרון נגד חברת יוניליוור
מדבקת אזהרה של המועצה האזורית שומרון נגד חברת יוניליוור
המדבקה שתחולק
"חברת יוניליוור פועלת כבר שנים ומשרתת את האג'נדות של תנועת ה-BDS", אמר דגן. "זאת בעצם אי-התערבותה בהחלטה החמורה של בן אנד ג'ריס העולמית שבבעלותה שלא למכור את הגלידה שלה ביהודה שומרון ורמת הגולן מסיבות פוליטיות. מדינת ישראל מצידה מורידה את הראש בפניהם.
"הזוי בעיניי שהממשלה לא מצליחה לקדם את חוק החרם ולהחיל אותו על חברת יוניליוור ו'בן אנד ג'ריס' העולמית שפעם אחר פעם ראשיה פועלים ומדברים נגד מדינת ישראל ואזרחיה. אם מדינת ישראל לא מסוגלת לפעול נגד יוניליוור - הבשורה מגיעה היום מאיתנו בשומרון".
המתנחלים יפיצו את המדבקות בבתי עסק כבר בימים הקרובים והם מציעים לעסקים אפשרות להדביק את המדבקות הללו על מוצרים המיוצרים על-ידי יוניליוור ובכך לאפשר ללקוחות להחליט אם הם רוצים לקנות מוצרים מחברה התומכת לכאורה ב-BDS או לבחור באלטרנטיבות.