כמעט חודש חלף מאז המהומות חסרות התקדים בין מתנגדי משטר אריתריאים לתומכי המשטר, וההבטחה של הממשלה ל"צעדים חזקים נגד המתפרעים וגירוש מיידי" - אבל נראה שבשטח הרבה לא השתנה. הלילה נפצעו 11 בני אדם, בהם שניים באורח קשה, בקטטה בשכונת התקווה בין מתנגדי משטר לתומכיו. "הם חיפשו אנשים שמתנגדים לדיקטטור", אמר עד ראייה.
4 צפייה בגלריה
פצועים בקטטה בתל אביב
פצועים בקטטה בתל אביב
זירת הקטטה הלילה בת"א. "חיפשו מתנגדי משטר"
(צילום: דוברות מד"א)
זה קרה ארבעה ימים לאחר רצח של אריתריאי, על פי החשד עקב היותו מתנגד המשטר. בעקבות אותו רצח - ולפני הקטטה הלילה - שלחו נציגי הקהילה האריתריאית מכתב למשטרה ולשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "בעקבות המחאה וההתפרעויות ב-2 בספטמבר, האיומים רק מתגברים", כתבו. "ב-26 בספטמבר נדקר באכזריות מבקש מקלט, אב לחמישה ילדים ששניים מהם בישראל. נשים לא מצליחות ללוות את ילדיהן בגלל איומים ואלימות מצד תומכי משטר".
"ההפחדות והאלימות הפיזית מתבצעות באופן שיטתי ומאורגן, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה", כתבו. "זה מראה שמישהו עומד מאחורי הפושעים הללו. חוסר אכיפה ועונשים מקלים מדרבנים את הפושעים לפעול באופן אכזרי ומתמיד. אנחנו כארגון קהילתי שפועל לחיים שקטים מוטרדים משפיכות הדמים ומבקשים מהמשטרה שתפעל למיצוי הדין עם הפושעים ולביטחונם של האנשים הנורמטיביים. אנו מבקשים טיפול משמעותי וביד קשה כלפי פושעים אכזרים".
4 צפייה בגלריה
שוטרים עם נשקים שלופים  בהפגנת מחאה של מבקשי מקלט אריתראים
שוטרים עם נשקים שלופים  בהפגנת מחאה של מבקשי מקלט אריתראים
תיעוד מהעימותים בתחילת החודש
(צילום: AP / Ohad Zwigenberg)
4 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה של מבקשי מקלט אריתראים
הפגנת מחאה של מבקשי מקלט אריתראים
ניידת שהושחתה במהלך המהומות
אריתריאי המתגורר בשכונת שפירא, שבילה הלילה עם חברים בשכונת התקווה, שחזר בשיחה עם ynet את שאירע. "ישבתי עם חברים בבר, האדומים (תומכי המשטר) חסמו את הכביש והם הרביצו לכחולים (מתנגדי המשטר). הם ממש חיפשו אנשים שהם נגד דיקקטורה. לפני יומיים ניסו לתקוף אותי והמשטרה לא עושה כלום. ממש מפחיד בתל אביב".
"יש פחד, לא ישנו כל הלילה", הוסיפו אריתריאים המתגוררים בשכונת התקווה. "אנחנו לא יוצאים מהבית. כל הזמן כותבים בקבוצות איפה יש תומכים אדומים".
15 אזרחים זרים נעצרו בחשד למעורבות בקטטה בשכונת התקווה. שעות ספורות לאחר אותה קטטה נורה למוות אזרח סודני בן 33 בשדרות הר ציון בתל אביב, על רקע סכסוך בין עבריינים בנוגע לסמים.
שיאו של הסכסוך בין מתנגדי המשטר האריתריאי לתומכיו היו ההתפרעויות הקשות בדרום תל אביב, שפרצו אז בעקבות כוונת השגרירות האריתריאית לערוך פסטיבל לציון יום העצמאות של המדינה. כ-170 נפצעו אז במהומות, בהם עשרות שוטרים.
4 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה של מבקשי מקלט אריתראים
הפגנת מחאה של מבקשי מקלט אריתראים
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)

מאז אותם עימותים בתחילת החודש, החריפה האווירה בין תומכי המשטר למתנגדיו. כמה תקריות אלימות נרשמו מאז, בהן הרצח בתחילת השבוע והקטטה הלילה, ובשני הצדדים מעידים כי האווירה אינה בטוחה וכי יש חשש לצאת לרחובות ולאזורים מסוימים בעיר.
כמו כן, בעקבות הצהרות הממשלה על כוונה לגרש אריתריאים שהתפרעו במהומות, מתנגדי המשטר הכינו רשימות עם שמותיהם ותמונותיהם של תומכי המשטר.
עם זאת, ולמרות כינוס צוות השרים יום לאחר המהומות והאמירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על דרישות ל"צעדים חזקים נגד המתפרעים, כולל גירוש מיידי של אלה שנטלו חלק בזה", לא הרבה אירע בשטח.
באותו כינוס אמר נתניהו: "אני מתקשה להבין מדוע תהיה לנו בעיה עם אלה שמכריזים שהם בעצמם תומכי המשטר, ולכן הם בוודאי לא יכולים לטעון טענת פליטות. אני מבקש גם שהפורום הזה יכין תכנית שלמה ומעודכנת להוצאתם של כל שאר המסתננים הבלתי חוקיים ממדינת ישראל, וזו התכלית של ההתכנסות הזאת היום".

המתיחות בין שני הצדדים "מתודלקת" באמצעות הרשתות החברתיות, בפרט בפייסבוק. פעולות "הכחולים", שניסו למנוע מ"האדומים האלימים" - כפי שמתנגדי המשטר כינו אותם - לעבור לקנדה, ממחישות את רמת המתיחות.
מתנגדי המשטר יצרו פרופילים מפורטים על חלק מתומכי המשטר, ופנו לשגרירות קנדה בישראל. מטרת מתנגדי המשטר הייתה לבטל את קבלת הוויזות או להקשות על תהליך ההסכמה, מחשש ש"האדומים" יפגעו בהם גם בקנדה (עימותים בין הצדדים נרשמו בעוד שורה של ערים ברחבי העולם).
בנוסף, מתנגדי המשטר פועלים מאז תחילת החודש, ועוזרים לרשויות - כגון רשות האוכלוסין וההגירה בישראל - בקבלת מידע על תומכי המשטר - מקום מגוריהם ועבודתם, קשרים משפחתיים ועוד.