ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה אחר הצהריים (יום רביעי) - כיממה לאחר האירוע וברקע כניסת שב"כ לחקירת המקרה - לרצח מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע: "זו חציית קו אדום. נפעיל את כל האמצעים כדי לנצח את הפשיעה הזאת".
בהודעה שפרסם נתניהו אמר: "הרצח של מנכ"ל עיריית טירה זה חציית קו אדום. הרציחות האלה, ארגוני הפשע, הפרוטקשן, להשתלט על עיריות, זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו.
"אנחנו נפעיל את כל האמצעים - כולל השב"כ, כולל המשטרה, כל האמצעים, כדי לנצח את הפשיעה הזאת. חיסלנו את הפשיעה המאורגנת בחברה היהודית בישראל, אנחנו נחסל את הפשיעה המאורגנת בחברה הערבית בישראל. כל אזרחי ישראל חייבים לחיות בביטחון ולא תחת צל של איום הטרור הפנימי".
1 צפייה בגלריה
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
ד"ר קשוע עבד אלרוחמן
מנכ"ל עיריית טירה קשוע עבד אלרוחמן וזירת הרצח
(צילום: עיריית טירה, דוברות המשטרה )
מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע נרצח אתמול ביריות בעיר לקראת השעה חצות. בשב"כ הודיעו שהם מעורבים בחקירת האירוע, ובמקביל נודע ל-ynet כי 25 נבחרי ציבור מהחברה הערבית מוגדרים בחטיבת המבצעים של המשטרה כמאוימים, ומקבלים סל אבטחה.
החברה הערבית סופרת כבר 154 נרצחים מתחילת השנה, רובם כתוצאה מירי, כשהסיבות מגוונות: נקמות דם, סכסוכים בין ארגוני פשיעה, אלימות במשפחה ועוד. בתקופה המקביל בשנה שעברה הגיע מספר הקורבנות ל-68 (111 בשנה כולה). אם לא יחול שינוי דרמטי במצב, מספר הקורבנות ב-2023 יחצה את רף ה-200, ועלול להיות גם כפול מזה של שנה שעברה. למעשה, בהסתכלות של שנה אחורה - מאוגוסט 2022 לאוגוסט 2023 - מספר הנרצחים כבר הגיע לכ-200 בשנה.
ביישובים הערביים קיים מצב קיצוני של פחד וחרדה, כשמספר הנרצחים הוא טיפה בים לעומת אירועי הירי החוזרים ונשנים: תופעת הנשק הבלתי-חוקי בחברה הערבית הוזנחה במשך שנים רבות והתעצמה, ומלבד ירי למטרות רצח משמש הנשק גם לאיומים, הפחדה - ואפילו חגיגות פרועות.
מספר הפענוחים הנמוך של המשטרה בחברה הערבית, גם במקרים של רצח ופציעה וגם במקרים של ירי ללא נפגעים, נמוך להחריד לעומת המצב בחברה היהודית. הדבר לא רק גורם לתסכול רב בקרב התושבים, אלא מתדלק את האלימות בפועל - שכן תוצאה ישירה שלו הוא שרוצחים רבים מסתובבים חופשי, ובהיעדר חוק משפחות פונות לדרכים פליליות כדי "לסגור חשבונות".

נזכיר כי נתניהו הודיע כבר ביוני כי הוא "נחוש להכניס את השב"כ לפעולה", הבטחה שחוזרת על עצמה בממשלה הנוכחית, אולם לא נראה שבינתיים נעשו צעדים בנושא.
נתניהו אמר אז: "אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים הללו, נגד ארגוני הפשע, נגד הרציחות הללו. קיימתי שורה של ישיבות כבר השבוע בנושא הזה עם גורמי הביטחון, המשפט והמשטרה, ואני מתכוון להמשיך בשבוע הבא ולהגיע לתוצאה מהירה".