1 צפייה בגלריה
"כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע". סמוטריץ' וביידן
"כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע". סמוטריץ' וביידן
"כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע". סמוטריץ' וביידן
(צילום: נדב אבס, AFP)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השיב הבוקר (יום שני) בריאיון בגלצ לביקורת על הממשלה מצד ארצות הברית, ותקף: "אין מדינה מוסרית יותר מישראל, ואין צבא מוסרי יותר מצה"ל". בריאיון נשאל סמוטריץ' על הסערה שעורר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כשאמר שזכות התנועה שלו ביהודה ושומרון חשובה יותר מזכות התנועה של הערבים, ואמר כי "כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע".
לדברי סמוטריץ', "אין עם שמנהל קרב הישרדות על חייו מול טרור רצחני במשך עשרות שנים בצורה נקייה יותר וזהירה יותר מהעם היהודי. אני כבר לא מדבר על האמריקנים ועל איך הם פעלו באפגניסטן ובעיראק. הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, לא לצה"ל וגם לא לנו כדרג מדיני. זו צביעות שאין למעלה ממנה".
בריאיון לחדשות 12 ביום רביעי האחרון אמר בן גביר כי "הזכות שלי, של אשתי ושל הילדים שלי להסתובב ביהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים. זכות החיים שלי קודמת לזכות התנועה. זו המציאות".
בבית הלבן גינו את דבריו של בן גביר ודובר במחלקת המדינה אמר כי "זו רטוריקה גזענית. מסרים כאלה מזיקים במיוחד כשהם מועצמים על ידי בעלי תפקידים מנהיגותיים ואינם עולים בקנה אחד עם קידום כיבוד זכויות האדם לכולם. הנשיא ביידן והמזכיר בלינקן היו ברורים שגם לישראלים וגם לפלסטינים מגיע ליהנות מאמצעים שווים של חופש וביטחון".
בן גביר, אגב, הגיב לסמוטריץ' בטוויטר ומסר: "בצלאל, תודה על התמיכה. גם הציבור בארצות הברית יודע מצוין שהזכות לחיים קודמת לחופש התנועה".
גם סמוטריץ' ספג בעבר ביקורת מצד האמריקנים אחרי שקרא "למחוק את חווארה". לאחר אותה קריאה, בזמן ביקורו של סמוטריץ' בארה"ב במרץ, סירבו גורמים בממשל האמריקני להיפגש עימו. עוד לפני הגעתו, במחלקת המדינה אף שקלו לאסור את הגעתו לארה"ב.