1 צפייה בגלריה
חיים ביבס רן ארז
חיים ביבס רן ארז
חיים ביבס ורן ארז
(צילום: יריב כץ' מוטי קמחי)
ארגון המורים העל-יסודיים הודיע הבוקר (שישי) כי הוא נענה לבקשת יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס לבטל את העיצומים שמשבשים את אירועי סיום שנת הלימודים. לפיכך, המורים שמוחים על רפורמת הבגרויות של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, הסכימו לחלק לתלמידי התיכונים את תעודת סוף השנה ולהשתתף במסיבות סיום וטקסים.
בארגון המורים אמרו כי "המאבק ממשיך עד להשגת המטרות". יו"ר הארגון רן ארז אמר: "עליי לציין את המנהיגות שגילה מר ביבס, המוביל גם עתה את מערכת החינוך ועשה זאת גם בתקופת מגפת הקורונה".
עם זאת, עיצומי ארגון המורים נמשכים בכל הקשור במניעת קשר עם מטה משרד החינוך והשתתפות בהשתלמויות שמקיים המשרד בנוגע לרפורמת הבגרויות. בעקבות כך הגיש הבוקר משרד החינוך בקשה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים להוצאת צווי מניעה לארגון המורים.
במשרד החינוך אמרו כי "יו"ר ארגון המורים אינו יכול לנקוט עיצומים בנושאים פדגוגיים, ובוודאי כאשר הרפורמה אינה פוגעת בתנאי השכר של המורים במקצועות המח"ר (מורשת, חברה ורוח), ואף לא בהיקף שעות ההוראה. המשרד שב ומדגיש כי הוא תומך ויקדם כל מהלך להעלאת שכר המורים".

"הגיע הזמן שייענו לדרישות המורים"

ביבס, שפנה אמש לארז וביקש ממנו לבטל את העיצומים הנוגעים לאירועי סיום שנת הלימודים, ציין כי "מאבק המורים לקבלת שכר הגון, מוצדק, נכון וראוי. הגיע הזמן שמשרדי הממשלה ייענו לדרישת הארגון להתחיל במשא ומתן מידי על הסכמי השכר שתוקפם פג כבר לפני מספר חודשים".
ביבס אמר עוד: "מרכז השלטון המקומי תומך במאבקם הצודק של המורים לטיפול שורש יסודי במעמדם, תנאי העסקתם ושכרם, באופן שיהא ראוי למלאכת הקודש שבה הם עוסקים - חינוך ילדינו".

ביום שלישי הודיע ארגון המורים על החרפה במאבק ברפורמת הבגרויות, שאותה הגדיר ארז "תוכנית רעה שפוגעת בתנאי העבודה של המורים". בארגון החליטו כי המורים לא יעניקו ציונים לתלמידים, לא יקלידו אותם במערכות בתי הספר, ובהמשך גם לא יחלקו תעודות סיום שנה.
ארז כתב למורים בהתייחסו לעיצומים כי מדובר בתגובה ל"צעדים השרירותיים של שרת החינוך, הפוגעים במערכת החינוך על מוריה ותלמידיה". השרה שאשא-ביטון הורתה מצידה לגורמי המקצוע במשרד החינוך להגיש לאלתר צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה נגד ארגון המורים.
ואולם, בעקבות פניית יו"ר מרכז השלטון המקומי ביבס - החליטו כאמור המורים לחזור בהם מהעיצומים. "הנהלת ארגון המורים החליטה להיעתר לבקשת מרכז השלטון המקומי ולבטל את העיצומים לכתיבת התעודות וחלוקתן ולאפשר השתתפות באירועי סוף השנה", כתב ארז לביבס.
יו"ר ארגון המורים כתב עוד: "אנו תקווה, שחרף ההתנהגות האחראית של ארגון המורים, משרדי החינוך והאוצר יתעשתו ויחדלו מהפגיעה האנושה בשכר המורים ותנאי עבודתם ויעלו כנדרש את מערכת החינוך ואת עובדי ההוראה המאיישים אותה לראש סדר העדיפות הלאומי בישראל".
במסגרת הרפורמה שהוכרזה בחודש שעבר, יבוטלו הבגרויות החיצוניות במקצועות ההומניים, בהם היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות, וציון הבגרות יורכב מהערכה פנימית של בית הספר לצד עבודה מסכמת רב-תחומית שתיבחן על ידי בוחן חיצוני.