3 צפייה בגלריה
ארבע החשודות בהברחת סמים לישראל. "זו לא הפעם היחידה שבה עסקו בבלדרות"
ארבע החשודות בהברחת סמים לישראל. "זו לא הפעם היחידה שבה עסקו בבלדרות"
ארבע החשודות בהברחת סמים לישראל. "זו לא הפעם היחידה שבה עסקו בבלדרות"
(מתוך פייסבוק)
עוד לפני שזהות ארבע הצעירות החשודות בהברחת סמים לישראל פורסמה, נשמעה ביקורת ברשתות החברתיות על המראה שלהן ועל תמונותיהן שהופצו כשפניהן מטושטשות. כעת, ניתן להגיד שמדובר בחבורת צעירות שהתרברבו באינסטגרם ובפייסבוק באורח חייהן שכלל הרבה טיסות לחו"ל, מסיבות ובילויים. אחת מהן אף עקבה באדיקות אחרי פרשת נעמה יששכר ושיתפה בפייסבוק פוסטים שבהם טענה שעליה לקחת אחריות על מעשיה.
בית המשפט המחוזי בלוד התיר אתמול (יום ראשון) לפרסם את זהותן של החשודות ששימשו כבלדריות וניסו להעביר בטיסה מגרמניה לנתב"ג סמים מסוג קוקאין וקטמין במשקל כולל של 15 קילוגרמים ובשווי של מיליוני שקלים: אוראל בן חיים, עידן צאובר, ארבל מזרחי, ולי פוני. בדיון ציינה נציגת המשטרה כי קיים חשד שזאת לא הפעם היחידה שהן עסקו בבלדרות לייבוא סמים.
3 צפייה בגלריה
ארבעת החשודות בהברחת סמים לישראל בחופשה בתאילנד
ארבעת החשודות בהברחת סמים לישראל בחופשה בתאילנד
ארבעת החשודות בהברחת סמים לישראל בחופשה בתאילנד. "תמימות הן לא"

ארבל מזרחי (23) מתגוררת בתל אביב ובעלת מותג תכשיטים. יש לה יותר מ-4,000 עוקבים באינסטגרם והיא מרבה לשתף מחייה. לאחרונה, היא שיתפה תמונות מטיול ראוותני בתאילנד באתרים יוקרתיים תוך שהיא מתייגת את שאר החשודות. לקראת חזרתה לארץ שיתפה סרטון שבו נראית המזוודה הוורודה שבה נתפסו הסמים, וכתבה: "נחושה באמצע בנגקוק לעשות שופינג עם מזוודה ריקה, לפוצץ אותה". בתמונה אחרת שהעלתה נראות חמש מזוודות, בהן המזוודות של חברותיה שנתפסו בנתב"ג, עם הכיתוב "מוגזמות".
לי פוני (22) מקריית גת, יש לה כ-2,000 עוקבים באינסטגרם והפרופיל שלה פרטי. בתחילת החודש היא פרסמה פוסט בפייסבוק שבו הודיעה כי היא עוזבת את דירתה בתל אביב ומוכרת רהיטים וחפצים.
אוראל בן חיים (24) מתגוררת בכפר סבא. בעמוד האינסטגרם שלה היא מגדירה את עצמה כמוזיקאית, ומרבה לשתף מטיוליה בהודו, מקסיקו, סרי לנקה, סיני ועוד. היא חובבת מסיבות טבע ושיתפה תמונות שבהן היא נראית מעשנת מצ'ילום, סיגריות וג'וינטים.
לעידן צאובר (24), גם היא מכפר סבא, יש יותר מ-2,000 עוקבים באינסטגרם. בעמוד הפייסבוק שלה נראה כי היא עקבה באדיקות אחרי פרשת נעמה יששכר ושיתפה פוסטים בנושא. בינואר 2020 היא שיתפה פוסט שיצא נגד יששכר: "עם כל הכבוד נעמה, צר לי עליך ועל מצבך. אבל יחד עם זאת את עברת על החוק במדינה זרה. תשאי בתוצאות של מעשייך, מדינה שלמה לא צריכה לוותר על חלקים בשביל להחזיר אותך הביתה. אין ספק שהייתי רוצה לראות אותך בבית, אבל לא בדרך הזאת. יש שתי אימהות שלא ישנו במשך ארבע שנים כי הילדים שלהן הלכו ונלחמו בשביל המדינה!! הם נלחמו בשביל המדינה שלא דואגת להחזיר אותם הביתה".
3 צפייה בגלריה
המזוודות של החשודות בהברחת סמים לישראל
המזוודות של החשודות בהברחת סמים לישראל
המזוודות של החשודות בהברחת סמים לישראל. החשודות שיתפו את חייהן הראוותניים
ארבע החברות טסו לסוף שבוע בברלין, ושבו לישראל בתחילת השבוע שעבר בשתי טיסות. שתיים מהן נחתו בטיסה ראשונה, ואחת החשודות אספה את המזוודה שלה ונסעה עם בן זוגה לדירתו ברמת גן. צעירה נוספת, שאספה "מזוודה ורודה", התבקשה להתלוות לבלש מיחידה 747 שמתמחה בזיהוי נוסעים שמעוררים חשד - ובבדיקה נתפס חומר החשוד כסם מסוג קוקאין וקטמין.
הבלשים יצאו בעקבות החברה שנסעה עם מזוודתה לבית בן הזוג ברמת גן, ושם מצאו מזוודה ללא סמים. להערכת בלשי המשטרה, הצעירה הצליחה להיפטר מהסמים לפני הגעתם. גורם שמקורב לחקירה אמר: "יש לנו מידע מה עלה בגורל הסמים שהביאה החשודה". עם נחיתת הטיסה של שתי הצעירות הנוספות, הן נעצרו בנתב"ג ובמזוודות שלהן אותר חומר החשוד כסם מסוג קוקאין וקטמין.
במשטרה מעריכים כי הצעירות שימשו כבלדריות לייבוא הסמים בתמורה לכ-50 אלף שקלים. "להערכתנו זאת לא הפעם הראשונה של חלק מהבנות", אמר גורם המקורב לחקירה. "הן הלכו במודע אחרי הכסף הקל והגדול שאפשר להן רמת חיים שלא תואמת את היכולת הכלכלית שלהן". רב-פקד עזרא גולדשטיין, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת מרחב נתב"ג, אמר: "נשים תמימות הן לא".
פורסם לראשונה: 23:44, 22.01.23