לאחר שנה, שישה חודשים ו-16 ימים יחזור היום (חמישי) בנימין נתניהו ללשכת ראש הממשלה בירושלים. בממשלת נתניהו השישית, הממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל, יכהנו 29 שרים פרט לראש הממשלה - שני שרים יותר ביחס לממשלה הקודמת, ממשלת בנט-לפיד. מספר השרות יהיה נמוך.
בחלק מהמשרדים - כמו בביטחון, בחינוך וברווחה - יכהנו שני שרים. ברווחה גם תהיה רוטציה, וכך גם באוצר ובמשרד החוץ. ולמרות מספר השרים הגדול, כמה בכירים בליכוד ובהם דני דנון, דוד ביטן ודודי אמסלם - נשארו מחוץ לממשלה. אלה הם חברי הממשלה ה-37, לפי סדר השבעתם - ראש הממשלה תחילה ואחריו השרים, לפי סדר הא"ב.
נתניהו נבחר לראשונה לכנסת בשנת 1988, לאחר שכיהן קודם לכן כשגריר ישראל באו"ם. תפקידו הראשון היה סגן שר החוץ בממשלתו של יצחק שמיר. ב-1996 גבר על שמעון פרס בבחירות הישירות הראשונות לראשות הממשלה ובכך הפך לראש הממשלה הצעיר ביותר בתולדות המדינה (היה בן 46 כשנבחר לראשונה לתפקיד). נתניהו כיהן כראש הממשלה עד 1999, אך אז הפסיד בבחירות לאהוד ברק ופרש מהכנסת.
נתניהו, שחזר לכנסת ב-2003, מונה על ידי אריאל שרון לשר החוץ ואחר כך לשר האוצר. כשקדימה הוקמה הוא נותר בליכוד ומאז מכהן כיו"ר המפלגה. נתניהו נבחר שוב לראשות הממשלה ב-2009 והוא כיהן בתפקיד ברציפות עד יוני 2021, אז הוקמה ממשלת בנט-לפיד. בינואר 2020 הוגש נגדו כתב האישום בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. המשפט עדיין מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים ונתניהו טוען לחפותו. נתניהו הוא האיש שכיהן במשך הזמן הארוך ביותר כראש ממשלה מקום המדינה.
הרב עמיחי אליהו, נכדו של הרב הראשי לישראל לשעבר, מרדכי אליהו ז"ל, ובנו של הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת. אליהו, תושב ההתנחלות רימונים בשומרון, הוא יו"ר איגוד רבני הקהילות המאגד תחתיו 350 רבני בתי כנסת. בבחירות שנערכו בנובמבר הוא נבחר לראשונה לכנסת.
לאחר שכיהן בשורה של תפקידים בתנועת הליכוד, בין היתר כדובר התנועה, נבחר אקוניס לראשונה לכנסת ב-2009. הוא כיהן בין היתר כיו"ר ועדת הכלכלה וכסגן יו"ר הכנסת. בשנת 2013 הוא מונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה ומאוחר יותר לסגן השר להגנת הסביבה. תפקידו הראשון בממשלה היה ב-2015 כשמונה לשר במשרד ראש הממשלה ולאחר כמה חודשים מונה לשר המדע והטכנולוגיה. בהמשך היה שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים והשר לשיתוף פעולה אזורי. כעת יחזור למשרד המדע.
מכהן כחבר כנסת מאז 2021. היה בעבר מנכ"ל מוסדות מגדל אור, חבר מועצת העיר מגדל העמק ומנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני בני יוסף. הוא יכהן כשר שני במשרד שבראשו יעמוד יואב קיש, ושממנו נלקחו סמכויות רבות.
בן גביר הוא פעיל ימין מוכר עוד מצעירותו ונגדו הוגשו עשרות כתבי אישום, מתוכם הורשע בשמונה, בין היתר בשל עבירות של התפרעות, השחתת מקרקעין, הפרעה לשוטר והסתה לגזענות. במסגרת התמקצעותו כעורך דין הוא הרבה לייצג אנשי ימין החשודים או נאשמים בעבירות על רקע אידאולוגי.
בבחירות לכנסת ה-24 חתם בן גביר על ריצה משותפת של "עוצמה יהודית" ומפלגת "נעם", המתנגדת לזכויות להט"בים, ובהמשך שתי המפלגות התאחדו עם מפלגת "הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ'. בן גביר הוצב במקום השלישי ונבחר לראשונה לכהן בכנסת, שם הוא היה בין היתר יו"ר השדולה למען תושבי דרום תל אביב, יו"ר השדולה למען חיילי צה"ל ויו"ר השדולה למניעת אלימות משטרתית. כעת יכהן לראשונה כשר, במשרד שקודם כונה ביטחון הפנים - ולפי ההסכם הקואליציוני מג"ב כולו ינותק מהמשטרה ויוכפף אליו.
השתחרר מצה"ל בדרגת סרן. בשנים 1998–2008 היה בן צור מנכ"ל חברת "המשקם". הוא החל לכהן כחבר כנסת משנת 2014 והיה בין היתר חבר בוועדת החוץ והביטחון. בעבר כיהן כסגן שר הפנים וסגן השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. בן צור יכהן כשר במשרד שבראשו יעמוד חבר סיעתו יעקב מרגי, ובחלק השני של הקדנציה יחליף אותו כשר הרווחה.
ממייסדי צ׳ק פוינט – ענקית אבטחת המידע, והיה היו"ר הראשון שלה. בשנת 2008 ניצח בבחירות לראשות העיר ירושלים, ובתפקיד זה כיהן עשר שנים. בשנת 2019 נבחר ברקת בפריימריז ברשימת הליכוד, והוא מכהן מאז כחבר כנסת מטעמה. בין היתר הוא היה חבר בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והביטחון.
גולדקנופף, חסיד גור, הקים את "מרכז איגוד הת"תים" המאגד כמעט 200 תלמודי תורה ומייצג אותו בממשקים עם רשויות המדינה, ואת תנועת הנוער החרדית "נר ישראל". הוא ניהל את רשת גני הילדים ומעונות היום "בית יעקב", המונה כ-400 כיתות ברחבי הארץ, וייסד את מוסדות החינוך המיוחד "פתחיה".
בבחירות לכנסת ה-25 הוא מונה לעמוד בראש מפלגת יהדות התורה, במקומו של יעקב ליצמן. גולדקנופף היה אמור לכהן בקבינט המדיני-ביטחוני, אבל התנגדות דגל התורה מנעה זאת.
גלנט היה אלוף פיקוד הדרום (2010-2005) ומילא שורת תפקידים בצבא, בין היתר כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה אריאל שרון. בספטמבר 2010 אישרה הממשלה את המלצת שר הביטחון אהוד ברק למנותו לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, אולם בפברואר 2011, בעקבות חשדות לעבירות תכנון ובנייה שביצע גלנט בביתו, בוטל המינוי. במקומו מונה בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל. הוא נבחר לראשונה לכנסת מטעם מפלגת כולנו ב-2015 וכיהן כשר השיכון, עד שעבר לליכוד ומונה לשר העלייה.
בממשלת נתניהו-גנץ, שהוקמה ב-2020, הוא מונה לתפקיד שר החינוך. במהלך כהונתו בממשלות שבראשות נתניהו הוא כיהן גם כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, בקבינט הדיור, בוועדת שרים לענייני עלייה וקליטה, בוועדת שרים לפיתוח הנגב והגליל ועוד. כעת יחליף את גנץ כשר הביטחון, אבל חלק מסמכויותיו הועברו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שיכהן כשר במשרד.
גמליאל, שהייתה יו"ר התאחדות הסטודנטים, נבחרה לראשונה לכנסת ב-2003. בשנת 2005 היא מונתה לסגנית שר החקלאות ופיתוח הכפר. בממשלת נתניהו ב-2009 היא כיהנה כסגנית שר במשרד ראש הממשלה. ב-2015 מונתה לשרה לשוויון חברתי ולאחר הבחירות ב-2020 התמנתה לשרה להגנת הסביבה.
דיכטר כיהן כראש השב"כ בתקופת האינתיפאדה השנייה, ובתפקיד זה הוביל את הפעולות נגד הטרור בכלל ונגד מחבלים מתאבדים בפרט. הוא נבחר לכנסת לראשונה בשנת 2006 מטעם רשימת קדימה ולאחר הבחירות כיהן כשר לביטחון הפנים, ולאחר מכן כשר להגנת העורף בממשלה השנייה שהקים נתניהו. ב-2015 התמודד ברשימת הליכוד ולאחר הבחירות היה יו"ר ועדת החוץ והביטחון. ב-2019, ובמשך כשנה, כיהן כסגן שר הביטחון.
גלית דיסטל אטבריאן כתבה כמה ספרים ובנוסף כתבה טורים בעיתונות. לקראת הבחירות ב-2021 היא שוריינה במקום העשירי ברשימת הליכוד לכנסת. בבחירות הנוכחיות שובצה במקום ה-20. היא תכהן כשרה ללא תיק במשרד ראש הממשלה, וסמכויותיה יוגדרו בהמשך.
דרמר לא נכלל ברשימת הליכוד לכנסת, אך הוא נחשב למקורב לנתניהו. הוא כיהן בין היתר כיועץ של נתניהו בזמן שזה היה שר האוצר, לאחר מכן היה הציר הכלכלי של ישראל בוושינגטון ובאוקטובר 2013 מונה לשגריר ישראל בארצות הברית, תפקיד שבו כיהן עד ינואר 2020.
דרעי החל את דרכו הפוליטית בש"ס. ב-1988 מונה לשר הפנים בממשלת יצחק שמיר והיה לשר הצעיר בתולדות המדינה (בן 29). ב-1999 הורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים, וריצה שנתיים מאסר. לאחר שחרורו חזר לחיים הפוליטיים ולקראת הבחירות לכנסת ה-19 חזר להנהגת ש"ס, הוצב במקום השני ונבחר לצד אלי ישי. במאי 2013 מונה שוב ליו"ר תנועת ש"ס.
בממשלת נתניהו שהושבעה ב-2015 כיהן בתחילה כשר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, ואז עבר ממשרד הכלכלה למשרד הפנים. בשנת 2020, כשהוקמה ממשלת נתניהו-גנץ, הוא מונה שוב לשר הפנים. בינואר השנה דרעי הודה בעבירות מס - והורשע במסגרת עסקת טיעון בבית משפט השלום בירושלים. חקיקת חוק לפני ההשבעה אפשרה את מינויו לשר, בעקבות עתירה שהוגשה ידון בג"ץ בנושא בשבוע הבא.
וסרלאוף, מנכ"ל "עוצמה יהודית", נולד בעיר העתיקה בירושלים ובגיל 17 מונה לסגן יו"ר צעירי מפלגת האיחוד הלאומי. הוא שירת בגולני. בין השנים 2014–2019 לימד בישיבת ההסדר "עוז ואמונה" בדרום תל אביב, אותה הקים עם הרב אחיעד אטינגר ז"ל שנרצח בפיגוע ליד אריאל. הוא מוכר כפעיל במאבק לגירוש המסתננים מאפריקה מדרום תל אביב. וסרלאוף מלווה זה שנים ארוכות את איתמר בן גביר ב"עוצמה יהודית" ונחשב לאיש השטח של המפלגה.
בשנים 2008–2013 היה חבר מועצת העיר קריית גת, ובשנים 2013–2015 היה סגן ראש העיר. זוהר נבחר לראשונה לכנסת ב-2015, וכיהן בה כיושב-ראש ועדת המשנה לספורט, יושב-ראש הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי ויושב-ראש ועדת הכנסת. בהמשך היה יושב-ראש הקואליציה ויושב-ראש סיעת הליכוד. כעת מונה לראשונה לשר.
בשנת 1993 התמנה למזכיר הארגון הארצי של עובדי התעשייה האווירית. הוא נבחר לראשונה לכנסת בשנת 1999 וכיהן במשך שנים כיו"ר ועדת העבודה והרווחה. בין השנים 2015 ל-2019 הוא היה שר העבודה, הרווחה והשירותים חברתיים. כעת יכהן כשר התיירות.
כץ מכהן כחבר כנסת מאז 1998. ב-2003 הוא מונה לשר החקלאות ופיתוח הכפר בממשלתו של אריאל שרון. הוא נשאר בליכוד, ולאחר שנתניהו חזר לתפקיד ראש הממשלה ב-2009 מונה כץ לשר התחבורה והבטיחות בדרכים – תפקיד שבו כיהן עשור. בהמשך כיהן כשר החוץ, שר המודיעין ושר האוצר. הוא אמור לחזור למשרד החוץ, אבל רק בעוד שנה ולמשך שנתיים - כשעד אז יכהן כשר האנרגיה.
לוין נבחר לראשונה לכנסת ב-2009 מטעם הליכוד. בכנסת ה-18 עמד בראש ועדת הכנסת. לאחר הבחירות לכנסת ה-19 הוא היה יו"ר הקואליציה, לאחר מכן חזר לתפקיד יו"ר ועדת הכנסת ואז מונה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון. בכנסת ה-20 הוא כיהן כשר התיירות, השר המקשר בין הממשלה לכנסת ונציג ראש הממשלה בוועדת השרים לענייני חקיקה. לוין היה יו"ר הכנסת בכנסת ה-23.
לוין נחשב לאחד ממבקריה החריפים של מערכת המשפט ותומך בשימוע ציבורי למועמדים לבית המשפט העליון. הוא התעמת לא פעם עם נשיאת העליון אסתר חיות, והשאלה הגדולה תהיה איך ישתף איתה פעולה כשר המשפטים.
בשנים 2013–2016 היה מלכיאלי חבר מועצת עיריית ירושלים וחבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. כמו כן היה חבר דירקטוריון הרשות לפיתוח ירושלים. הוא נבחר לראשונה לכנסת ב-2016 וכיהן בין היתר כסגן יו"ר הכנסת. בכנסת הקודמת הוא כיהן כיו"ר השדולה למען קידום שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות ויו"ר השדולה למען ירושלים.
מרגי נבחר לראשונה לכנסת מטעם ש"ס בשנת 2003. בכנסת הוא כיהן בין היתר כיו"ר ועדת הכלכלה, יו"ר ועדת החינוך ויו"ר ועדת הכנסת. בשנים 2009 עד 2013 הוא כיהן כשר לשירותי דת. לפי ההסכם, הוא ישמש כשר הרווחה רק בחצי הראשון של הקדנציה.
במהלך שירותו הצבאי, חילץ סופר פצועים מקבר יוסף במהלך מהומות מנהרת הכותל. במהלך הלחימה הוא נפצע באורח קשה ולימים הוכר כנכה צה"ל. על פועלו ואומץ הלב שהפגין באירוע זכה בצל"ש אלוף. בשנת 2007 השתחרר מצה"ל בדרגת רב-סרן.
הוא נבחר לראשונה לכנסת ב-2019 והיה בין היתר יו"ר ועדת המשנה לעניין הטיפול והסיוע לנפגעי הלם קרב ויו"ר השדולה לקידום ערכי היהדות במוסדות מדינת ישראל ובמרחב הציבורי. בנוסף הוא כיהן כחבר בוועדת הכספים ובוועדות נוספות בכנסת.
סטרוק נבחרה לראשונה לכנסת ב-2013 במסגרת רשימת הבית היהודי, איחוד של האיחוד הלאומי והמפד"ל החדשה. היא כיהנה בין היתר כחברה בוועדת החוקה, חוק ומשפט ובוועדה לביקורת המדינה. היא נבחרה שוב לכנסת בבחירות שנערכו ב-2021 במסגרת הציונות הדתית וכיהנה בין היתר כיו"ר השדולה למען ארץ ישראל.
השבוע היא עוררה סערה כשהתייחסה לתיקון לחוק האפליה, ואמרה כי "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית".
סילמן נבחרה לראשונה לכנסת ב-2019 מטעם סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי. היא נבחרה שוב ב-2021 מטעם ימינה בראשות נפתלי בנט. לאחר הקמת ממשלת בנט-לפיד כיהנה כיו"ר ועדת הבריאות ויו"ר הקואליציה. באפריל 2022 הודיעה כי היא פורשת מימינה ועוברת לליכוד, דבר שהביא בסופו של דבר לנפילת ממשלת בנט-לפיד. בבחירות האחרונות שוריינה ברשימת הליכוד לכנסת, וכעת תכהן לראשונה בממשלה.
סמוטריץ', שנעצר על ידי שב"כ ב-2005 במחאה נגד תוכנית ההתנתקות, נבחר לראשונה לכנסת בשנת 2015 ברשימת הבית היהודי וכיהן בין היתר כסגן יו"ר הכנסת. לאחר הבחירות ב-2019 הוא מונה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, תפקיד אותו מילא קצת פחות מחצי שנה.
בבחירות שהתקיימו ב-2021 עמד סמוטריץ' בראש רשימת "הציונות הדתית", שהתאחדה עם תנועת "עוצמה יהודית" ו"נעם". בבחירות שהתקיימו בנובמבר האחרון עמד סמוטריץ' שוב בראשות הרשימה, שזכתה להישג של 14 מנדטים. חקיקת חוק לפני ההשבעה אפשרה את מינויו לשר במשרד הביטחון, האחראי על המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.
קיש שירת כטייס קרב בחיל האוויר והשתחרר בדרגת סגן-אלוף. לאחר שחרורו מהצבא היה בין היתר טייס בצי מטוסי בואינג 777 בחברת אל על. טרם היבחרו לכנסת, קיש היה ממובילי מחאת המילואימניקים למען שוויון בנטל השירות הצבאי והאזרחי. הוא נבחר לראשונה לכנסת בשנת 2015 והיה בין היתר יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה.
ב-2020 מונה קיש לתפקיד סגן שר הבריאות, תפקיד אותו מילא פחות משנה. בכנסת הנוכחית היה יו"ר הוועדה המסדרת. חלק מסמכויותיו כשר החינוך הועברו למשרדים נוספים, העברת התוכניות החיצוניות לידיו של יו"ר נעם אבי מעוז שיכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה עוררה סערה.
בעל תואר דוקטור בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון. נבחר לראשונה לכנסת ב-2019 וכיהן בין היתר כיו"ר ועדת המשנה לענייני הנגב, יו"ר השדולה למען החייל החרדי ויו"ר השדולה למען ישראל דמוקרטית לתיקון מערכת המשפט. קרעי תומך בסגירת תאגיד השידור, ורק החודש הגיש הצעת חוק להפרטתו.
רגב פרשה מצה"ל ב-2008 בדרגת תת-אלוף אחרי 25 שנות שירות. הייתה בין היתר הצנזורית הראשית, דוברת צה"ל ומרכזת אירועי צה"ל לחגיגות ה-60 למדינה. נבחרה לראשונה לכנסת ב-2009, כיהנה כיו"ר ועדת המשנה לפריפריה והייתה חברה בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכספים. בכנסת ה-19 מונתה ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. בין 2015 ל-2020 כיהנה כשרת התרבות והספורט וממאי 2020 כיהנה למשך כשנה כשרת התחבורה - שכעת תחזור אליו.
שיקלי, מייסד המדרשה למנהיגות ציונית תבור, נבחר לראשונה לכנסת ב-2021 ברשימת ימינה, אך הוא לא הצביע בעד ממשלת בנט-לפיד. הוא התפצל לסיעת יחיד ובבחירות האחרונות הוא התמודד ברשימת הליכוד, לאחר שנתניהו שריין אותו ברשימה.
פורסם לראשונה: 23:01, 28.12.22