3 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה בזירה
מפכ"ל המשטרה בזירה
שבתאי בזירת הטבח בבסמת טבעון
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה אישרה הבוקר (יום חמישי) בצעד חריג את בקשת המפכ"ל יעקב שבתאי להשתמש בתוכנת הרוגלה פגסוס לצורך חקירת רצח חמשת בני המשפחה בבסמת טבעון. השימוש בתוכנה במשטרה, נזכיר, נעצר בעקבות פרשת NSO שנחשפה ב"כלכליסט".
שבתאי דרש אתמול להחזיר למשטרה את היכולות הטכנולוגיות שנלקחו ממנה לצורך חקירת הטבח. לדברי גורמים במשטרה, המפכ"ל טען כי לקיחת הטכנולוגיות פגעה קשות ביכולות, וכי הקדמה הטכנולוגית של הרוגולות יכולה לסייע ולקדם את החקירה באופן משמעותי.

3 צפייה בגלריה
האחים מוחמד ווליד דלאיקה אירוע אלימות בבסמת טבעון
האחים מוחמד ווליד דלאיקה אירוע אלימות בבסמת טבעון
ארבעה מהנרצחים
המפכ"ל קיים אתמול הערכת מצב בתחנת המשטרה בבסמת טבעון, ובסיומה אמר כי "מדובר באחד האירועים הנתעבים ביותר שנתקלנו בהם עד היום. זה חיסול ממוקד של משפחה שלמה, שככל הנראה הגיע כתגובה על האירוע של החיסול בבוקר". לדבריו, "כל המשאבים של המשטרה מוקצים לאירוע הזה על מנת למצות את הדין עם אותם מרצחים טרוריסטים. אין הבדל בינם לבין מחבלים.
"לחסל משפחה שלמה זה חציית קו שאי-אפשר לעבור עליה לסדר היום", הוסיף שבתאי. "האחריות לפעילות היא על להב 433 בשיתוף פעולה עם כל הגורמים. כל אחד יביא את היתרון היחסי שלו, וננסה לקבל את הכלים הטכנולוגיים עד כמה שניתן על מנת להשלים את התמונה, ולהיערך בהקדם למעצרים, לחיפושים ולתקיפות כלכליות - על מנת להפעיל את הלחצים הנדרשים עד שנשים את היד על המבצעים".
חמישה בני משפחת דלאיקה, שני אחים ווליד ואדם בני 14 ו-17, רביע בשנות ה-20 לחייו, זינב (אום עומר) בשנות ה-40 לחייה ובנה מוחמד חסן בן ה-25, נרצחו אתמול בטבח ביישוב בסמת טבעון שבגליל התחתון. לפי החשד מדובר בנקמה על חיסול עאטף אבו כליב אתמול בבוקר בחיפה. תושב היישוב בן 49, שאשתו ובנו נרצחו בירי, נפצע באורח בינוני.
3 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
בהרב-מיארה
(צילום: גיל נחושתן)
בחודש שעבר אישרה הממשלה פה אחד להקים את ועדת הבדיקה הממשלתית של שר המשפטים יריב לוין, על אף התנגדות היועמ"שית - וכן התנגדות השב"כ והמל"ל מחשש לדליפת סודות מבצעיים. הוועדה תעסוק ב"כל הקשור במתן צווים להאזנת סתר ובביצוע מעקב אחרי אזרחים או נושאי משרה תוך שימוש באמצעים טכנולוגים" בפרשת NSO.
בתחקיר "כלכליסט" תואר השימוש בתוכנה ונטען כי השימוש בה נעשה ללא אישור משפטי - ובעניינם של אזרחים שנחשדו בעבירות קלות או לא נחשדו כלל. על פי התחקיר, השימוש בתוכנה היה ממודר במשטרת ישראל, ואת האישור להפעלת התוכנה נגד אזרח נתנו קציני משטרה ללא אישור מבית המשפט או רשות חיצונית.