חמישה בני משפחת דלאיקה, שני אחים ווליד ואדם בני 14 ו-17, רביע בשנות ה-20 לחייו, זינב (אום עומר) בשנות ה-40 לחייה ובנה מוחמד חסן בן ה-25, נרצחו היום (רביעי) בטבח ביישוב בסמת טבעון שבגליל התחתון, שם לפי החשד מדובר בנקמה על חיסול עאטף אבו כליב הבוקר בחיפה. תושב היישוב בן 49, שאשתו ובנו נרצחו באירוע הירי, נפצע באורח בינוני. אימם של האחים שנורו למוות הגיעה לזירת הירי, עוד לפני כוחות ההצלה, וזעקה לעזרה: "רצחו את הבנים שלי, מה אני יכולה לעשות".
3 צפייה בגלריה
האחים מוחמד ווליד דלאיקה אירוע אלימות בבסמת טבעון
האחים מוחמד ווליד דלאיקה אירוע אלימות בבסמת טבעון
שני אחים ממשפחת דלאיקה נרצחו לצד שלושה קרובי משפחה נוספים, בהם אם ובנה

3 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בבסמת טבעון
אירוע אלימות בבסמת טבעון
זירת הירי בבסמת טבעון
(צילום: שמיר אלבז)
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי קיים הערכת מצב בבסמת טבעון, ואמר כי "כל משטרת ישראל מגוייסת לטובת חקירת הרצח שהתרחש היום". לדבריו, "נחצה פה קו אדום. מי שביצעו את הרצח הזה הם מחבלים. מבחינתנו זה פיגוע, ונעשה הכול כדי להגיע לרוצחים". המפכ"ל עודכן על הטבח בזמן דיון היערכות של המשטרה לתפילת המחאה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מחר בכיכר דיזנגוף בתל אביב - שבוטלה לאחר מכן, ויצא לזירה. הוא הורה להעביר למקום את כל האמצעים הטכנולגיים העומדים לרשות המשטרה וכוחות נוספים, כולל מלהב 433 ויחידות ארציות.
השר בן גביר, שעושה כעת את דרכו לזירת הירי, תקף את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ואמר כי "יש להפעיל את כלי המעצרים המינהליים למיגור הפשיעה הרצחנית והמאורגנת בחברה הערבית, אך לצערי היועמ"שית מונעת את זה". הוא הוסיף: "אני מביע זעזוע עמוק מהאלימות וממרחץ הדמים בחברה הערבית שגבה היום שישה קורבנות נוספים.
"בחודשים האחרונים השגנו למשטרה לא מעט משאבים וחקיקה שתעזור לה במיגור הרצח, ואנחנו ממשיכים לפעול כדי להעביר חוקים כמו אפשרות לשימוש במצלמות ביומטריות שעשויות להציל חיים", אמר בן גביר. "אמשיך להוביל צעדים למיגור הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית ולהעניק משאבים וכלים למשטרה על מנת שיוכלו לפעול ולמגר את הזוועה הזו".
3 צפייה בגלריה
שני רעולי פנים ירו צרורות לעבר אבו כליב - ונמלטו
שני רעולי פנים ירו צרורות לעבר אבו כליב - ונמלטו
שני רעולי פנים ירו צרורות לעבר אבו כליב - ונמלטו

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הגיע לזירת הירי בבסמת טבעון, ואמר כי "זאת תוצאה של הפקרות מתמשכת מתחילת השנה. החברה הערבית הופקרה, כוחות המשטרה והתחנות דוללו - ואין הרתעה כלל". לדבריו, "ארגוני הפשע נכנסים לבתים ורוצחים אנשים. אין מענה מהמשטרה או מהגופים שאחראים על הביטחון".
עבאס קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את בן גביר, והוסיף: "אנחנו מטילים את האחריות על ראש הממשלה שמינה את השר הכושל הזה - ודורשים את פיטורו של בן גביר. כולם מבינים ויודעים מה צריך לעשות, פשוט אין רצון ואין מנהיגות. אנחנו הפסקנו לספור קורבנות, חברה שלמה מדממת - איבדנו את ביטחוננו האישי".
הבוקר נורה למוות אבו כליב, תושב חיפה בשנות ה-50 לחייו, בתוך מכונית באזור צומת הצ'ק פוסט בעיר. תיעוד הירי הגיע לידי המשטרה, ובו נראים שני רעולי פנים יורים צרורות מרובים לעבר הנהג באמצע הכביש - ואז נמלטים מהמקום במכונית אחרת. חוקרי המשטרה מעריכים כי הוא לא היה היעד המקורי לחיסול, אלא קרוב משפחתו, ושהפגיעה בו היא נקמה באותו קרוב שאליו לא הצליחו החשודים להגיע.
בעקבות הרצח בחיפה, מוסדות החינוך בשכונת חליסה בעיר יושבתו מחר. הנהלת עיריית חיפה, מנהל המחוז במשרד החינוך, הנהלת בית הספר והנהלת המתנ"ס בחליסה, החליטו להשבית את המוסדות "מתוך אחריות לשלום הילדים וביטחונם".