גופתה של שני גבאי, ששימשה סלקטורית במסיבה ברעים, זוהתה ב-22 בנובמבר, כחודש וחצי לאחר השבת השחורה, באמצעות אנשי רשות העתיקות ובעקבות מידע ומחקר של אנשי המכון לרפואה משפטית באבו כביר. אתמול (ראשון) נחשף כי שני נקברה בטעות עם צעירה אחרת, ושרק השרשרת האישית שלה בצורת חצי ירח, שנמצאה באקראי באזור המסיבה, חשפה את העובדה המצמררת.

"הבנו שזה קרה רק ב-22 בנובמבר, חודש וחצי אחרי תחילת המלחמה, ביום שהגיעו לבשר לנו את הבשורה הקשה ששני נרצחה", סיפר אחיה של שני, אביאל גבאי, בריאיון ל-ynet Live. "הגיע צוות של 10 אנשים - רופאים, עורכי דין, עובדות סוציאליות, השוטרת שטיפלה בתיק, הקצינים שטיפלו בנו. פשוט נכנס צוות שלם של אנשים וכבר הבנו עוד לפני שהם התחילו לדבר מה הם הולכים להגיד".
"הם באו כדי לענות לנו על כל השאלות, איפה היא הייתה ומה קרה לה, ולהסביר לנו מה קרה פה בעצם", המשיך אביאל. "הם הסבירו לנו ששני נקברה בטעות ב-15 באוקטובר, שמונה ימים אחרי תחילת המלחמה, ביחד עם מישהי אחרת. הם חשבו שמדובר בגופה אחת אבל מסתבר שהיו שתיים. היה לנו מזל מאוד גדול שמצאו את השרשת של שני באזור המסיבה, ולא רק שמצאו את השרשרת, אלא על השרשרת היה גם את ה-DNA של הבחורה שנקברה איתה".
2 צפייה בגלריה
שני גבאי
שני גבאי
שני גבאי ז"ל
לדבריו, "אם לא היו מוצאים את השרשרת לא היינו יודעים לעולם שהן קבורות יחד. יש סיכוי שהיינו נשארים בחוסר ודאות חיים שלמים. במשפחה ממש רצינו שהיא תהיה חטופה, ממש התפללנו לזה. כי היא גם בחורה וגם יש לה אזרחות כפולה, אז חשבנו שאולי עוד נראה אותה והיא תחזור אלינו".
על מחדל קבירת הגופות אמר אביאל: "אני מוריד את הכובע בפני האנשים שזיהו את הגופות ואנשי זק"א הגיבורים, שיצאו על דעת עצמם מהבית והלכו להילחם ולעזור. יש לא מעט גיבורים ואנשים טובים שעשו דברים שלא פשוט לעשות, ושכנראה יחלמו עליהם כל החיים. אין לי ספק בזה בכלל. עם זאת, הייתה שורת מחדלים שאי-אפשר להתעלם מהם. אין דרך אחרת לקרוא לזה. עובדתית קברו בטעות שתי גופות בקבר, זו עובדה".
2 צפייה בגלריה
הלווייתה של שני גבאי
הלווייתה של שני גבאי
הלווייתה של שני גבאי
(צילום: נחום סגל )
"אני דיברתי עם אבו כביר והסבירו לי איך היה התהליך ומה עשו במחנה שורה", אמר אביאל. "הם הסבירו לי שהם פתחו את השק ופשוט לקחו דגימה מהרגל של הגופה וסגרו את השק. אף רופא לא הסתכל על הגופה בתוך השק ולא העבירו אותה סי.טי בפעם הראשונה. פשוט לקחו דגימה אקראית בגוף, שלחו לאבו כביר, קבעו שמדובר בבחורה א' וקברו את כל השק הזה כבחורה א', שזה מחדל. אין דרך אחרת להסביר את זה. היו צריכים לפתוח את השק הזה ולראות כמו שצריך. אני מבין שהגופות שרופות, אני מבין שקשה לראות והגופות התחברו, אבל אם באבו כביר אמרו לי שהכניסו את הגופה לסי.טי ומיד ראו שתי גולגלות, או שאמרו לי שהגיע רופא שיניים להסתכל על הגופה רק ב-18 בנובמבר בפעם הראשונה והוא מיד זיהה את השיניים של אחותי בוודאות מוחלטת - אז אין פה שאלה בכלל. איך קברתם אותה לפני כן? זה נשמע לי הזוי".
הוא הוסיף: "אנחנו ממש האמנו שהיא חטופה ושאין מודיעין על כך, כמו שלא היה מודיעין על הרבה מאוד דברים במתקפה של 7 באוקטובר או על מיליון ואחד דברים אחרים. אני האמנתי באמונה שלמה שאחותי חטופה ושבגלל שהמחבלים הורידו את כל המצלמות לא רואים את זה. אנחנו יודעים שהם חטפו אנשים בטנדרים וכיסו להם את הראשים, אולי לא שמו לב אליה, ויש מצב שאני לא יודע מה היא עוברת בעזה. זה העסיק לנו את המחשבות הרבה מה אחותי עוברת בעזה. לצערי או למזלי היא לא עברה את כל הזוועות האלו. אני לא ידוע אם זה מזל או שלצערנו, אני אפילו לא יודע הכול, קצת מבולבל. אבל כל המאמץ שהשקענו בלמצוא אותה התחלף בלהנציח אותה פשוט".