ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף הבוקר (שלישי) את התקציב שמסתמן כי הממשלה תאשר היום, הצהיר שיתנגד לו, ובכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן אמר: "התקציב הרסני, אין בו שום בשורה או רפורמה שתשפר את מצב המשק - אין מנועי צמיחה, אין מאבק ביוקר המחיה, רק סחטנות אינסופית".
עוד אמר לפיד: "זה תקציב שמעודד אנשים לא ללמוד, לא לעבוד, לא לפרנס את הילדים שלהם. התקציב הזה אומר להם: 'אתם לא צריכים לעבוד. הפראיירים יממנו אתכם, והילדים של הפראיירים יממנו את הילדים שלכם'". הוא הוסיף: "הילדים שלנו הולכים להיות הדור הראשון בתולדות המדינה שיהיו יותר עניים מההורים שלהם. לא תהיה להם דירה, הם לא יגמרו את החודש, הם ישלמו מיסים גבוהים יותר מאיתנו".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"הילדים שלנו הולכים להיות עניים יותר מההורים שלהם". לפיד, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
לפיד התייחס לנפגעים מהתקציב, שבו ניתנו מיליארד שקלים לכספים קואליציוניים על חשבון הרווחה. "הם מחלקים אחד לשני 14 מיליארד שקל, אבל לא מצאו שלושה מיליון שקל לכנפיים של קרמבו, ארגון של בני נוער שמטפלים ומבלים עם אנשים עם צרכים מיוחדים, עם נכויות קשות. התקציב הזה לא הוסיף אגורה שחוקה לניצולי שואה, אבל לא הייתה להם בעיה לתת 287 מיליון שקל לאבי מעוז, כדי שהוא ישתמש בהם להפיץ תורות גזע נגד נשים, להט"ב וחילונים".
 לדברי לפיד, מטרת התקציב היא לוודא "שאחוז הגברים החרדים שיעבדו יהיה קטן יותר ויותר". לדבריו, "זה תקציב שלוקח את האוכלוסייה שגדלה הכי מהר במדינה - החרדים - ומשלם להם בכספי המיסים שלנו כדי לוודא שהם לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית, לא ילמדו מקצוע, ולא יעבדו. כבר היום כמחצית מהגברים החרדים לא עובדים. התקציב שעובר היום יגרום לזה שהמספר הזה יזנק".

2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
הסיכום בין בן גביר לנתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אם לא יהיו דרמות של הרגע האחרון, תקציב המדינה לשנת 2024-2023 יעבור עד מחר, ויקנה לקואליציה יציבות מסוימת אחרי חודשים של מתיחות, איומים, החרמות וחילופי האשמות פומביות. הדיונים במליאת הכנסת נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה, ובעוד האופוזיציה ניצלה את זכות הדיבור שניתנה לה עד לשעה 02:30, חברי הקואליציה בחרו לוותר על שלהם, לאחר שהוסרו המוקשים האחרונים לאישור התקציב.
בינתיים, סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו יכולים להיות מרוצים, אחרי שנטרלו עד אתמול את כל המוקשים שעוד נותרו סביב התקציב הקרוב. בין השאר, סוכם כי אברכים בעלי משפחות יקבלו קצבה בסך 1,173 שקל. מדובר בהטבה רטרואקטיבית שסכומה נאמד בכ-250 מיליון שקל, שתמומן מתוך יתרות בלתי-מנוצלות של כספים קואליציוניים לחינוך החרדי. בנוסף, סוכם כי משרד הנגב והגליל בראשות יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית יקבל עוד 250 מיליון שקל ב-2024, סכום שיינתן לו מעודפים של משרדים אחרים, ובכך נפתר פלונטר נוסף - על אף שבפועל איתמר בן גביר ביקש סכום גבוה בהרבה.