2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יריב לוין, מירי רגב, ושמחה רוטמן
בנימין נתניהו, יריב לוין, מירי רגב, ושמחה רוטמן
רה"מ מתעכב עם הטיסה לברלין, ודן על ריכוך אפשרי של המהפכה המשפטית. נתניהו ורוטמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הערב (רביעי) את המראתו לברלין לשעה 22:00, לאחר שתוכננה ל-17:00 - על רקע דריכות בקואליציה לקראת ריכוך אפשרי של המהפכה המשפטית בתיווך הנשיא. נתניהו קיים דיון בכנסת שנמשך עד הערב, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים בקואליציה, בהם יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר ושר החינוך יואב קיש.
גם בסביבת הנשיא יצחק הרצוג מתקיימות שיחות קדחתניות שמעורבים בהן לא מעט גורמים - מהמערכת הפוליטית ומחוצה לה, כשרובן מתנהלות מול הליכוד והקואליציה, ופחות מול גורמי אופוזיציה. גורם המעורה בניסיונות לגבש פשרה אמר כי "נתניהו מבין את מידת הנזק. אלה 24 שעות קריטיות". עוצר ריאיונות הוטל על חברי הליכוד.
2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג נשיא המדינה בטקס הענקת תואר אזרחות כבוד השנה
יצחק הרצוג נשיא המדינה בטקס הענקת תואר אזרחות כבוד השנה
הנשיא הרצוג. גם בסביבתו מתקיימות שיחות קדחתניות
(צילום: מוטי קמחי)
ח"כ טלי גוטליב מתחה ביקורת על החלטת דוברות הליכוד. "חברים, באיזו תעוזה מעזים להורות לנו ביום כזה על עוצר ראיונות?? חובה על כולנו להסביר, לדברר ולדווח לציבור בכלל ולבוחרינו בפרט את עמדתנו ופועלנו", כתבה גוטליב בקבוצה של הח"כים. "אינני גוזרת על עצמי עוצר ריאיונות ומצפה ומפצירה לקבל דיווח מלשכת רה"מ בדבר השיחות בלשכתו בהקשר לרפורמה, בדיוק כמו המידע שראיתי שמועבר לכתבים הפוליטיים".
מוקדם יותר החליט נתניהו לקצר את ביקורו בברלין, ולחזור משם כבר מחר, לאחר שערך בצהריים "התייעצות ביטחונית" עם שר הביטחון יואב גלנט. מלשכתו של נתניהו נמסר כי הוא "עוקב ומעודכן בימים האחרונים בהתפתחויות הביטחוניות יחד עם צמרת הביטחון".
בבית הנשיא נמשכות השיחות באופן עקיף סביב מתווה פשרה, שעשוי להתפרסם היום או מחר, מתוך מטרה להרגיע את הרוחות סביב המהפכה המשפטית. במהלך הימים האחרונים שומע הרצוג את הנציגים מכל הקשת הפוליטית כאשר עיקר המאמץ הוא מרכז בליכוד ובציונות הדתית, שמהוות את הקטר שמוביל את רכבת החקיקה הזאת מתוך ניסיון להוביל אותן להתגמשות. עוד מוקדם לדעת אם ואיזה מתווה בדיוק יונח סופית, אולם הרצוג וגם יתר המתווכים פועלים בשדה מוקשים שבו לא מעט אזורים בעייתיים ואינטרסים של השותפות בקואליציה שמהן קשה לזוז. בינתיים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי הוא חוזר מארה"ב על מנת "ללוות את החקיקה וההידברות".
אטילה שומפלבי השתתף בהכנת הידיעה