כשהם ספונים בדירתם הקטנה בנוף הגליל, מדפדפים באלבום התמונות של בנם הבכור יואל ז"ל, מתקשים גדעון ובת שבע להנגהל לכבוש את תסכולם ואת כאבם. בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" מאשימים ההורים את הפרקליטות בגרירת רגליים, אחרי שעד כה הוגש רק כתב אישום אחד ברצח שבו על פי החשד היו מעורבים עוד צעירים רבים.
יואל לנגהל בן ה-18 נרצח בראשית אוקטובר כשבילה בקריית שמונה, בנובמבר הוגש כתב אישום נגד ליעד אדרי (21), ומאז ההורים מחכים שיוגשו כתבי אישום נגד חשודים נוספים במעורבות בתקיפה הקטלנית.
3 צפייה בגלריה
ראיון עם המשפחה של יואל להנגהל ז"ל בביתם
ראיון עם המשפחה של יואל להנגהל ז"ל בביתם
הוריו של יואל להנגהל עם תמונתו
(צילום אביהו שפירא)
"הרצח הוא רצח ואנחנו מבקשים צדק, רק צדק", הסביר גדעון להנגהל. "המשטרה סיימה את החקירה בתיק והעבירה את החומר לפרקליטות, אז למה כבר חודשיים אין כתב אישום נגד כל המעורבים? למה זה איטי מדי, למה מגלגלים את הזמן? אני מרגיש שמשהו לא תקין קורה שם".
האב הוסיף ושאל: "עוד אנשים עלולים להירצח, אז למה הם מחכים? אני מאוד כועס על המדינה, זו אחריות של המדינה, כולנו אזרחים, אז למה זה לוקח כל כך הרבה זמן? הבן שלי לא יחזור כבר לחיים, כל כך כואב לי לשמוע שכל שאר הרוצחים עדיין מסתובבים חופשי כאילו לא קרה כלום, חייבים לשים אותם במקום שמגיע להם".
3 צפייה בגלריה
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בדיון בבית המשפט
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בדיון בבית המשפט
הנאשם היחיד עד כה ליעד אדרי
(צילום: שרון צור)
3 צפייה בגלריה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל
(באישור המשפחה)
עו"ד רחל צינקין, שמייצגת את משפחת להנגהל, הוסיפה: "התנהלות הפרקליטות בתיק הזה היא שערורייתית. לפני יותר מחודשיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ליעד אדרי, והמשפחה בסבלנות אין קץ, המתינה להגשת כתבי האישום נגד עשרות המעורבים הנוספים ברצח המזעזע. אבל במקום להכות בברזל כשהוא חם הפרקליטות גוררת רגליים והסתפקה בהגשת כתב אישום אחד בלבד במקום עשרות.
"המשטרה סיימה לפני יותר מחודשיים וחצי את מלאכת איסוף הראיות בתיק ועל בסיסו הוגש כתב האישום נגד אדרי, מצער ועצוב שהראיות המוכנות שוכבות בפרקליטות, מעלות אבק ובינתיים עשרות מעורבים ברצח מסתובבים חופשי, מנהלים אורח חיים רגיל כאילו כלום לא קרה, בעוד המשפחה השכולה יושבת ספונה ומתאבלת על מות בנם הבכור".
עו"ד רחל צינקיןעו"ד רחל צינקיןצילום: אביהו שפירא
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור באשמת רצח נגד הנאשם ברציחתו של יואל להנגהל ז"ל ומשפטו מתנהל בימים אלה. הפרקליטות בוחנת לעומק את עניינם של מעורבים נוספים, ובסיום הבחינה, צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נגד מעורבים נוספים".