3 צפייה בגלריה
רועי קונקול דובר יאיר לפיד
רועי קונקול דובר יאיר לפיד
קונקול וח"כ לפיד
(צילום: מתוך טוויטר, יואב דודקביץ' )
יו"ר האופוזיציה אמר שהוא מתנגד לסרבנות, דוברו עד לאחרונה מצהיר כי לא ילך לשירות מילואים כל עוד קידום המהפכה המשפטית נמשך: בזמן שיו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ ושותפו למפלגה ח"כ גדי איזנקוט קוראים למשרתים "לא לתת יד לסרבנות", הודיע היום (ראשון) רועי קונקול, דוברו של יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד עד לפני שבוע, כי היא לא מתכוון להתייצב למילואים.
האיומים לסרבנות מצד קצינים לוחמים וטייסים מייצרים לכאורה קו אחיד יחסית באופוזיציה, אולם לא באותה להיטות. בעוד הרמטכ"לים לשעבר מהמחנה הממלכתי להמשיך להתייצב לשירות מילואים "בכל תנאי, מביעים ביש עתיד של לפיד ובמפלגת העבודה של ח"כ מרב מיכאלי הזדהות עם הקושי של הסרבנים. לפיד עצמו אמר עוד לפני הפוסט שפרסם יועצו לשעבר קונקול כי הוא מתנגד לקריאות לסרבנות.
"אני כותב את המילים בלב כבד, לא אעשה מילואים תחת שלטון שמנסה להרוס אותנו ולא אעשה מילואים במדינה לא דמוקרטית", כתב קונקול ששימש יועצו הקרוב ודוברו של ח"כ לפיד במשך כמעט עשור". קונקול הסביר כי החליט על המהלך "אחרי שראיתי את דף המסרים של השלטון, מביבי ומטה דרך השופרות שלו, מנסה להשחיר את הטייסים ואת אחיי המילואימניקים".

"הם מפרקים את מדינת ישראל"

בהתייחס לאמירות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על כך שהמוחים נגד המהפכה המשפטית הם "אנרכיסטים" ושל יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שכינה את המפגינים "טרוריסטים", ציין קונקול: "אחרי שקראו לנו אנרכיסטים וטרוריסטים, אחרי שהם מפרקים את מדינת ישראל, לא נותר בי עוד ספק. יש לי מילואים שבוע הבא. כן, גם אני מתנדב. עד היום באמת שלא ידעתי מה לעשות. נקרעתי בין המחויבות שלי כבר למעלה מ-20 שנים לבין הידיעה הברורה שאני לא מתכוון לשרת מדינה שאינה דמוקרטית".
קונקול כתב עוד: "זו לא ישראל יותר ואני לא מתלבט יותר. ערכי הבסיס שהיוו קו מחבר של הזהות שלנו נחרבים על-ידי אינטרסים של קבוצות פונדמנטליסטיות שחברו לאדם חלש שרוצה רק לא לשבת בכלא. אין 'מדינה יהודית' ללא 'דמוקרטית'. אין ישראל ללא שלטון חוק שווה לכולם. אין מדינה ללא איזונים ובלמים בין מוסדות השלטון. אין שום איום גדול יותר על החיים שלנו.
‏"אנשים שלא שרתו יום בחייהם ותומכים בממשלה שהמדיניות המוצהרת שלה היא לשחרר מגזרים מסוימים משירות צבאי, אין להם את הבסיס המוסרי והערכי להביע את דעתם בכלל. להתנגד לדיקטטורה זאת חובה ערכית וזה המילואים הכי חשובים שאני יכול לעשות".
3 צפייה בגלריה
רועי קונקול דובר יאיר לפיד
רועי קונקול דובר יאיר לפיד
קונקול בשירות מילואים
(מתוך טוויטר )
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"סרבנות פוגעת בצה"ל ובביטחון ישראל". רה"מ נתניהו
(צילום: רויטרס)
ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בעקבות הפוסט של קונקול: "אני קורא ללפיד לגנות את הסרבנות של יועצו הקרוב, ולהבהיר לכולם שאין לסרבנות ולפוליטיזציה של צה"ל שום מקום בקרבנו. סרבנות פוגעת בצה"ל ובביטחון ישראל ואין לה שום מקום בקרבנו".
ח"כ לפיד, שכבר ציין כאמור בסוף השבוע שהוא מתנגד לסרבנות, אמר בתגובה לפוסט שפרסם יועצו עד לאחרונה: "איני מסכים עם החלטתו של דוברי לשעבר רועי קונקול לא לבוא לשירות מילואים. צה"ל הוא צבא העם ואני מתנגד לכל סרבנות. עוד אתווכח איתו על זה רבות, אבל אני אוהב אותו ויודע שגם אם הוא טועה הוא עושה את זה מפטריוטיות ומחרדה אמיתית לגורל המדינה".

מוקדם יותר פרסם ח"כ איזנקוט פנייה מטעמו למשרתי המילואים בטייסת 69 שהודיעו כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על קידום תוכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. "אני מבין את כאבכם הגדול, אבל בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק.
"צה"ל הוא הגוף היחידי שייעודו להבטיח את קיום מדינת ישראל. בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק. היום כאזרח וכחבר כנסת, המתנגד למהלכי ההפיכה המשפטית, אני קורא לכם להימנע מאי הגעה למילואים. אני מבין את כאבכם הגדול ומוקיר את מאות האלפים הנאבקים על פניה ועתידה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות".
גם יו"ר מפלגתו ח"כ גנץ העביר מסר דומה בישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי. "אני קורא למילואמניקים ואנשי הסדיר - המשיכו לשרת, להתייצב בכל תנאי. להגן על הארץ הזו במחאות ולהגן עליה בגיחות. אל תיתנו יד לסרבנות, עם כל הכאב".