3 צפייה בגלריה
המבנה שהופצץ בארביל, עיראק
המבנה שהופצץ בארביל, עיראק
המבנה שהופצץ בעיראק
(צילום: רויטרס)
אחרי שנחשף אתמול ב-ynet כי ראש שב"כ רונן בר ערך ביקור עבודה בארצות הברית שבו הזהיר מהתקלחות בזירה הפלסטינית, אמש המריא לוושינגטון סגן הרמטכ"ל, האלוף הרצי הלוי, לפגישות רגישות עם בכירים בצמרת הביטחונית האמריקנית, וגם ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה, שוהה בארה"ב כבר ארבעה ימים ונפגש עם מקביליו, אותם שיתף במידע מודיעיני רגיש שנאסף בישראל ושחלקו נחשף באחרונה.
בסך הכל היחסים הביטחוניים בין ישראל לארצות הברית נשמרים, כמו גם האינטרסים באזור, אף שבישראל מוטרדים מאוד מההתנהלות האמריקנית במרחב. בלילה שבין שבת לראשון תקפו האיראנים מתחם אמריקני בעיראק באמצעות ירי טילים, ולא בכלי טיס בלתי מאוישים, ובמשמרות המהפכה אמרו שמדובר בנקמה על התקיפה שמיוחסת לצה"ל בסוריה, שבה נהרגו שני קצינים איראנים בכירים. דובר משרד החוץ האיראני אמר היום שארצו הזהירה כמה פעמים את עיראק מכך ש"הטריטוריה שלה לא צריכה לשמש לפעולות של צדדים שלישיים נגד איראן".

3 צפייה בגלריה
בניין שאיראן תקפה בארביל שבעיראק, שלטענתה הוא שייך למודיעין הישראלי
בניין שאיראן תקפה בארביל שבעיראק, שלטענתה הוא שייך למודיעין הישראלי
יעד התקיפה בעיראק
בתקיפה אתמול לא היו נפגעים אמריקנים וייתכן שארה"ב קיבלה לגביה מידע מקדים מישראל, אבל מדובר באיתות ברור. בדיוק כפי שקרה אחרי שצה"ל תקף בסוריה והאיראנים הגיבו מול הבסיס אמריקני בא-טנף, ועל התקיפה הזו האמריקנים לא הגיבו - מה שהצביע על חולשה שמטרידה מאוד את ישראל.
האיראנים לא מצליחים עד כה בניסיונותיהם לפגוע ביעדים ישראליים, וטוענים שמהאזור הזה בוצעו תקיפות ישראליות באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים נגדם. ייתכן שהם צודקים. בכל מקרה, המערכה מולם היא רק בראשיתה, ואם הסכם הגרעין ייחתם ויופשרו להם עשרות מיליארדי דולרים, האתגר מולם יהיה מורכב הרבה יותר – במיוחד כשהאמריקנים מגלים אוזלת יד.