יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב הערב (חמישי) להחלטת בית משפט השלום בתל אביב, שלפיה עליו לפצות את חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר ב-40 אלף שקלים בגין לשון הרע. לטענתו, "פסק הדין הוא נדבך נוסף כחלק מהרדיפה המשפטית נגדי ונגד בני משפחתי. מאז שהייתי בן חמש אני מתמודד מול מערכת תעמולה ורצח אופי נגדי ונגד משפחתי, שאיש במדינה לא ידע כמוה".
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
"בית המשפט מכניס שיקולים פוליטיים - אגיש ערעור בהקדם". יאיר נתניהו
(צילום: נדב אבס)
"כולם יודעים להזדעזע מהתגובות שלי נגד המלעיזים ומוציאי דיבתי אבל לא מתייחסים להכפשות נגדי. כך גם נהג השופט בפסק הדין הנוכחי", הוסיף יאיר נתניהו. לפי החלטת השופט, נתניהו ישלם גם הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין של 20 אלף שקלים ו-10,000 שקלים נוספים על התביעה שהגיש נגד שפיר ונדחתה. גם בזמן הדיונים בבית המשפט, נזכיר, קילל נתניהו הבן את שפיר, כשכינה אותה "כלבה".
נתניהו הבן הוסיף: "בית משפט אמור להתנהל בזירה משפטית ולא להכניס שיקולים פוליטיים, לצערי לא כך הם פני הדברים כששופטים מגיעים לדון בענייני". הוא תקף את השופט אביים ברקאי שקיבל את ההחלטה: "לא יעלה על הדעת שביטויים מכפישים נגדי מצד שפיר יתקבלו בהבנה והבלגה, ומצד שני להאשים אותי בדברי בלע".
עוד אמר נתניהו כי השופט הכפיש אותו כשקבע שאמירות של שפיר ולפיהן הוא "מטרידן" ו"גזען" אינן בגדר דיבה. לדבריו, "השופט כתב כי שפיר לא אמרה דיבה כשכתבה עלי 'מטרידן' על בסיס צו הרחקה נגדי שהוציא לפני כמה שנים פעיל השמאל הקיצוני ישי הדס. הוא עשה זאת בעקבות זה שפרסמתי את כתובתו וקראתי להפגין מחוץ לביתו, לאחר ששנים הוא הפגין מתחת לביתי ואיים על חיי. על איומים אלה כלפיי הוגש נגדו כתב אישום בגין איומים".
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
סתיו שפיר תפוצה ב-40 אלף שקלים בגין לשון הרע
(צילום: נדב אבס)
"הכפשה נוספת של השופט נגדי היא שאני 'גזען'", הוסיף בנו של ראש הממשלה. "האמירה הזאת מתבססת על משפט שכתבתי בטוויטר לסתיו שפיר - 'תתחתני עם ערבי' כתגובה הומוריסטית על הכפשות שלה נגדי. השופט כותב כאילו זו האישיות שלי ומהותי כאדם. זה מופרך וסותר לחלוטין ב-180 מעלות את דיני לשון הרע בישראל".
"או שכולם שווים בפני החוק או שלא. או ליתר דיוק - אין חוק. בכוונתי להגיש תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים, ואף לאור האמור להגיש ערעור בהקדם", סיכם יאיר נתניהו.
עורך הדין יניב לנקרי מפירמת לנקרי ושות', בא כוחו של נתניהו, מסר בתגובה: "אנו עדיין לומדים את פסק הדין אשר קבע דיבה מצומצמת מאוד נגד מרשי ודחה כליל את עילת ההטרדה המינית. כבר כעת ניתן להסיק בוודאות כי אמירות בוטות ומוכחות מצד שפיר שעליהן היא נתבעה - זכו להכלה שגויה לטעמנו מבית המשפט. למעשה, אמירות כמו גזען, בטלן, שקרן מטרידן לא מהוות דיבה לשיטת בית המשפט. המשך יבוא".

השופט ברקאי, נזכיר, קיבל את התביעה של שפיר רק בחלקה - כשקבע ששלוש אמירות של נתניהו הבן כלפי שפיר היוו לשון הרע: "חובבת פדופילים" וייחוס חברות עם פדופילים; "תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך"; "את לעומת זאת חייבת למשלם המיסים שמונה מיליון שקל". בנוסף, דחה השופט את התביעה הנגדית שהגיש נתניהו נגד שפיר, כשקבע שעומדת לה הגנת "אמת דיברתי" על אמירות כמו "גזען", "מטרידן" ו"מתבטל מכספנו". לדברי השופט, "על פניו, הנתבע אכן נהנה מכך שהוצאות הדיור, האוכל והמחייה היומיומיים שלו ממומנים מכספי מדינת ישראל. די בכך כדי להקים לתובעת הגנת 'אמת דיברתי' ביחס לטענה בדבר התנהלות הנתבע 'מכספנו'".
לגבי טענת שפיר שיאיר הוא "מטרידן", קבע השופט כי "התובעת גם הפנתה לצו למניעת הטרדה מאיימת שהוצא נגד הנתבע, שבמסגרתו הורה בית משפט השלום בירושלים לנתבע להסיר ציוצים שפרסם וכן הורה לנתבע להימנע מהטרדת אנשים מסוימים, שנזכרו בצו, למשך שישה חודשים. בנסיבות העניין קמה לתובעת הגנה מכוח החוק בכל הקשור לכינוי 'מטרידן'".
השופט ציין כי פרסומיו של נתניהו הבן אינם אפילו "הבעת דעה" - אפילו אם היה בהם תום לב. לדבריו, "מה הייתה אותה דעה שהביע הנתבע? דעה לפיה התובעת חובבת פדופילים, או דעה שהתובעת נזרקת על-ידי 'בעליה', או דעה שלפיה התובעת חייבת שמונה מיליון שקל? אלה אינן הבעות דעת אלא ציון עובדות גרידא. ועובדות אלה היה על הנתבע להוכיח". עם זאת השופט קבע כי "על אף שאיני מקל ראש בטענות התובעת ביחס לאמירות המכפישות - אין באמירות האלה משום הטרדה מינית".
לגבי טענתו של יאיר נתניהו על "בעל ערבי", קבע השופט: "העובדה שהנתבע בחר לצרף 'בעל ערבי' למכלול העלבונות לתיאור הכיעור של התובעת מבחוץ והכיעור מבפנים - מלמדת שהוא ראה בביטוי זה עלבון. אין מדובר בפרט אינפורמטיבי תמים. ההפניה אל 'בעל ערבי' הובאה במסגרת שטף העלבונות שאליהם התכוון התובע. כאשר הכינוי 'ערבי' מופיע כחלק מניסיונות לעלוב בתובעת, הרי הדבר תומך בטענת התובעת המייחסת לנתבע גזענות".