2 צפייה בגלריה
תמונה של מחמוד דבעי החשוד בהרג העיתונאית
תמונה של מחמוד דבעי החשוד בהרג העיתונאית
החמוש שירה בתקרית ביום רביעי, ומחמוד דבעי. שניהם אותו אדם?
האם יעד הפעולה היום בג'נין שבה נהרג לוחם הימ"מ נעם רז הוא החמוש שתועד יורה בתקרית שבה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה? זו האפשרות שהועלתה לאחר שהופץ צילום של אותו פעיל ג'יהאד איסלאמי שהתבצר ונעצר, מחמוד דבעי, כשהוא עם נעליים ונשק הנראים זהים לאלו של החמוש שירה במחנה הפליטים ג'נין שלשום. בחילופי האש נפצע אנושות דאוד זביידי, אחיו של זכריא זביידי - והועבר לטיפול בבית חולים ישראלי.
הצילום של החמוש יורה בתקרית שלשום שותף על ידי ראש הממשלה, שרים וצה"ל, והועלתה סברה כי הוא האדם שירה למוות בכתבת. ייתכן שמעצרו של דבעי נועד על מנת להבין אם מנשקו נורתה למוות אבו עאקלה. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים ג'נין הזהירה כי ישראל נושאת באחריות לחייו של דבעי, והבטיחה כי ישראל תשלם מחיר על פגיעה בפעיליה.

2 צפייה בגלריה
דאוד זביידי נפצע חילופי אש ג'נין אחיו של זכריא זביידי
דאוד זביידי נפצע חילופי אש ג'נין אחיו של זכריא זביידי
דאוד זביידי שנפצע אנושות בחילופי האש. הועבר לבית חולים ישראלי
בעקבות הצילום קראו הפלגים בג'נין לחמושים במחנה הפליטים שלא להשתמש בבגדי היום-יום שלהם בעת היתקלויות עם כוחות הביטחון כדי שלא יעשו הצלבה בין הבגדים לתמונותיהם ברשתות החברתיות וכך הם יופללו וייעצרו. הדרישה כעת היא שיהיה להם לבוש מלא שבו ייעשה שימוש אך ורק בעת יציאה להיתקלויות עם כוחות הביטחון שנכנסים למחנה הפליטים.
בהודעת צה"ל והמשטרה היום (שישי) אחר הצהריים נמסר כי מהבוקר פעלו לוחמי הימ"מ, סיירת גולני ושב"כ בכפר בורקין הנמצא בנפת ג'נין למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.


במהלך הפעילות, לוחמי סיירת גולני וימ"מ ירו לעבר מחבלים חמושים שפתחו באש מסיבית וזרקו מטענים לעברם. זוהו פגיעות במחבלים. בסך הכול נפצעו 11 פלסטינים בחילופי האש. אחד מהם - דאוד זביידי (40), אחיו של המחבל זכריא זביידי - נורה בבטנו ונפצע באורח אנוש. זכריא זביידי נמנה עם ששת האסירים הפלסטינים שנמלטו בספטמבר בשנה שעברה מכלא גלבוע - ונתפסו בהמשך.
דובר צה"ל תא"ל רן כוכב אמר כי במהלך מבצע המעצרים בג'נין "התפתח אירוע של סיר לחץ וירי של מחבלים, כולל אחיו של זביידי שביקש לעבור לבית חולים ישראלי". גורם בסהר האדום מסר ל-ynet כי זביידי האח הועבר לטיפול מבית החולים בג'נין לבית החולים רמב"ם בחיפה.
מצבו של זביידי הידרדר בבית החולים בג'נין ומנהל בית החולים שם שלח פנייה לישראל שתסכים להעבירו לבית חולים ישראלי כדי להציל את חייו. המקור בסהר האדום אמר כי ישראל קיבלה את הבקשה וכי הוא הועבר באמבולנס פלסטיני למעבר גלבוע בין ישראל לג'נין כשהוא במצב קשה, ונאסף שם על ידי אמבולנס ישראלי בדרכו לבית החולים רמב"ם.
באירוע כמעט סוריאליסטי זביידי מטופל בבית החולים רמב"ם בחדר הלם במחלקה לרפואה דחופה, בידי אותם צוותים רפואיים אשר טיפלו ונאבקו על הצלת חייו של לוחם הימ"מ נועם רז ז''ל. בבית החולים רמב"ם אישרו כי אכן הגיע אליהם פצוע מבית חולים בג'נין, אך סירבו להתייחס לזהותו.
בזמן יציאת הכוחות מהכפר, נפצע לוחם הימ״מ נעם רז בהיתקלות עם מחבלים חמושים. הלוחם פונה במסוק צה"ל לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו. במסגרת הפעילות הלוחמים פעלו במגוון אמצעים מיוחדים למעצר יעד הפעולה - מחמוד דבעי - אשר התבצר בביתו ולבסוף נכנע ונעצר יחד עם אחיו.
בצה"ל אמרו כי במקביל לפעילות המעצר, כוח של סיירת גולני הגיע לנקודה שבה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה על מנת לסייע לתחקור המבצעי ולבצע תחקור עומק ופעולות שחזור בשטח. זו הפעם הראשונה שכוחות הביטחון פעלו באזור ג'נין מאז התקרית שבה נהרגה עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה בחילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים.
בשעות הבוקר אירע ניסיון פיגוע בבנימין: לוחם מילואים מגדוד 9221 נטרל מחבל פלסטיני שהשליך בלוק אבן לעבר רכב ישראלי ואף ניסה לפתוח את דלתות הרכב בעיקול סמוך לבית אל. הפלסטיני נפצע באורח בינוני, ובחיפוש בכליו נמצא גם סכין. לא היו נפגעים בתקרית מלבדו. ניסיון הפיגוע תועד במצלמות אבטחה.
פורסם לראשונה: 15:49, 13.05.22