ירי בוצע אמש (שישי) מרכב חולף לעבר עמדה צבאית בצומת ג'ית שבשומרון. מדובר צה"ל נמסר כי בעמדה זוהו פגיעות ותרמילים נמצאו באזור. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל, והכוחות מבצעים סריקות אחר חשודים בירי.
התקרית אירעה בסביבות השעה 23:00, וכחצי שעה לאחר מכן פלסטינים יידו בקבוקי תבערה לעבר פילבוקס של צה"ל באזור הכפר חלחול שליד חברון. לוחמי צה"ל ביצעו בתגובה ירי באוויר, אך החשודים נמלטו מהמקום. גם בתקרית זו לא היו נפגעים.
2 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל בשכם וביהודה ושומרון
פעילות כוחות צה"ל בשכם וביהודה ושומרון
לוחם צה"ל בשכם
(צילום: דובר צה"ל)

אמש דיווחו הפלסטינים כי שני בני אדם נפצעו מירי צה"ל בגבול רצועת עזה בזמן שלאורך הגדר התקיימו כמה התקהלויות קטנות ובהן הובערו בין השאר צמיגים. בצה"ל אמרו כי לא נפתחה אש לעבר המפגינים - אלא ירי הרחקה - שבוצע רחוק מהם, אך בודקים את טענות הפלסטינים, שהודיעו כי מצבו של אחד הפצועים מוגדר קשה.
ביהודה ושומרון נרשמו אתמול הפרות סדר, כבכל יום שישי, בעזון, בקלקיליה ובכפר קדום. ההתקהלות בגבול עזה והעימותים ביהודה ושומרון הגיעו על רקע המבצע של כוחות הביטחון בשכם ביום רביעי האחרון, שבו נהרגו 11 פלסטינים - בהם חברי ארגון "גוב האריות".
2 צפייה בגלריה
שריפת צמגים סמוך לגבול עם עזה
שריפת צמגים סמוך לגבול עם עזה
שורפים צמיגים בעזה, אתמול
(צילום: AFP)
אתמול בלילה התקיימו הפגנות ברצועת עזה, וכך גם ביהודה ושומרון ובמחנות הפליטים בלבנון. במחאות השתתפו אלפים, על רקע קריאות לצאת ולהפגין מצד אנשי ארגון "גוב האריות" - שחלק מ-11 ההרוגים בשכם היו חלק ממנו. בשכם, מוקד פשיטת צה"ל ביום רביעי שהסתיימה עם מספר ההרוגים הפלסטינים הגבוה ביותר זה יותר מ-20 שנה, קראו הצעירים "תנו לענף הזית ליפול, יחי הנשק". ברמאללה, המרכז השלטוני של הרשות הפלסטינית, הריעו לגוב האריות כתמיכה בהתנגדות.
ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה אמר כי העם הפלסטיני וההתנגדות לא יאפשרו "לבטל", כדבריו, את האינתיפאדה המתגברת בגדה. בהצהרתו הצדיע הנייה להמונים שיצאו למחות בתגובה ל"טבח בשכם", כלשונו. הוא אמר כי ההתנגדות "היא גזירת גורל".
על רקע כל אלה, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח הלילה עם שר הביטחון יואב גלנט. לפי משרד ההגנה, "אוסטין עודד את הפחתת המתיחות בגדה המערבית בעקבות הפשיטה הצבאית השבוע, שהביאה לנפגעים אזרחים. השר אוסטין הדגיש את מחויבותו האיתנה לביטחון ישראל ולזכותה של ישראל להגן על אזרחיה מפני הטרור. שני המנהיגים דנו גם בנושאי ביטחון אזוריים".