פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) הודיע הלילה (בין חמישי לשישי) על חיסולם של אבו-חאשים אל-אומאווי, סגן מנהיג ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) בסוריה ובכיר נוסף בארגון. השניים חוסלו במתקפה של חיל האוויר האמריקני בצפון המדינה שנערכה אמש, שאותה פיקוד המרכז הגדיר כ"מוצלחת". מהערכה ראשונית של הצבא האמריקני עולה כי לא נפגעו בפעולה אזרחים חפים מפשע. מפקד הפיקוד, גנרל מייקל "אריק" קורילה, הוסיף שבמבצע לא נפגעו כוחות צבאיים ולא נגרם נזק לרכוש.
"החיסול יגביל את יכולתה של המדינה האסלאמית לערער את היציבות באזור ולפגוע בכוחותינו ובבנות בריתנו", תיאר קורילה את חשיבות המבצע. "כוחותינו יישארו במחוז כדי להבטיח את תבוסתה המתמשכת של המדינה האיסלאמית".
תקיפה זו מתלווה למבצע קרקעי חריג של ארה"ב שיצא לפועל שעות ספורות קודם לכן, שבו חוסל בכיר דאעש אחר בסוריה, רקאן וואהיד א-שאמרי, שהיה סייען ידוע של הברחות נשק ולוחמים בארגון. לפי דיווחים סוריים, הוא נהרג לאחר שסירב להיכנע ולהסגיר את עצמו. מקור בצבא ארה"ב הוסיף שהוא היה אחראי על תיאום בין תאים רדומים של המדינה האסלאמית באזור. המקור הסביר את מטרת הפשיטה: "בכוונתנו להרחיב את טווח המטרות לחברי הארגון בחלקים השונים של סוריה". בפשיטה זו נפצע אדם נוסף ונשבו שני פעילים בידי הכוחות האמריקניים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפה האמריקאית בסוריה בה נתפס בכיר בדאע"ש
תיעוד מהתקיפה האמריקאית בסוריה בה נתפס בכיר בדאע"ש
תיעוד מהפשיטה האמריקנית בסוריה שבה חוסל בכיר בדאעש, אתמול
התושבים בסוריה סיפרו שבאותו מבצע קרקעי השתתפו כ-50 לוחמים אמריקנים, ובמרכז הסורי לזכויות אדם ציינו כי הפעולה האמריקנית ליד העיר קמישלי נמשכה שעתיים. תושב האזור שהיה עד למתרחש הודה כי אנשי המקום כלל לא ידעו במי מדובר, ואמר כי "אנשים חשבו שהוא רועה צאן, אף אחד לא ידע מי הוא באמת". לדברי המרכז הסורי לזכויות אדם, זהו המבצע המוסק האמריקני הראשון בשטח שבשליטת צבא אסד מאז פתיחת מלחמת האזרחים בסוריה, לפני יותר מעשר שנים.
ביוני האחרון צבא ארצות הברית לכד בכיר בדאעש במבצע מוסק בכפר בצפון סוריה, שלא היה בשליטת צבא אסד. ארבעה חודשים לפני כן מנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, פוצץ עצמו בפשיטה אמריקנית באידליב, מעוז המורדים האחרון במדינה.