נציגי המסחר לחצו - והממשלה תשנה את המדיניות: הצעה שתעלה מחר (ראשון) להצבעה בפני השרים מבטלת למעשה את התו הירוק בקניונים, בחנויות הרחוב ובמרכזי הקניות - ותנהיג תו סגול מחמיר שכולל הגבלת תפוסה בהתאם לשטח החנות (למעט חנויות מזון ופארם).
לפי ההצעה, חנויות ששטחן גדול מ-100 מ"ר, יוכלו להכניס לקוחות לפי מפתח של 15 מ"ר לאדם, וחנויות קטנות מכך - 7 מ"ר ללקוח או ארבעה לקוחות על כל החנות, לפי הגבוה מביניהם.
2 צפייה בגלריה
הגבלות הקורונה בקניון הזהב
הגבלות הקורונה בקניון הזהב
בדיקות תו ירוק בכניסה לחנות בקניון הזהב בראשון לציון
(צילום: דנה קופל)

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

כמו כן, ההצעה החדשה תאפשר לבעלי הקניונים לגדר מתחמי אוכל ולאפשר כניסה אליהם רק למי שמציג תו ירוק - בדומה למה שנעשה בקניון עזריאלי בתל אביב. בנוסף, הקניונים יידרשו לבצע החלפת אוויר לפחות שלוש פעמים בשעה, ולהקצות סדרנים מטעמם שתפקידם ליידע את המבלים במקום על חובת מסכה.
בימים האחרונים הנחה ראש הממשלה נפתלי בנט את בכירי משרד הבריאות להיערך לתרחיש מחמיר של 4,000 חולי קורונה במצב קשה, למרות שלפי ההערכה של המומחים היא בין 2,500-1,000 חולים קשה בשיא. במקביל, מערכת הבריאות תפעל להוריד את מספר החולים קשה בשני אמצעים - הרחבת השימוש בתרופה נגד קורונה של פייזר שהגיעה לארץ בשבוע שעבר, ומתן חיסון לבני 60 ומעלה.
2 צפייה בגלריה
הגבלות הקורונה בקניון עזריאלי
הגבלות הקורונה בקניון עזריאלי
הכניסה למתחם האוכל בקניון עזריאלי בתל אביב
(צילום: שאול גולן)
כמו כן, בנט הורה להרחיב את השימוש בבדיקות אנטיגן במקומות אסטרטגיים כמו בתי חולים, משטרה, מוסדות ומרכזי שלטון. עוד הנחה ראש הממשלה לבחון צמצום של העבודה במשרדי ממשלה והוצאת יותר עובדים לעבודה מהבית, וכן בחינה של הקלות נוספות במתווה הבידוד להורים שילדיהם מאומתים. ייתכן כי יקוצרו מספר ימי הבידוד למחוסנים.
במהלך הדיון הובהר כי בדיקות האנטיגן שנערכות על-ידי הרשויות (בדיקות מוסדיות) "בהחלט יעילות" לאיתור האומיקרון, החל מהיום השני של ההדבקה. החשש הוא שמאומתים לא יבצעו בדיקות אנטיגן פרטיות כנדרש, וידביקו אחרים. גורם שמעורה בפרטים אמר ל-ynet כי הירידה במספר המאומתים בגל הנוכחי תהיה "הרבה יותר מהירה", כשם שהעלייה במספרי המאומתים היא מהירה בהרבה.
לפי ההערכות, הגל יימשך כחודשיים, אז נתחיל לראות ירידה במספר המאומתים תוך שבועות בודדים. המומחים מעריכים שממוצע ימי האשפוז למי שנדבק באומיקרון עומד על כארבעה עד חמישה ימים, זאת לעומת תשעה ימי אשפוז ממוצעים למי שנדבק בזן דלתא.