אמין אגבאריה, הצעיר שנרצח ביפו, הובא למנוחות הערב (חמישי) בליווי המונים. אבראהים אגבאריה, אביו, אמר ל-ynet כי "חטפו את הבן היקר ביותר שהיה לי. הילד שלו מחכה לו כל היום. רוצה לשחק איתו. אבל הוא לא יחזור. הילד לא יעכל שלא יראה יותר את אביו".
אגבאריה נורה למוות ברחוב קדם. עדים סיפרו כי שמעו 15 יריות. במשטרה נמשכת חקירת נסיבות הרצח. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 128 בני אדם, מתוכם שלושה גברים מיפו. קרוב ל-85 מהמקרים עדיין לא מפוענחים ולא נעצרו בהם חשודים.
4 צפייה בגלריה
בנו ובן דודו של אמין
בנו ובן דודו של אמין
אמין ובנו
4 צפייה בגלריה
אבראהים אגבאריה, אביו של אמין
אבראהים אגבאריה, אביו של אמין
אבראהים אגבאריה, אביו של אמין
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של אמין אגבאריה שנרצח ביפו
הלוויתו של אמין אגבאריה שנרצח ביפו
הלוויתו של אמין
אביו שחזר את שאירע אמש: "אתמול בני יצא לקנות ממתקים לילד שלו, כשחזר הביתה במכוניתו ירו בו מספר פעמים ורצחו אותו. באותם רגעים שמעתי את הצעקות של האחיות שלי. חשבתי בהתחלה שהירי נובע מחגיגות, כשיצאתי החוצה לא האמנתי שבני הוא הקורבן". לדבריו, בנו לא היה מאוים. "הוא לא קיבל שום איום בחייו, ועד עכשיו אנחנו לא יודעים מה הרקע, אפילו במשטרה הביעו את הפתעתה מכך שהבן הנקי והישר שלי נרצח".
הוא המשיך: "לא יודע איך אני אמשיך את החיים בלי בני. תמיד היה מגיע לבית ושואל עלינו. הוא לא היה חייב לאף אחד. גם אנשי המקצוע שעבדו אצלו בבית היה הוא בעצמו הולך אליהם לבתיהם ומשלם להם לפני שיבקשו את כספם. אני רוצה לדעת מי רצחו אותו ועל מה".

4 צפייה בגלריה
עג'אג' אגבאריה, דודו של אמין
עג'אג' אגבאריה, דודו של אמין
"כשהקורבן ערבי, הפושע נשאר משוחרר". דודו של אמין אגבאריה
עג'אג' אגבאריה, דודו של הקורבן, אמר ספד לאחיינו: "אמין היה ישר. כולם מעידים עליו על המוסר הגבוה שלו. חבל שהמשטרה לא הגיעה לעבריין, כאשר הקורבן הוא ערבי, הפושע נשאר משוחרר". הוא הפנה אצבע מאשימה ליו"ר רע"מ: "מנסור עבאס הוא אחת הסיבות לפשיעה. לפני כמה ימים דיבר על כך שמדינת ישראל היא מדינה יהודית, כאילו אין לערבים ערך. הוא לא התייחס לסבל והפשע והאלימות ועדיין שותק".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה בצהריים כי "האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרה ולהיאבק בה בכל האמצעים הקיימים ברשותנו למען שלום הציבור וביטחונו. המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות ורצח ביסודיות ובמקצועיות ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן, תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים.
"נציין כי מאז תחילת השנה המשטרה פענחה מקרי אלימות רבים שהתרחשו בקרב החברה הערבית, ומדי שבוע נתפסים עשרות כלי נשק ברחבי הארץ - פעילות שבזכותה נמנעים מקרי אלימות רבים. נמשיך לפעול בכדי להעמיד לדין את כל העבריינים המעורבים במעשי רצח ואלימות באשר הם כולל במקרה זה שמצוי בחקירת משטרה בימים אלו".