2 צפייה בגלריה
אביב אלירז עולה כיתה ב' מושב טל שחר
אביב אלירז עולה כיתה ב' מושב טל שחר
אביב אלירז. תישאר בבית גם מחר
כש-2.4 מיליון תלמידים יעשו מחר (רביעי) את דרכם לבית הספר ויפגשו לראשונה מאז שיצאו לחופש הגדול את המורים והחברים לכיתה - בבית יישארו בבידוד כ-87 אלף ילדים. מדובר בתלמידים שנחשפו לחולה מאומת או שחלו בקורונה בעצמם, וכמוהם ייאלצו להישאר בבידוד גם אלפי מורים.
תלמידים בבידוד אמורים לקבל מענה פרטני באמצעות בתי הספר כדי לדאוג שלא יצברו פערים לימודיים, והמורים התבקשו לשמור איתם על קשר טלפוני, להתעניין בשלומם ולהעביר אליהם את החומר הנלמד.
2 צפייה בגלריה
עידן שלו בן 11 תושב יקנעם
עידן שלו בן 11 תושב יקנעם
עידן שלו. "מבואס שלא יכול להתחיל את השנה כמו כולם"
(צילום: עופר שלו)

חוזרים ללימודים - כתבות נוספות
"אני קצת מבואס, מרגיש שאני לא יכול להתחיל את השנה כמו כולם", מספר עידן שלו בן 11 מיקנעם, "הימים הראשונים הם הכי כיפים ועצוב לי שאני מפספס את זה, זה הכי לא כיף להישאר ב-1 לספטמבר בבית במקום להיפגש עם כולם".
עידן עולה לכיתה ו' בבית הספר דליות שביקנעם. הוא פעיל בחוג קראטה ולפני מספר ימים התבשר שאחד הילדים שמשתתף איתו בחוג נמצא מאומת לקורונה, ולכן נאלץ להיכנס לבידוד של עשרה ימים. "כשהודיעו לי שאני צריך לשהות בבידוד הייתי עצוב", הוא אומר, "אני ילד מאוד חברותי ופעיל, בימים רגילים אני פוגש ילדים ויוצא איתם לשחק, אבל אני בבידוד מיום חמישי האחרון ומאוד קשה לי הריחוק החברתי וזה שאני סגור בין ארבעה קירות בבית".
תיק הלימודים של אביב אלירז ממושב טל שחר כבר ערוך ומוכן, אבל היא תשים אותו על הגב ותלך לבית הספר שביישוב רק ביום ראשון הבא. "אני אשב בבית בגלל הקורונה בזמן שכל החברים שלי יגיעו ליום הראשון ללימודים", מספרת אביב שעולה לכיתה ב' בבית הספר היסודי "השחר" שבמושב, "יהיה לי טיפה עצוב לא לחזור לכיתה, לפגוש את החברים שלי ולראות את המורה החדשה שתהיה לי. אני מאוד מתגעגעת אליהם ולבית ספר. בבידוד בבית אני משחקת בחדר, משחקת בברביות שלי ורואה טלוויזיה מדי פעם וגם יוצרת דברים".
אביב אובחנה כחיובית לקורונה ביום רביעי שעבר ומחויבת בבידוד עד יום שישי. "תיכננו ללכת לספארי ועשינו בדיקות מהירות ואביב קיבלה תשובה חיובית. ככה גילינו שהיא מאומתת לקורונה", מספר אביה, ויקטור אלירז. "מאז הבדיקה ההיא אביב עשתה עוד בדיקות שבהן יצאה שלילית, אבל אנחנו מקפידים על ההנחיות. זה מאוד מאכזב את אביב שאחרי השנה שעברנו היא לא תגיע ליום הראשון ללימודים, ולמעשה רק ביום ראשון הקרוב היא תחזור ללמוד".