משפחתה של ספיר נחום, שנעדרת כבר שבוע וחצי, עושה דרכה למכון לרפואה משפטית באבו כביר - שעות אחרי מציאת הגופה אתמול בצהריים באזור היישוב הבדואי איבטין שליד קריית אתא. הגופה חולצה מהבאר שבה הייתה לקראת השעה 23:00, והועברה למכון לצורך בירור זהותה - אך לפי שעה אין אישור שאכן מדובר בספיר. בינתיים, ל-ynet נודע כי החשדות נגד החשוד, וולא רובין חלאילה, הוחמרו לחטיפה ורצח.
סוזי נחום, אמה של ספיר, אמרה הבוקר בדמעות לאולפן ynet כי גם הבוקר, שעות אחרי מציאת הגופה, המשפחה עדיין לא עודכנה אם אכן מדובר בספיר - וכי היא ממתינה לתשובה שלילית. "אני מקווה שזאת לא היא", אמרה. "אנחנו מחכים לנס, הילדים שלה - הנכדים שלי - מתגעגעים אליה. כשהודיעו לי שמצאו גופה התפרצתי ובכיתי, נתקעתי בחדר ולא יכולתי לצאת. זו הילדה הקטנה שלי, בכל צעד בבית אני רואה אותה. היא חסרה, אין בבית שמחת חיים. אנחנו מיואשים".

7 צפייה בגלריה
ספיר נחום וזירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
ספיר נחום וזירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
(צילום: נחום סגל)
7 צפייה בגלריה
זיהוי הגופה בזירה סמוך לאיבטין נמשך לתוך הלילה
זיהוי הגופה בזירה סמוך לאיבטין נמשך לתוך הלילה
הגופה מפונה למכון לרפואה משפטית, אתמול
(צילום: נחום סגל)
7 צפייה בגלריה
זיהוי הגופה בזירה סמוך לאיבטין נמשך לתוך הלילה
זיהוי הגופה בזירה סמוך לאיבטין נמשך לתוך הלילה
(צילום: נחום סגל)
מהמשטרה נמסר הבוקר כי שוטרי ימ"ר חוף, חוקרי זירה ממחוז חוף, מעבדה ניידת וכוחות נוספים היו פעלו בשעות הלילה בזירה שבה אותר הגופה לשם איסוף ראיות. "החקירה נמשכת", הוסיפה המשטרה, שהדגישה כי תנאי השטח היו מורכבים ובשל כך הועברה הגופה מהזירה למקום נגיש ולאחר מכן לבדיקת המכון לרפואה משפטית.
מלבד עדן נחום, שהתגוררה עם ספיר, לצעירה הנעדרת יש עוד חמישה אחים שהחלו להגיע אחד אחרי השני לבית המשפחה בעכו. אחת לכמה שעות הגיע סנ"צ ניר ג'מבר, מפקד תחנת המשטרה שניהל את החיפושים כדי לעדכן את בני המשפחה, אך לרוב לא היה בפיו הפרט היחיד שלו המתינו בני המשפחה בנשימה עצורה - שאלת זהותה של הגופה.
חוקרי המעבדה הניידת לזיהוי פלילי במחוז חוף נכנסו עם רכב שטח לזירה שבה אותרה הגופה בתוך באר מים ישנה. בשל תנאי השטח הקשים, הרכב כמעט התהפך בזמן הנסיעה ולכן החוקרים המשיכו את הדרך רגלית, כשהם סוחבים את הציוד על גבם.
תושבים רבים מהכפר איבטין התרכזו באזור הכניסה לשטח שבו נמצאה הגופה. חלקם הגיעו עם רכבי שטח וטרקטורונים כדי לסייע לכוחות המשטרה להגיע לזירה. אחד התושבים אמר: "החשוד הזה פוגע בכל הכפר שלנו. כולם שומעים שמצאו גופה באיבטין וחושבים שמדובר בנו ושזה קשור אלינו. הגופה נמצאה עמוק בשטח, ולא בכפר שלנו".
7 צפייה בגלריה
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
שוטרים בזירה שבה נמצאה הגופה סמוך ליישוב איבטין, אתמול
(צילום: נחום סגל)

7 צפייה בגלריה
ולאא חלאילה
ולאא חלאילה
וולא חלאילה. בן זוגה לשעבר של ספיר
(באדיבות דוברות המשטורה)
ספיר, אם לפעוטה כבת שנתיים ולתינוק, נעדרת מביתה כבר שבוע וחצי. היא יצאה מביתה בעכו ביום חמישי שעבר בשעות הבוקר, שמה את בתה בת השנתיים בגן, וזמן קצר לאחר מכן נעלמו עקבותיה. מצלמות אבטחה תיעדו אותה נכנסת ויוצאת מרכבו של מי שהיה בן זוגה, וולא רובין חלאילה, אך לאחר מכן היא לא נראתה עוד. חלאילה נעצר, ובעקבות איכון שלו באזור איבטין ביום ההיעלמות התמקדו החיפושים באזור היישוב הבדואי שליד קריית אתא. היום כאמור הוחמרו החשדות נגדו.
חלאילה, תושב עכו בן 34, הוא אבי שני ילדיה של ספיר והוא התכחש לאבהות עליהם. לפי אחותה של ספיר, היא הייתה עמו בקשר ונפרדה ממנו לסירוגין, ובין השניים היה ויכוח בנושא המזונות. הוא נעצר יום לאחר היעלמותה של ספיר בחשד למעורבות בהיעלמות, אך שוחרר. הוא נעצר למחרת בשנית ומעצרו הוארך.
7 צפייה בגלריה
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
הזירה שבה אותרה הגופה סמוך ליישוב איבטין, אתמול
(צילום: נחום סגל)

לחלאילה עבר פלילי, והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. ב-2011 הוא נשלח ל-7.5 שנות מאסר בגלל שוד מזוין של סניף דואר במג'ד אל כרום, אותו ביצע חודש לאחר שחרור ממאסר. הוא נחשב ל"כוכב טיקטוק", ולאחרונה נעצר ושוחרר לאחר שנכנס עם שישה מחבריו עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו - והשתולל במקום.
אחותה של ספיר, עדן, אמרה אתמול בבוקר לאולפן ynet כי היא רוצה להאמין שהיא עדיין בחיים. "זה מאוד מתסכל, 11 יום זה כבר הרבה זמן ללא קצה חוט, אבל אני מאמינה שהיא בחיים ורוצה שימצאו אותה", אמרה האחות. עדן הוסיפה כי "זה משבר לא פשוט עבורי. אני צריכה את ספיר, יש לי קשר מאוד טוב איתה. אני לא יכולה להרשות לעצמי לאבד אותה, היא האור והלב של המשפחה. אי אפשר להרוג דבר כזה, פשוט אי אפשר".
ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), שהשתתף אתמול בכנס בעכו, הגיע לבית המשפחה בסיומו. אחד התושבים במקום העיר לו על כך שספיר ניהלה מערכת יחסים עם ערבי - ובן גביר אמר: "היא עשתה טעות, אבל אני מתייחס אליה כמו לאחותי". לאחר ביקורו נותרו במקום פעילים נגד התבוללות - מה שהוביל לוויכוחים רבים בין התושבים מתחת לבית המשפחה שנמצא בשכונה המעורבת. רבים מהם נמצאים בקשרים חבריים - ואף מעבר לכך - עם שכניהם הערבים.
פורסם לראשונה: 22:06, 12.06.22