במסגרת המאמצים להשבת החטופים, ראש המוסד דוד (דדי) ברנע ייפגש היום (שני) בפסגה משולשת בוורשה עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-תאני, וראש ה-CIA, וויליאם ג'יי ברנס.
מטרת הפסגה היא להתניע מו"מ לעסקת חטופים נוספת. בפסגה ייבחנו מספר מתווים להשבת החטופים, כשגורמים המעורים בנושא צופים מו"מ ארוך, מורכב וקשה מן הרגיל.
הכותרת
בלי אבו מאזן, עם פקידי הרשות | היום שאחרי המלחמה על פי לפיד
22:17
מאז התקרית הטרגית שהותרה לפרסום ביום שישי האחרון, שלושה חטופים שנורו בשוגג למוות על ידי חיילי צה"ל אחרי שנמלטו משוביהם ברצועת עזה, מטה משפחות החטופים הגביר את הלחץ לקידום עסקה לשחרור החטופים. היום עומדים בכניסה לבסיס הקריה כ-20 בני משפחות חטופים שחוסמים את הכניסה והיציאה למשך 241 שניות, לציון מספר החטופים המלא, כולל אלו שכבר שוחררו.
"דרישת המשפחות מקבינט המלחמה: במקביל לפעולה צבאית, הציגו מתווה ישראלי לשחרור החטופים", נמסר מהמטה, "המסר לחברי הקבינט הוא שאם לא יונח מתווה ישראלי ונגייס את העולם ליישומו, מספר המתים ילך ויגדל".
1 צפייה בגלריה
מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם א-ת'אני
מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם א-ת'אני
ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטאר וראש המוסד
( צילום: יריב כץ, AP)
אתמול דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" כי על פי גורמי ביטחון מצריים ישנה נכונות גם מצד ישראל וגם מצד חמאס לבצע הפסקת אש נוספת לטובת עסקה לשחרור חטופים.
לפי הגורמים, חמאס מתעקש לקבוע את רשימת החטופים שישוחררו באופן חד-צדדי. לדרישה הזו ישראל דווקא מסכימה - אך מבקשת לראות את השמות מראש, ולקבל גם ציר זמן שבו הם ישוחררו כדי לקבוע את מועד ומשך הפסקת האש.
מנגד, חמאס גם דורש מהכוחות הישראליים לסגת אל מאחורי קווים שנקבעו מראש. לתנאי הזה, לפי הגורמים, ישראל לא מסכימה.