רכבו של טל יושבייב, תושב שכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח) שבירושלים, הוצת ביום שלישי לפנות בוקר בפעם התשיעית בשבעת החודשים האחרונים. הבוקר (יום ד') נוקבו שמונה רכבים של תושבים פלסטיניים בשכונה. בריאיון לאולפן ynet תקף יושבייב: "התעוררתי בבוקר והבנתי שהרכב שלי שוב הוצת. כנראה שזה לא מעניין אותה, וגם לא את הממשלה או השר לביטחון הפנים".
לדברי יושבייב, "אני מצפה מהמשטרה לעשות את העבודה שלה ושממשלת ישראל והשב"כ יגיבו, כמו שראינו איך רק אחרי רכב אחד בגבעת רונן, ראש השב"כ הגיע לאזור. פה כנראה שהוא שכח את הכתובת או שהוא לא שמע על האירוע. השר לביטחון הפנים מוזמן לבוא לפה ולראות רכב אחרי רכב ולהבין שהביטחון שלי ושל המשפחה שלי על אחריותה המלאה של משטרת ישראל".

1 צפייה בגלריה
רכב של יהודי הוצת בשכונת שייח ג'ראח
רכב של יהודי הוצת בשכונת שייח ג'ראח
הצתת הרכב
(צילום: אלקסטל)
הבוקר, לאחר ניקוב שמונה הרכבם הפלסטיניים בשכונה, המשטרה ערכה חיפוש בביתו של יושבייב."ב-08:00 בבוקר התעוררתי מדפיקות חזקות בדלת, הוציאו אותי מהמיטה, העירו את הבן שלי ופשוט נכנסו ועשו חיפוש, לראות שאין עוד אף אחד בבית", תקף. "המצלמות שלי מחוברות למשטרה, אנחנו משתפים איתם פעולה, ובכל זאת המשטרה מגיעה ומטרידה אותי כאילו אני אחרון העבריינים. לא שמעתי על חיפושים או דפיקות חזקות בדלת של השכנים הערבים אחרי מה שקרה אתמול. ברור שתושבי השכונה יצאו מהבתים לשרוף את הרכב שלי".
בשייח ג'ראח, נזכיר, חיים במתיחות יהודים לצד ערבים - וכבר שנים ארוכות מתנהל מאבק משפטי על פינוי משפחות ערביות מבתים שלפני מלחמת העצמאות היו שייכים ליהודים. בשנה האחרונה אירעו לא מעט עימותים אלימים בין הצדדים, ולא פעם תועדו גם רעולי פנים מיידים אבנים על מכוניות של ערבים באזור או משחיתים כלי רכב ערביים. מנגד, תושבי השכונה היהודיים חווים אירועים אלימים תכופים, כפי שקרה כעת ליושבייב בפעם התשיעית - וכפי שקרה בחודש דצמבר, אז מוריה כהן נדקרה בידיי שכנתה הערבייה בת ה-14. בחודש שעבר פונתה משפחת סאלחייה מביתה בשכונה, אחרי שימים קודם לכן התבצרו בניה על הגג עם בלון גז וחומרים דליקים. 18 איש נעצרו בפינוי.
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת ברחבי העיר ירושלים, ובאזור שייח׳ ג׳ראח בכוחות מתוגברים לשמירה על שלום התושבים וביטחונם בכל ימות השנה. כל דיווח או תלונה המתקבלים במשטרה על ניסיונות פגיעה בנפש וברכוש מטופלים ונחקרים ביסודיות במטרה למצות את הדין עם המעורבים. מיד עם קבלת הדיווח אודות הצתת הרכב הוזעקו למקום כוחות משטרה ונפתחה חקירה במטרה לאתר את המעורבים במעשה. נמשיך לפעול על מנת למצות את הדין עם כל עבריין שינהג באלימות, יפר את הסדר הציבורי ויפגע ברכוש״.