הידרדרות היחסים הדיפלומטיים עם קולומביה נמשכת ומגיעה לשפל חדש: היום (ראשון) צייץ נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, נגד התקיפות האוויריות שמבצע צה"ל ברצועת עזה: "זה מהנאצים", כתב פטרו.

1 צפייה בגלריה
נשיא קולומביה גוסטבו פטרו ותקיפות בדיר אל-בלח
נשיא קולומביה גוסטבו פטרו ותקיפות בדיר אל-בלח
נשיא קולומביה גוסטבו פטרו והתקיפות בדיר אל-בלח
(צילום: EPA)
הכותרת
תומכת בחמאס, תשמח שיושמד: הסיפור של מצרים | סמדר פרי
30:37
"הנאציזם הוא סוג של פשיזם אלים ועמוק. הוא מבוסס על אמונתו של גזע עליון המקנה לו את הזכות להשמיד ולהכפיף אליו את אלה ששונים ממנו, שאותם הוא אפילו מחשיב כלא אנושיים. זה קורה בפלסטין". אל הציוץ צירף סרטון וידאו ובו נראה אזור דיר אל-בלח מופצץ, וכתב: "אומרים שהם לא נאצים. גם אם המצפון המערבי לא אוהב את העובדות האלה, השמדת 5,300 נערות ונערים פלסטינים היא נאציזם".
שר החוץ, אלי כהן, הגיב לדברים: "‏ההתקפות חסרות הבסיס ובעלות הגוון האנטישמי של נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, כנגד מדינת ישראל, מעידות בעיקר על חוסר ידע ועיוורון מוסרי. כמעט חודשיים לאחר טבח 7 באוקטובר ועדיין לא שמענו מנשיא קולומביה גינוי נחרץ לטבח, אותו ביצעו מפלצות החמאס, במהלכו נרצחו יותר מ-1,200 ישראלים. משפחות שלמות הוצאו להורג בדם קר, ילדים ותינוקות נשרפו חיים, ראשי אזרחים ישראלים נערפו, נשים נאנסו ונרצחו ו-240 ישראלים וזרים נחטפו לעזה. דבריו של נשיא קולומביה מעידים על בורות היסטורית והכחשת שואה. אני מזמין אותו לבקר במוזיאון יד ושם וללמוד את ההיסטוריה של העם היהודי ושל השואה לפני שהוא מתבטא שוב בצורה כזו".

הנשיא גוסטבו פטרו מוביל קו תקיף מאוד נגד ישראל מאז תחילת הלחימה, והוא נוהג להשוות בין פעולות ישראל נגד הפלסטינים לבין השואה. ישראל החליטה בתגובה להשעות את הייצוא הביטחוני לקולומביה ובעקבות זאת איים הנשיא פטרו בהשעיית היחסים עם ישראל. "אם נצטרך להשעות את היחסים עם ישראל - נשעה אותם. אנחנו לא תומכים ברצח עם". ישראל זימנה אז את שגרירת קולומביה לשיחת נזיפה במשרד החוץ בעקבות "התבטאויותיו העוינות והאנטישמיות של נשיא קולומביה נגד מדינת ישראל". בחודש שעבר הודיע פטרו כי הוא מחזיר את השגרירה מישראל.
פטרו לא היה היחיד. גם נשיא צ'ילה הודיע על החזרת השגריר, ובוליביה הודיעה על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. "בוליביה החליטה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל, בשל המתקפה הצבאית הישראלית האגרסיבית והבלתי מידתית המתרחשת ברצועת עזה", אמר פרדי מאמני, סגן שר החוץ של בוליביה. בפועל, היחסים בין המדינות רופפים למדי ממילא.