"הגעתי לכאן בשם הערכים של אבי, כדי להנציח אותו", כך אמרה אתמול (שישי) לונא חמוד, בת 18 מבית ג'אן, במירוץ "בשביל הבנים הדרוזים". חמוד, יתומת צה"ל ששכלה את אביה ששירת בחטיבת גבעתי, השתתפה במירוץ כחלק מקבוצה של 30 בני שירות לאומי המשרתים בגופים השונים של המשרד לביטחון לאומי ברחבי הארץ.

"אני מרגישה שאני ממשיכה את דרכו", אמרה חמוד. "הלכתי בעקבותיו והתנדבתי לשירות לאומי במוקד של הרשות הלאומית לביטחון קהילתי. זו הזדמנות עבורי לפגוש עוד יתומי צה"ל, והאיחוד עם המשפחות השכולות נותן לי הרבה כוח".
במסגרת השירות, אותו היא עושה במוקד 'רואה' בבית ג'אן, חמוד אחראית על בדיקת מצלמות האבטחה ותקינותן: "המוקד מחולק לתפקידים. אני בודקת מצלמות וזה מאפשר לי להיות ליד עוד אנשים. זה מעצים אותי", סיפרה.
נור אלדין סואעד (19) מדיר אל אסד, שהיה חניך של לוחם האש עדנאן אסעד שנהרג באסון הבור ליד כרמיאל, השתתף גם הוא במירוץ: "הוא היה המדריך שלי בקורס ההכשרה ולמדתי ממנו הרבה דברים. הייתי במקום האסון, ראיתי שניסו לעשות לו החייאה והרגשתי את הכאב בעיניים שלי. זה היה עצוב. הייתי בהלם באותו הרגע, זה משהו שלא אשכח בחיים".
"הוא עבד איתנו על משמעת, אמר לנו להקפיד ולהגיע בזמן לקורס. הוא אמר לנו 'אל תגידו שאתם יודעים הכל, תמיד תשאפו ללמוד'. אני משתתף במירוץ כי זה משהו חברתי וזה מנציח את המדריך שהיה לנו. זו פעם ראשונה שאני משתתף", אמר אלדין סואעד.
1 צפייה בגלריה
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
עדנאן אסעד. נהרג במהלך פעולות חילוץ
(צילום: יאיר קראוס )
את המרוץ יוזמת עמותת "בשביל הבנים" בשיתוף בית יד לבנים לדרוזים בשיתוף עם ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) והאגודה למען החייל, המועצה המארחת – מועצה אזורית גליל תחתון, משרד הביטחון ומשרד התרבות והספורט. מטרת המרוץ לחשוף את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל, לעורר שיח רב תרבותי וליצור חיבורים בין המגזרים השונים בישראל.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר כי "אני גאה בבני השירות המתוקים שעושים שירות חשוב ביותר למדינה. נמשיך בפעולות ההנצחה שיביעו את תודתנו ואת הערכתנו העמוקה ללוחמי האש שלנו. אחינו בני העדה הדרוזית הם אבן יסוד בתקומתה של מדינת ישראל - ותרומתם לחברה לא תסולא בפז".