1 צפייה בגלריה
פנינה משה
פנינה משה
פנינה משה
(צילום: שאול גולן)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט לתעבורה מרכז כתב אישום נגד הכבאי עמית כהן (43), תושב מודיעין, בגין גרימת מוות ברשלנות ונהיגה בשכרות, זאת בעקבות תאונת הדרכים שבה היה מעורב בעת שנהג בכבאית ברמלה, אשר כתוצאה ממנה נהרגה פנינה משה בת השלוש.
על פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד עינת בניטה, במסגרת עבודתו נהג כהן כבאית בנסיעה שהוגדרה כמבצעית, בזמן שהיה שיכור ובדמו נמצאו חומרים אסורים. על אף שהחוק מייחס לו נהיגה בשכרות, בגופו אותרה חומצת חשיש, כתוצאה מחילוף חומרים של קנאביס.

התאונה אירעה ב-12 ביולי בשעות הצהריים, כשכהן נהג ברחבי רמלה עם הכבאים, כשאורותיה מהבהבים והסירנה מופעלת. בשלב מסוים נכנס לצומת לא פנוי ברמזור אדום בניגוד לנהלים, ובפרקליטות ציינו כי גם לא לא דאג לעצור בקו העצירה ולא העט כנדרש. כתוצאה מכך התנגש כהן עם רכב פרטי שבו הייתה פנינה הפעוטה עם אמה. האם נפצעה באורח קל, ואילו פנינה סבלה מחבלת ראש ופונתה באמבולנס לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה, אך בהמשך נפטרה. בנוסף לגרימת מוות ברשלנות והנהיגה בשכרות הואשם כהן גם בעבירות נהיגה בקלות ראש שגרמה לתאונת דרכים ובנזק לרכוש.
נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הנחה בעקבות הגשת כתב האישום להרחיק את כהן מתפקידו עד לסיום ההליכים נגדו. "ננקוט מדיניות של אפס סובלנות נגד חריגות מנורמות מקצועיות ומבצעיות, מערכים ומפקודות", אמר.
"היא הייתה ילדה מדהימה, ילדה קטנה שלא טעמה טעם חטא, ילדה מיוחדת" אמר לאחר התאונה ל-ynet אביה של פנינה, יצחק. האם סיפרה כי "הכול היה כל כך מהיר. ראיתי את הכבאית ואז ראיתי את פנינה לא במצב שהייתי רוצה לראות אותה. אחרי זה ראיתי רכב הרוס ואימא שלא יודעת מה לעשות עם עצמה. קשה לי לעכל ולתפוס שפנינה איננה. הבגדים שלה עוד בארון, המיטה עדיין מוכנה. זה הדבר הכי קשה".
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה