שלושה בני אדם קיפחו את חייהם היום (ב') בכבישים בהם פנינה משה בת ארבע מלוד שנהרגה מפגיעת רכב כיבוי אש במכונית שבה נסעה עם אמה (32). האם נפצעה קל ושוחררה מבית החולים אסף הרופא. במקביל, ליוו היום עשרות בני משפחה את התינוק אוליבר קלארק בן השנה וחצי שנהרג בתאונה לפני כעשרה ימים ליד קריית טבעון. הוריו עדיין מאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה במצב בינוני-קשה ולכן לא יכלו להשתתף בהלוויה.
4 צפייה בגלריה
פנינה משה, משפחת קלארק
פנינה משה, משפחת קלארק
משפחת קלארק ששכלה את התינוק אוליבר, ולצדה פנינה משה בת הארבע מלוד שנהרגה היום
4 צפייה בגלריה
חלקת קברו של אוליבר קלארק ז"ל
חלקת קברו של אוליבר קלארק ז"ל
קברו הטרי של אוליבר קלארק שנהרג בתאונה
(צילום: גיל נחושתן)
עשרות בני משפחה ותושבי בית לחם הגלילית וקהילת הרדוף ליוו את אוליבר קלארק בדרכו האחרונה. חמישה בני משפחה וקרובים הספידו את התינוק הקטן. "זו היתה אחת ההלוויות העצובות והקשות בחיים שלי", סיפר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, "היו רגעי דממה קשים עם פרצי בכי, ממש קורע לב, המועצה נמצאת לציד המשפחה מרגעי האסון הראשונים ותמשיך לחבק את המשפחה ולעמוד לצדה".
אוליבר הקטן נהרג בתאונה בין צומת התשבי לצומת השומרים. בג'יפ המשפחתי שבו שהה אוליבר היו גם אביו וינסנט, אמו לי ואחותו אביגיל בת הארבע שנפצעו. מצבם של השלושה, שעדיין מאושפזים, השתפר. בתאונה נהרג גם נהג מכונית מכונית אחרת, רותם זיסק בן 35 מיקנעם. מחקירה ראשונית של בוחני התנועה עולה כי זיסק, נהג הרנו שנהרג, הגיע מכיוון דרום ורכבו סטה שמאלה ופגע חזיתית בג'יפ שהגיע מצפון ובו נסעה המשפחה. ל-ynet נודע כי לזיסק היו 15 הרשעות קודמות, כולל על נהיגה בשכרות בשנת 2018. בנוסף נודע כי ברכב הנהג נמצאו בקבוקי אלכוהול.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה ליד לוד
זירת התאונה ליד לוד
מקום התאונה הקשה בלוד
(צילום: שאול גולן )
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים ברחוב קק"ל בתל אביב
זירת תאונת הדרכים ברחוב קק"ל בתל אביב
רוכב אופנוע נהרג בתל אביב
(צילום: איחוד הצלה)
המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות התאונה בלוד שבה נהרגה פנינה משה, ובין היתר בוחנת אם רכב הכיבוי חצה באור אדום. חובשי מד"א טל סיני ודודי מעטוף שהוזעקו למקום סיפרו: "הגענו למקום וראינו רכב פרטי עם פגיעות פח קשות בחלקו האחורי ובתוכו ישבה על כיסא הבטיחות ילדה בת 4 שהייתה מחוסרת הכרה. חילצנו אותה במהירות מהרכב והתחלנו לבצע בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי. פצועה נוספת טופלה במקום ופונתה לבית החולים כשמצבה קל". כאמור, זמן קצר לאחר מכן נקבע מותה של הילדה.
נציגי הכבאות הגיעו להלווייתה של משה, ומערך הכבאות הודיע על רענון הוראות הבטיחות לנסיעה מצבעית ומנהלתית ברכבי כיבוי. "כבאות והצלה לישראל משתתפת בצערה העמוק של משפחת משה על האובדן הטרגי של בתם בת השלוש בתאונת דרכים בין רכב כיבוי שפעל במשימה מבצעית לרכבם הפרטי", נמסר. "בהוראת נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, יערך מחר לכלל המפקדים והלוחמים בתחנות הכיבוי, רענון הוראות הבטיחות לנסיעה מבצעית ומנהלתית ברכבי כיבוי ובהתאם להוראת הנציב בנושא".
עוד בכבישים היום: שני רוכבי אופנועים נהרגו אחר הצהריים בשתי תאונות בתל אביב ובירושלים שהתרחשו בהפרש של כשעתיים. בן מור, תושב תל אביב בשנות ה-30 לחייו, נהרג מפגיעת טרקטור בפינת הרחובות אופקים ושדרות קק"ל בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נקבע מותו. הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 15:19. המשטרה מסרה כי נהג הטרקטור, תושב הדרום בשנות ה-30 לחייו, נחקר על-ידי בוחני משטרה של מחוז תל אביב לבחינת נסיבות התאונה.
מור קיבל רק בשבוע שעבר את תעודת הבוגר שלו במשפטים בקריה האקדמית אונו. פרופסר יובל אלבשן, שהיה דיקן הפקלוטה למשפטים, כתב בפייסבוק: "בשורת איוב הגיעה לקריה האקדמית אונו. בן נאלץ לפרוס את לימודיו אצלנו קרוב לשש שנים בשל עבודתו, והייתי כל כך שמח כשהוא בא לקבל את התעודה סוף סוף והוא מאושר כולו. מחריד. איזה הפסד נורא".
אלבשן סיפר כי בשבוע שעבר שלח לו מור את תמונתו בטקס הסיום של התואר, עם הכיתוב "אתה לא תאמין". לדבריו, "אני מתקשה להאמין שדבר נורא כזה קרה". שירה פלג, אחות במחלקה לרפואה דחופה באיכילוב, לשם הגיע מור תוך כדי פעולות החייאה, תיארה בדף הפייסבוק של בית החולים עד כמה קשה הייתה הבשורה להורים: "האבא התעלף, האמא התמוטטה אצלי בחדר. הצרחות שלה הרעידו את המיון. אופנוע זה כלי מסוכן לא פחות מכל שאר הכלים. תחשבו על ההורים. סעו בזהירות בדרכים".
כשעתיים אחר כך דיווחה המשטרה על רוכב אופנוע שנהרג בהתנגשות במכונית בצומת גולומב-רמת שרת בירושלים. מותו של רוכב האופנוע כבן 30 נקבע בתום מאמצי החייאה של מד"א ואיחוד הצלה.
השתתפו בהכנת הכתבה: קורין אלבז אלוש