שר החוץ יאיר לפיד ביקר היום (ראשון) בחפ"ק המשטרה בירושלים, וסייר בשער שכם ובנקודה שבה התקיימו אמש הפרות הסדר בערב הראשון של הרמדאן. הוא שוחח עם שוטרים ואנשי מג"ב וחיזק את ידיהם: "אלה ימים קשים ומתוחים, אבל יש לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה – ובעזרתה נעבור את התקופה המורכבת הזאת. אתם עובדים בצורה מקצועית ובתנאים בלתי אפשריים ואנחנו נותנים לכם גיבוי מלא. אנחנו מחויבים לכם ונספק לכם את כל המשאבים הדרושים. שמרו עלינו ועל עצמכם". משרד החוץ הפלסטיני גינה את ביקורו של לפיד במקום וכינה אותו "פרובוקטיבי".

כוננות רמדאן - כתבות נוספות

לפיד סייר בעיר העתיקה יחד עם סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ', שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז. המפכ"ל יעקב שבתאי ובכירים נוספים הציגו בפניו את ההיערכות המשטרתית באזור, ופירטו על ההכנה המבצעית והנפשית שעברו הלוחמים והלוחמות לקראת התקופה המתוחה.
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ויעקב שבתאי
יאיר לפיד ויעקב שבתאי
"אני גאה בשוטרים שלנו". לפיד
(צילום: בועז אופנהיים)
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ויעקב שבתאי
יאיר לפיד ויעקב שבתאי
"אנחנו מחויבים לכם" השר לפיד ומפכ"ל המשטרה שבתאי
(צילום: בועז אופנהיים)
עוד אמר לפיד כי "אני רוצה להגיד לכם כאן משער שכם – כשכולנו נהיה עם המשפחות שלנו בליל הסדר, כ-8,000 שוטרים יהיו בחוץ וישמרו על אזרחי ישראל. אני גאה בשוטרים שלנו, באנשי מג"ב, בצה"ל, ובכל מי ששומר עלינו בימים המתוחים האלה".
מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי אמר לשר החוץ: "כבוד השר, משטרת ישראל נמצאת כעת בשיא היערכותה ופריסתה בשטח, למען אבטחת אירועי הרמדאן שמתקיימים לאחר סדרה של אירועי הטרור. זו היערכות שתימשך שבועות ארוכים. בימים אלה הציבור נחשף לגבורת השוטרים והלוחמים, גבורה ומקצועיות שתמיד הייתה שם ושאותה אנו מנחילים לכל השוטרים".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ויעקב שבתאי
יאיר לפיד ויעקב שבתאי
סיירו בנקודת הפרות הסדר. לפיד, ברביבאי ובכירים במשטרה
(צילום: בועז אופנהיים)
עוד אמר שבתאי: "ירושלים היא עיר מורכבת ואנו משקיעים בה את מירב משאבינו – למען ביטחון התושבים והמבקרים מכל העדות והדתות. אני רוצה להודות לך על תרומתך המשמעותית למשטרת ישראל, על התמיכה והגיבוי, ואני בטוח שתהיה שותף פעיל בהמשך הצעדים לחיזוק המשטרה".
בהודעת משרד החוץ הפלסטיני שיצאה בעקבות הביקור נכתב כי "משרד החוץ מגנה בכל תוקף את ביקורו הפרובוקטיבי של שר החוץ יאיר לפיד בשער שכם, וכן את הבטחותיו לפרוס כוחות ביטחון נוספים על מנת לספק אבטחה במהלך החגים היהודיים. משרד החוץ הפלסטיני רואה בדברים האלה הסתה נגד הפלסטינים וביטוי מכוער לאפרטהייד הישראלי שבמסגרתו מגינה ישראל על היהודים ומתעלמת מחגי המוסלמים והנוצרים".
אמש, וגם הערב, התפתחו עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון שהתרכזו בשער שכם. במרבית הפרות הסדר נזרקו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר השוטרים, אך תוך זמן קצר הרוחות נרגעו.