2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט המלך עבדאללה
נפתלי בנט המלך עבדאללה
נפתלי בנט והמלך עבדאללה
(צילום: רויטרס, gettyimages)
ראש הממשלה נפתלי בנט ועבדאללה מלך ירדן שוחחו בצהריים (ראשון) בטלפון לכבוד חודש הרמדאן ודנו בשיתופי הפעולה בין המדינות. אחרי שבוע של פיגועים ופשיטות לאור יום בערים הפלסטיניות, ברבת עמון ציינו כי מלך ירדן הדגיש בפני בנט את החשיבות בלשמור על רגיעה ביטחונית ולהימנע מהסלמה בשטחי הרשות.
"המלך עבדאללה הזהיר מצעדים שעלולים להוביל לאלימות, להסלים את המצב הביטחוני או לחתור נגד המאמץ לשלום", נמסר מהארמון. כמו כן, בירדן מסרו כי המלך ביקש מרה"מ בנט שלא להטיל מגבלות על המתפללים במסגד אל-אקצה במהלך חודש הרמדאן.

גל הטרור - כתבות נוספות

מלשכתו של בנט נמסר כי ראש הממשלה בירך את מלך ירדן, את משפחתו ואת העם הירדני לכבוד הרמדאן, והודה לעבדאללה על "אמירתו הברורה נגד פיגועי הטרור שהתרחשו בישראל בימים האחרונים". עוד צוין כי השניים דנו בחשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות ובהמשך הקשר והשיח השוטף.
2 צפייה בגלריה
מחאות ועימותים בהר הבית
מחאות ועימותים בהר הבית
מסגד אל-אקצה. ארכיון
(צילום: AFP)
בשבוע שעבר, נזכיר, השתתפו שרי חוץ מארבע מדינות ערביות בפסגת הנגב בשדה בוקר, אך שר החוץ הירדני איימן א-ספדי נעדר מהמפגש ההיסטורי. בזמן המפגש היה א-ספדי ביקר עם המלך עבדאללה ברשות הפלסטינית, ונועד עם אבו מאזן. עבדאללה, כמו גם אבו מאזן, גינה את הפיגועים בישראל וקרא לשני הצדדים להימנע מאלימות. בפגישה שערך בשבוע שעבר גם עם הנשיא הרצוג אמר עבדאללה כי על-מנת שישראלים ופלסטינים יפסיקו לשלם את המחיר של האלימות, וכדי שהאזור כולו יממש את הפוטנציאל שלו, יש להמשיך ולחתור לשלום. "החיים של כולם חשובים", אמר המלך.

מאמץ מדיני להורדת הלהבות מול הפלסטינים

ישראל מנהלת בימים האחרונים פעילות מדינית ענפה ומפעילה מנופי השפעה להרגעת הרוחות מול הרשות הפלסטינית וארגוני הטרור בעזה. רה"מ בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ פועלים מול ירדן, מצרים, טורקיה, איחוד האמירויות וגורמים נוספים בסיוע הממשל האמריקני ומזהירים מפעולות טרור שיגררו תגובה ישראלית קשה.
בין המסרים מדגישים בישראל שאם התקופה הקרובה תעבור בשקט - זה יסייע לה לייצר חבילה נוספת של הקלות לפלסטינים, בעיקר בתחום אישורי העבודה. בממשלה ממשיכים לעקוב אחרי הנעשה בשטח לקראת ההכרעה שתתקבל בהמשך השבוע בנוגע להקלות המתוכננות לרמדאן.