האחים סהר ומעיין עשור (17 ו-24) עשו את דרכם לאילת שלשום (שני), ונקלעו לשיטפונות בערבה. כ-22 שעות לאחר שאבד עימם הקשר הגיעה הבשורה המרה: השניים, שהיו יחד עם בת הזוג של מעיין, שי דהאן שחולצה במצב טוב לאחר 15 שעות בשיטפון, לא שרדו. תיעוד מפעולות החילוץ שבהן השתתפה יחידת 669 - בנגן הווידאו שבתחילת הכתבה.
אגם דרג'י בת ה-17 לא הצליחה לישון בלילה, עם היוודע הדיווח על חברתה הטובה סהר, שנקלעה לשיטפון בנחל ציחור. בשיחה עם ynet היא תיארה את התחושות הקשות לאחר שגופתה נמצאה במרחק לא רב מגופת אחיה מעיין. "אני שבורה ומרוסקת, היא הייתה חלק כל כך גדול מהחיים שלי. ילדה מאוד מיוחדת, נרתמת לכל דבר. אני לא מצליחה לדמיין עולם בלעדיה. אנו חברות מגיל 12, היא החברה הכי טובה שלי, היא הייתה האדם הקרוב ביותר אליי", היא אמרה.
5 צפייה בגלריה
מעיין עשור סהר עשור
מעיין עשור סהר עשור
האחים מעיין וסהר עשור. לא שרדו את השיטפון בערבה
(צילום: מתוך אינסטגרם)
5 צפייה בגלריה
תיעוד מפעולות החילוץ של צה''ל בשטפונות בנחלי הדרום
תיעוד מפעולות החילוץ של צה''ל בשטפונות בנחלי הדרום
הקשר אבד עם שלושת הצעירים, גופותיהם של האחים נמצאו לאחר 22 שעות
(צילום: דובר צה''ל)
היא סיפרה כי הן אמנם לא לומדות באותה כיתה, אלא באותה שכבה בתיכון אורט במעלה בטבריה, אך לדבריה "סהר הייתה ילדה חברותית, תמיד הייתה מחוברת לכולם, תמיד מצאה חיבורים לכל אחד. משהו מאוד מיוחד. אנחנו שכבה של 150 ילדים והיא הייתה חברה של כולם, בקשר עם כולם. היא הלב של השכבה".
אגם בת ה-17 שחזרה את הרגע בו הבינה שהחברה הטובה שלה נמצאת בסכנת חיים: "שמעתי על זה בערך ב-22:00. שמעתי שסהר נקלעה לשיטפונות, נסחפה ונעלמה ארבע שעות לפני, ואין איתה קשר. זו הייתה הודעה מלחיצה מאוד. תוך דקות זה עבר בין כל התלמידים, נכנסתי להיסטריה מטורפת כי היא אדם מאוד קרוב אליי. ידעתי שהיא ירדה עם כל המשפחה לבילוי חג באילת. היו אמורים לעשות שם את החג השני, ואז שנודע לי על כל הסיפור זה היה מפרק. לא אכלנו, לא הצלחנו לישון דקה אחת בלילה".
לדבריה, גם במהלך הלילה שמרה על תקווה: "אמרנו האחת לשנייה 'היא בחיים', 'היא תצא מזה', 'היא תצוץ מתחת לאיזה סלע'. היינו בטוחות שיהיו לה 15 דקות של תהילה ואז כל הארץ תדע מי זו סהר עשור. לצערנו קיבלנו היום את ההודעה שמצאו אותה. זו ההודעה הכי קשה שקיבלתי בחיים שלי. אני רואה את הסרטונים והכול נראה כמו סרט אימה".
5 צפייה בגלריה
סהר עשור
סהר עשור
"אמרנו אחת לשנייה 'היא תצא מזה, תצוץ מאיזה סלע'". הסוף העצוב של סהר עשור
(צילום: מתוך אינסגרם)
5 צפייה בגלריה
הנעדרת לאחר שחולצה מהנחל
הנעדרת לאחר שחולצה מהנחל
שי דהאן, לאחר שחולצה מהנחל
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
הנזקים בכביש 40 באזור נחל ציחור
הנזקים בכביש 40 באזור נחל ציחור
הנזקים בכביש 40, באזור נחל ציחור
(צילום: באדיבות נתיבי ישראל, שי ידאל אל פורת )
דנה מור היא מנהלת בית הספר בטבריה שבו למדו שני האחים. היא אמרה ל-ynet כי "זה יום קשה לעיר טבריה ובמיוחד לכל אנשי אורט במעלה, תלמידים ואנשי צוות. עד הרגע האחרון התפללנו שתהיינה בשורות טובות ונשמע שסהר הייתה גיבורה והצליחה להתמודד עם איתני הטבע בגבורה, אך לצערנו התבשרנו שהיא הוכנעה יחד עם אחיה מעיין, שגם הוא בוגר בית הספר שלנו".
היא סיפרה על הוריהם של השניים, שאחד מהם הוא כדורגלן העבר ניני עשור, ששיחק בין היתר במכבי תל אביב: "ההורים הם זוג מעורב מאוד, הורים ערכיים ביותר, שליוו את צוות בית הספר בכל השנים האחרונות כששלושה מילדיהם למדו והתחנכו כאן".
"מיום שני בלילה כשהגיעו הידיעות הראשונות על השיטפון ועל היעדרותם של שלושת הצעירים מטבריה, שכולם למדו או לומדים בבית הספר, יצרנו קשר עם המשפחה. התפללנו במשך שעות לבשורות טובות והתחלנו לעשות פעולות חינוכיות בקרב כל שכבת י"ב, ובעיקר בקרב מעגל חברותיה של סהר".
שי דהאן, הצעירה השלישית שכן שרדה את האסון, פונתה אתמול בבוקר לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשבמקביל צוותי הכיבוי וכוחות נוספים המשיכו במשך שעות נוספות את פעולות הסריקה כדי לאתר את שני הנעדרים האחרים - עד שכאמור נמצאו גופותיהם.
לדברי גורם מומחה מיחידות החילוץ, החיפושים אחר שני הנעדרים היו מורכבים וקשים אף יותר מהחיפושים אחרי נספי אסון נחל צפית. מאחר שתוואי הנחל אכזב - כלומר נחל הזורם בחורף בלבד שמוזן בעיקר ממי גשמים או ממעיינות עונתיים - כעת חלקים נרחבים ממנו יבשים, והחיפושים התנהלו גם רגלית וגם בסיוע רחפנים וכלי טיס משטרתיים וצבאיים.
נחל ציחור מתחבר עם נחל פארן, שם כאמור נמצאו הגופות. נחל פארן נשטף גם הוא אמש והעסיק את יחידת 669 של חיל האוויר, יחידות החילוץ וכיבוי האש בחילוצים מורכבים, כשרוחב השטיפה הגיע בחלק מהמקומות ליותר מ-120 מטר. "זה אירוע טופוגרפי מורכב", אמר הגורם.
פורסם לראשונה: 22:11, 11.04.23