1 צפייה בגלריה
התקיפה בסוריה
התקיפה בסוריה
התקיפה בסוריה, ארכיון
(צילום: AFP)
רשת סאנא הסורית דיווחה הבוקר (יום שני) כי ישראל תקפה מהאוויר את נמל התעופה בחלב, הסבה לו נזקים כבדים וגרמה לכך שיצא מכלל שימוש. שעה לאחר הדיווח על התקיפה, רשות התעופה האזרחית בסוריה הוציאה הודעה לטייסים כי מסלול ההמראה היחיד בשדה בחלב נסגר לפעילות עקב עבודות על המסלול.
לפי הדיווח, התקיפה התרחשה באזור השעה 04:30. ברשת ספוטניק בשפה הערבית דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בלילה כדי ליירט את התקיפה הישראלית, ורק חלק מהטילים יורטו בהצלחה.

שעות אחרי התקיפה, דיווחה רשת אל-חדת הסעודית שישראל השמידה בנמל התעופה "משלוח צבאי איראני, שהכיל ציוד רגיש". פרשננו רון בן ישי אומר כי ככל הנראה מדובר במכ"מים ובציוד נ"מ אחר שהאיראנים מעבירים לסוריה וחיזבאללה, במטרה להגביל את חופש הפעולה של חיל האוויר והחימושים המדויקים שלנו.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה במדינה, עדכן כי ישראל תקפה גם בשדה התעופה האזרחי בחלב וגם בשדה הצבאי א-ניירב הסמוך. לפי הארגון, התקיפה פגעה מחסני אמל"ח בא-ניירב. לא ידוע על נפגעים בתקיפה.
הדיווח בא שבוע אחרי שסוריה האשימה את ישראל בתקיפה באזור דמשק. לפי הדיווחים אז בכלי התקשורת בסוריה, הדי פיצוצים רבים נשמעו באזור עיר הבירה ומשרד ההגנה הסורי מסר כי התקיפה התרחשה בשעה 23:05 מכיוון רמת הגולן, וכי חייל סורי נפצע בתקיפה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם עדכן לאחר מכן כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה, וכי מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו נגד התקיפה הישראלית, בניסיון לירט את הטילים. עוד הוא דיווח כי הטילים הישראליים פגעו בלפחות שלושה אתרים של צבא רוסיה.
כשבוע לפני כן דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק כי ישראל תקפה בסוריה, אף שהרשויות בסוריה לא התייחסו לכך. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם טען כי התקיפה נעשתה באמצעות טיל קרקע-קרקע, והיעד היה מחסן של חיזבאללה. כלי תקשורת בסוריה דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו באזור דמשק וסביבתה. במשך שעות, ובניגוד לרוב המקרים הקודמים, לא נמסרו פרטים נוספים - אבל כארבע שעות לאחר מכן דווח ברשת ספוטניק כי חיל האוויר הישראלי הוא שתקף באזור דמשק.
בתחילת החודש דווח בסוריה כי הופעלו מערכות ההגנה האווירית במדינה נגד תקיפה ישראלית באזור הבירה דמשק. זו הייתה התקיפה הראשונה שיוחסה לישראל בסוריה מאז שמאות טייסים וקצינים במילואים הודיעו שלא יתייצבו למילואים בעקבות ביטול עילת הסבירות.