יוסי נבעה (52), שנבחר ברוב של 51% מתושבי העיר טבריה לכהן כראש העיר, הוא ירושלמי במקור שגר בעיר כמעט 27 שנה. ל-ynet הוא סיפר: "הגשמתי חלום של שנים, אני טברייני אסלי, מכיר את העיר, חי אותה ונושם אותה, כמו דור עשירי. לא הופתעתי מהתוצאה, ידעתי מתחילת הדרך שהתושבים רוצים אחדות".

1 צפייה בגלריה
יוסי נבעה
יוסי נבעה
"לא הופתעתי מאהדת הטבריינים, הם רצו שקט ורוגע". נבעה
(צילום: שרון צור)
"ככל שהסתובבתי יותר ברחובות הרגשתי שהתוצאה תהיה מובהקת לטובתי", סיפר נבעה, אב לשתי בנות. הוא סיפר כי מיד לאחר שבג"ץ פסל את התמודדות בועז יוסף, מקורבו של דרעי שהיה אמור להתמודד בניגוד לנוהל הקיים בשל היותו יו"ר הוועדה הקרואה בעיר, הוא הצטרף למרוץ.
"נכנסתי להתמודדות לפני כחצי שנה, לא התכוונתי להתמודד כי בועז עשה עבודה טובה וחשבתי שראוי שימשיך את הדרך. מרגע שהצטרפתי זכיתי לתמיכה רחבה מהציבור, לא הופתעתי מאהדת הטבריינים. הם רצו שקט ורוגע", הוא סיפר.
הוא התחייב לשמור על סטטוס קוו בעיר, שלדבריו "לא תהיה חרדית, ותמשיך להיות עיר תיירות משגשגת". הוא הצהיר כי הוא רוצה להעביר מפעל ביטחוני גדול לעיר, "כדי לחזק את התעשייה והכלכלה שלנו". לדבריו, "קיבלתי החלטה ביני לבין עצמי לא להיכנס לפייסבוק שלי כדי לא לראות את ההכפשות השקריות שכותבים עליי, וזה עבד לי".

נבעה הוא גם מנכ"ל מוסדות רבי מאיר בעל הנס - שנתמך על-ידי המפלגות החרדיות והליכוד. הסיעה הגדולה בעיר, ובהפרש גדול, תהיה "מאמינים בטבריה - בדרכו של הצדיק רבי דוד קוק". 30% בחרו בה. רון קובי, שהתפרסם בעקבות האמירות שלו נגד החרדים, הובס וסיים שלישי עם 22% בלבד. אתמול, כשהגיע להצביע ברחוב הרצל בעיר, קיללו אותו עוברי אורח. כהרגלו, הוא צילם את המקללים בטלפון והבטיח לתושבי טבריה: "ננצח את הרבנים, את החרדים. שונאי הציונות לא ינצחו אותנו".
הבוקר הוא בירך את נבעה, ועקץ: "בוקר טוב לכולם, ראש למעלה, נתנו הכל! אבל 5,000 איש החליטו לא לצאת להצביע מהפחד או המצב, והקלפיות בערב היו ריקות ועוד 5,460 קולות הלכו לפח. 8,236 קולות הצביעו לחרדים ונבעה הביא 972 קולות. בגלל אחוז ההצבעה הנמוך המנדט הראשון ירד ל-895 קולות. אביב יצחק שרף 4,500 קולות חילוניים לראשות העיר. נבעה הביא 10,300 קולות לראשות ושיהיה לו בהצלחה רבה".
התושבים סיפרו אתמול בקלפי כי "מה שקורה פה זה שיש כל כך הרבה רשימות ומושכים בחוטים. אף אחד מארבעת המתמודדים לראשות העיר לא שיתף את תושבי העיר במצע הבחירות שלו בצורה מסודרת, וכל הסרטונים שעולים ברשת הם מלחמות של האחד בשני - מלחמות היהודים בטבריה".