צבא סוריה האשים את ישראל אמש (חמישי) בתקיפה שפגעה באתר צבאי שבו פועלים כוחות ביטחון סוריים, בפאתי הבירה דמשק. "התקיפה בוצעה מאזור רמת הגולן, שמונה חיילים נפצעו ונגרם נזקים", נמסר. מדובר בתקיפה ראשונה שמיוחסת לישראל בדמשק מאז חיסול בכיר משמרות המהפכה חסן מהדווי, ב-1 באפריל.
ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח, מפי גורמים, כי "התקיפה האווירית באזור דמשק ככל הנראה ישראלית, והיא כוונה למוצב של חיזבאללה בכביש סמוך לשדה התעופה בדרום העיר".
1 צפייה בגלריה
אזור התקיפה בסוריה, כפי שתועד בערוץ אל-חדת' הסעודי
אזור התקיפה בסוריה, כפי שתועד בערוץ אל-חדת' הסעודי
אזור התקיפה בסוריה, כפי שתועד בערוץ אל-חדת' הסעודי
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם מסר כי אמנם עדיין "לא ניתן לאשר כי ישראל עומדת מאחורי התקיפות באזור הכפרי במערב בדמשק", אך האזור שהותקף נמצא בשליטת חיזבאללה. "דמשק ביקשה מטהרן לא לתקוף את ישראל מהגולן", דווח.
"קול הבירה" הסורי דיווח כי תקיפה אווירית "כוונה לנקודה צבאית באזור הכביש לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק". עוד ציינו כי ההגנה האווירית "לא התמודדה עם הטילים הישראלים", וכי "הצבא הישראלי מדבר על פגיעה באזור קוניטרה ודמשק בתגובה לשיגור מספר טילים מסוריה לגולן".
מהדווי, שחוסל בתחילת חודש אפריל לצד סגנו ובכירים נוספים במבנה השייך לשגרירות איראן בדמשק, שימש כמפקד הכוחות האיראניים בסוריה ובלבנון. הוא הגורם הוותיק והבכיר ביותר שמחוסל בכוח קודס מאז קאסם סולימאני - שחוסל בתקיפה של צבא ארה"ב בבגדד בינואר 2020. מהדווי שימש בתפקידים בכירים רבים במשמרות המהפכה, כולל במלחמת איראן-עיראק, ופיקד גם על הכוחות האוויריים וגם על הכוחות היבשתיים של הארגון. מלבד היותו מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון, הוא עסק גם בהכוונת טרור בתוך ישראל.
בעקבות חיסול מהדווי, בלילה שבין 13 ל-14 באפריל, שיגרה איראן מתקפת טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט לעבר ישראל ישירות משטחה וגם על-ידי שלוחיה. במהלך המתקפה המסיבית, הופעלו אזעקות כמעט ללא הפסקה בעשרות יישובים ברחבי הארץ במשך 15 דקות, החל מהשעה 1:42 הלילה ועד 1:57, בין היתר בירושלים, באר שבע, ערד, דימונה ורמת הגולן. יותר מ-300 טילים וכטב"מים שוגרו לישראל, 99% מהם יורטו על ידי חיל האוויר בסיוע ארה"ב, בריטניה וירדן.