ראש הממשלה, שנמצא ב"קרב בלימה" כדי למנוע את המשך התפוררות מפלגתו ובמקביל גם של הממשלה שלו, ממשיך לפרגן ולתמוך בקואליציה, שמורכבת משמונה סיעות שונות: בטקס לפתיחת בית החולים השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן" אמר בצהריים (שלישי) נפתלי בנט כי "על כולם לאמץ דרך של להיות יחד, ולא לחפש את המפלג. אנחנו שונים, וטוב שכך".
2 צפייה בגלריה
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
בנט והורוביץ בטקס. "משלבים ידיים"
(צילום: חיים הורנשטיין)
בנט, שלצידו ישב שר הבריאות הורוביץ, הוסיף: "ניצן עושה עבודה מצוינת כשר בריאות. אנחנו בדעות שונות ומשלבים ידיים למען אזרחי המדינה. מתגברים על המחלוקות ומצעידים את מדינת ישראל קדימה. מדינת ישראל בעשור השמיני שלה. העם של אבותינו כשל פעמיים, וזה העשור שחייבים לצלוח. הדרך היחידה שזה יקרה היא אם כולנו נראה את טובת המדינה מעל הטובה האישית שלנו ושל המשרה שלנו. אם לא נפחד לשבת עם אנשים עם דעות שונות, ולא נקרא אחד לשני בשמות אלא נקשיב ונתווכח. לא ויכוח של שנאה".
שר הבריאות הורוביץ, שעמד במוקד "סערת החמץ" שמפניה התריעה עידית סילמן לפני ההודעה על פרישתה, התייחס בדברים שנשא בטקס לגל הטרור שבו נרצחו 14 בני אדם, וגם להמשך דרכה של הממשלה: "אנחנו בתקופה לא פשוטה. מול אנשים שעושים רע, אנחנו עושים טוב ונותנים בריאות. זה מדגיש עד כמה חשוב לעבוד יחד למרות חילוקי הדעות המורכבים. הממשלה הזו בראשות בנט עושה המון למען הציבור ומקדמת דברים שהיו תקועים שנים. אני מקווה שנוכל להמשיך לעבוד יחד הרבה זמן ולקדם תוכניות חשובות".
2 צפייה בגלריה
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
טקס חנוכת המרכז הרפואי לשיקום עדי נגב נחלת ערן
שר הבריאות הורוביץ. "חשוב לעבוד יחד, למרות חילוקי הדעות"
(צילום: חיים הורנשטיין)
אחרי פרישתה של עידית סילמן ובעקבות הטענות שלא תחזק את היחסים עם חברי הקואליציה ועסק בשיחות תיווך עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, החל בנט לתת קרדיט בהודעותיו לשר או למשרד. בחשבון הטלגרם שלו הוא בירך בין השאר את השרה איילת שקד, את השר חילי טרופר ואת משרדי החוץ והבריאות והוסיף להם תיוג, אף שאי אפשר לתייג באפליקציית המסרים הזו.
לבנט יותר מ-8,000 עוקבים בטלגרם, ועוד 474 אלף בטוויטר. בטוויטר הוא נהג לתת קרדיטים מפעם לפעם, אבל גם ברשת חברתית זו המינון טיפס משמעותית לאחר הפרישה של סילמן.