צבא ארה"ב הודיע הבוקר (יום ב') כי משחתת שלו חילצה אמש את המכלית The Central Park בלב ים, שעות אחרי שדווח כי "כוח לא-מזוהה" השתלט עליה במפרץ עדן, מול חופי תימן.
2 צפייה בגלריה
מכלית נפט ספינה CENTRAL PARK שלפי דיווחים גורמים שזהותם לא ברורה עלו על סיפונה מול חופי תימן
מכלית נפט ספינה CENTRAL PARK שלפי דיווחים גורמים שזהותם לא ברורה עלו על סיפונה מול חופי תימן
המכלית שהותקפה במפרץ עדן על ידי "כוח לא-מזוהה"
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
המכלית, כך לפי הדיווחים, נושאת חומרים כימיים ומופעלת על ידי החברה הבריטית Zodiac Maritime - שנמצאת בבעלות המיליארדר הישראלי אייל עופר. על פי ההודעה הבוקר של פיקוד המרכז האמריקני, בעקבות אות מצוקה ששיגר צוות הספינה נחלץ לעזרתה כוח של הצי, שכלל את המשחתת USS Mason.
הכוח, כך נמסר, דרש מהחמושים שעלו על הסיפון להיכנע. "בעקבות זאת, חמישה חמושים ירדו מהספינה וניסו לברוח עם הסירה הקטנה שלהם", מסר הצבא האמריקני - וציין כי המשחתת "מייסון" רדפה אחריהם עד שנכנעו.
בהודעה שפורסמה לא נמסר מהי זהות החמושים שנעצרו, אולם צוין בה כי ממש בזמן סיום פעולת החילוץ של המכלית שוגרו לעבר המשחתת האמריקנית שני טילים בליסטיים מהאזור בתימן שבו שולטים המורדים החות'ים. לפי ההודעה הטילים שוגרו ל"כיוון הכללי" שבו שהתה המשחתת, והם נחתו במים במרחק של כ-16 ק"מ ממנה. הצבא האמריקני הדגיש כי הצוות במשחתת - וגם במכלית שהותקפה - לא נפגע.
2 צפייה בגלריה
המשחתת האמריקנית USS Mason
המשחתת האמריקנית USS Mason
המשחתת האמריקנית USS Mason
(צילום: AP / Blake Midnight / U.S. Navy)
החות'ים, נאמניה של איראן בתימן, טרם התייחסו לדרמה שהתחוללה במפרץ עדן, אבל הם איימו בשבועות האחרונים לתקוף כל ספינה שקשורה בדרך כזו או אחרת לישראל, ורק ביום שישי האחרון הותקפה ספינה שנמצאת גם היא בבעלות מיליארדר ישראלי על ידי מל"ט איראני, באוקיינוס ההודי - ולפני כשבוע החות'ים חטפו באזור ספינת משא שאותה הגדירו כ"ישראלית". לפי ישראל הספינה הזו שייכת לחברה בריטית ומופעלת על ידי חברה יפנית.
בממשלה בתימן - זו שמוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ונאבקת בחות'ים במסגרת מלחמת האזרחים במדינה - האשימו מפורשות את בעלי בריתה של איראן בהשתלטות על המכלית אתמול. "אנו מגנים את מעשי הפיראטיות הימית שמבצעים הטרוריסטים החות'ים בתמיכתו של המשטר האיראני", מסרה הממשלה הזו, שלא שולטת בבירה צנעא.

לפי הדיווחים המכלית הותקפה במרחק של כ-60 ק"מ דרומית לתימן וכ-110 ק"מ צפון-מזרחית לסומליה, במפרץ עדן. מדובר בנתיב סחר קריטי, באזור שרחוק יחסית מהאזורים בתימן שבהם שולטים החות'ים - ובאופן תיאורטי לפחות אמור להיות בשליטת הכוחות שנאמנים לממשלה התימנית שנאבקת בהם. באזור הזה גם לא ידוע על פעילותם של שודדי ים סומלים.