המשטרה הצהירה אמש (יום רביעי) כי בכוונתה להגיש עד היום בצהריים כתב אישום נגד ירדן מן, תושבת רחובות, החשודה בתקיפת השרה עידית סילמן. סנגוריה של מן ביקש לערער לעליון על מעצרה, אבל הבקשה נדחתה בנימוק כי "אין כל עילה להתערבות בהחלטות".
2 צפייה בגלריה
(צילום: מאיר תורג'מן)


ההודעה המפתיעה נאמרה מפי נציג המשטרה בדיון בערעור שהגישה מן על הארכת מעצרה שהתקיים בבית המשפט המחוזי בלוד. המשטרה, שביקשה אתמול בצהריים להאריך את מעצרה בחמישה ימים ואושר לה יום אחד בלבד - מייחסת לה עבירות של תקיפת עובדת ציבור באיומים והיזק לרכוש בזדון. מן ובעלה פעילים במחאות נגד המהפכה המשפטית בשנה האחרונה, והיא עצמה מועמדת למועצת העיר רחובות.
עו"ד יוני נוסבאום, סנגורה של מן, הביע תדהמה כששמע על הכוונה להגיש כתב אישום מחר. "כל החקירה המשטרתית מדיפה ריח פוליטי. הלחץ הפוליטי שמופעל על המשטרה הוליד כתב אישום במהירות שיא", קבע אתמול נוסבאום. "רק בבוקר היום ביקשו חמישה ימי מעצר וטענו שעוד צריכים לחקור - ולפתע הערב בדיון מצהירים על כתב אישום. מדובר בחקירה פוליטית שמטרתה לאיים על אנשי המחאה ולהראות להם מה יעלה בגורלם של המוחים".
הוא הוסיף: "זה הזוי לחלוטין. אם התיק בתביעות לאיזה שיבוש חקירה המשטרה טוענת? מדוע היא עצורה עד מחר בבוקר והערעור נדחה? רק הבוקר ביקשו לחקור ולפתע בערב כבר יש להם הצהרה להגיש כתב אישום. אם רוצים להגיש כתב אישום מדוע היא עדיין במעצר? זה לחץ פוליטי".
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
השרה עידית סילמן. הסנגור של החשודה טוען: היא לא מסרה בכלל את הסרטון שצילמה
(צילום: מארק ישראל סלם)
עורך הדין טען כי סילמן לא מסרה את הסרטון שצילמה בטלפון הנייד שלה. "מה יש לה להסתיר ומדוע המשטרה לא דאגה לקבל מיד את הסרטון אחרי המעצר? זה מעורר חשד. לא הגיוני שיגישו עד מחר כתב אישום, אפילו בית המשפט המחוזי היה בשוק בדיון".
בדיון שהתקיים אתמול בצהריים בבית משפט השלום בראשון לציון, אמר נציג המשטרה: "סמוך לשעה 10:00, במשטרה התקבל דיווח שהשרה עידית סילמן הותקפה על ידי החשודה שבפנינו. תחילה החלה לצלם את השרה, להקניט אותה ולאיים עליה שתפגע בה. השרה ביררה למה היא מדברת אליה כך ועל פי החשד תקפה אותה, בכך שהעיפה לה את מכשיר הטלפון הסלולרי מהיד באמצעותו באה לצלם את החשודה ולאחר מכן סטרה בפניה".
"היא קשרה עצמה לאירוע והכחישה את המיוחס לה. לטענתה תיעדה את השרה ובתגובה השרה דחפה אותה והזיזה את ידה. מכחישה שאיימה עליה", הוסיף. המשטרה, לדברי הנציג, אספה סרטונים ממצלמות אבטחה ועדויות שמחזקים את דברי השרה.
זו אינה הפעם הראשונה שבה סילמן טוענת כי הותקפה. בשלהי 2021 סיפרה סילמן, אז יו"ר סיעת ימינה ויו"ר הקואליציה, כי הותקפה בתחנת דלק במודיעין. תיק החקירה, שאותו הובילה יחידת ההונאה של משטרת מחוז מרכז, הועבר לאחר סיומה לבחינת ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, אולם החוקרים לא הצליחו למצוא ראיות לטענותיה - והתיק נסגר.
סילמן, נזכיר, טענה בנובמבר 2021 כי אדם שפגש בה בתחנת הדלק, תקף אותה והדף אותה למכוניתה. היא לא הגישה תלונה בזמן אמת בנושא ואף לא פנתה לקצין הכנסת. רק אחרי שספגה ביקורת קשה מהאופוזיציה, שבה היו חברים בין היתר שותפיה לליכוד היום. חלקם טענו כי ייתכן אף שהמציאה את הסיפור.
פורסם לראשונה: 22:32, 24.01.24