הרמטכ"ל אישר אתמול (ראשון) שוב תוכניות וגורם מדיני אמר כי "ההכנות לכניסה לרפיח נמשכות", אבל בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תמרור עצור בפני מבצע שכזה.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
רפיח על הפרק. נתניהו וביידן שוחחו
(צילום: דוברות רה"מ, AP Photo/Susan Walsh)
בשורה התחתונה של הודעת הבית הלבן לגבי השיחה עם נתניהו נכתב כי "המנהיגים שוחחו על רפיח, וביידן חזר בשיחה על עמדתו הברורה".
זמן קצר לפני השיחה אמר גורם מדיני כאמור כי "ההכנות לכניסה לרפיח נמשכות. בשום עסקה, אם תהיה כזאת, ישראל לא תוותר על מטרות המלחמה".
דברים אלו נאמרו גם על רקע איומי יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בפרישה מהממשלה במקרה של ביטול מבצע ברפיח והגעה לעסקת חטופים לפי הצעת מצרים, שאותה כינה "כניעה משפילה".

לפי ההודעה, השניים שוחחו גם על "המשא ומתן לשחרור החטופים והפסקת אש מיידית בעזה. ביידן חזר על ההצהרה שלו ושל 17 מדינות נוספות, בדרישה שחמאס ישחרר את החטופים ללא דיחוי, ויאפשר הגעה להפסקת אש, לטובת תושבי עזה".
בנוסף נכתב בהודעה כי "ביידן חזר על מחויבות הברזל שלו לביטחון ישראל, אחרי ההגנה המוצלחת אל מול מתקפת הטילים והכטב"מים חסרת התקדים של איראן".

לצד זאת צוין כי "הנשיא וראש הממשלה דנו גם בהגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה, ובהכנות לפתיחת מעבר חדש בצפון הרצועה. ביידן הדגיש את הצורך בתיאום מלא מול ארגוני הסיוע".
אמש מסר דובר צה"ל הודעה לתקשורת הזרה, בין היתר על רקע החשש מהוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד ראשי המדינה והצבא על ידי בית הדין בהאג, כי ישראל פועלת לצד האמריקנים והסיוע שנכנס לעזה הוא "הגדול אי פעם".
פורסם לראשונה: 21:37, 28.04.24