חיים סירוטקין, שדרס מפגינים בקפלן, קיבל זימון לשימוע לפני הגשת כתב אישום. בעקבות החקירה לא מיוחסת לו כוונת דריסה, אך הפרקליטות שוקלת להאשימו בעבירה של נהיגת רכב בפזיזות או ברשלנות ועבירה של נהיגת רכב בקלות ראש אשר גרמה לחבלה של ממש. באירוע נפצעו ארבעה מפגינים, כאשר אחת מהן אושפזה יומיים בבית החולים עם שברים בצלעות. לאחר האירוע טען סירוטקין כי איבד שליטה על הרכב ולא הייתה לו כוונה לדרוס מפגינים.

בכתב החשדות שהגיע לידי ynet כותבת הפרקליטה ניצן פרידמן: "בתאריך 6.4.2024 בשעות הערב, התקיימה עצרת מחאה בצומת הרחובות קפלן ומנחם בגין בתל אביב. בסמוך לשעה 21:55 החלו המפגינים לנוע על הכביש לכיוון צומת הרחובות מנחם בגין ושאול המלך בתל אביב. באותה עת, נהג החשוד ברכב מסוג MG, כשעימו רעייתו ושניים נוספים. בשעה 21:55 או בסמוך לכך, נהג החשוד ברכב על דרך מנחם בגין ממחלף ארלוזורוב לכיוון רחוב שאול המלך בתל אביב ועצר בתוך הצומת לנוכח הימצאותם של מפגינים, אשר חסמו את נתיבי הנסיעה. כתוצאה מהחסימה התפתח עימות מילולי בין החשוד והמפגינים במהלכה גידפו החשוד ורעייתו את המפגינים".
1 צפייה בגלריה
סירוטקין בבית המשפט. "האיץ באופן רשלני"
סירוטקין בבית המשפט. "האיץ באופן רשלני"
סירוטקין בבית המשפט. "האיץ באופן רשלני"
(חגי מיכאלי)
בהמשך נכתב: "באותה העת נכח במקום השוטר אשר הבחין בעימות ומנע מהחשוד להשלים יציאתו מהרכב לשם עימות עם המפגינים. השוטר הורה לחשוד לנסוע אחריו בנסיעה איטית, במטרה לחלצו באופן בטוח מהצומת, כשכל אותה העת ממשיכים החשוד ורעייתו לגדף את המפגינים. החשוד נסע בהכוונת השוטר בנסיעה איטית, כשלפתע האיץ החשוד ברכב, באופן רשלני, נמהר וחסר זהירות, שאינו מתאים לתנאי הדרך ולנוכחות המפגינים על הכביש, תוך שהוא סוטה ברכב ימינה ושמאלה. החשוד המשיך בנסיעתו המהירה לכיוון רחוב שאול המלך בתל אביב עד שעצר ברחוב שאול המלך פינת רחוב הנרייטה סולד בתל אביב. כתוצאה מנהיגתו הפרועה, פגע החשוד באמצעות הרכב במפגינים וגרם להם חבלות כפי שיפורטו להלן: לנפגעת נגרמו שברים בצלעות כתוצאה מכך אושפזה יומיים בבית החולים איכילוב; לאישה נוספת לה נגרמה חבלה באזור הכתף ובמקום נוסף לאישה שלישית נגרמו כאבים וחבלות מכה בראש ובגב; ולרביעית נגרמו כאבים בגב התחתון, בצוואר וכאבי ראש. כמו כן, כתוצאה ממעשיו, נהג החשוד ברכב בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או שיש בה כדי לגרום לחבלות וגרם בפועל לחבלות למספר מפגינים".
עורכי הדין רועי קרן ושמדון וייס המייצגים את סירוטקין מסרו: "ברגעים אלה ממש קיבלנו את מכתב השימוע. בימים הקרובים אנו מתכוונים לפנות לפרקליטות בכדי לקבל את חומרי החקירה בתיק, על מנת שנוכל להתגונן כנגד החשדות ולמנוע הגשת כתב אישום. בשלב זה אנו מביעים שביעות רצון מהעובדה שסירוטקין שוחרר והעבירות שכרגע מיוחסות לו אינן משקפות את שאירע בפועל ותהיה לו ההזדמנות להלחם על חפותו".