בית משפט השלום בתל אביב הורה לשחרר היום (יום ב') בתנאים מגבילים את חיים סירוטקין (53), מאמן הכדורגל החשוד בדריסה של חמישה מפגינים בהפגנה בעיר במוצאי השבת האחרונה. בזמן ההחלטה על שחרורו פרץ בבכי. עם זאת, נציג המשטרה ביקש לעכב את ביצועה - ואם יוגש ערער על ידי המשטרה הדיון יתקיים מחר בפני שופט מעצרים בבית המשפט המחוזי בעיר.

נציג היחידה החוקרת אמר כי "ביממה הזו עבדנו במרץ רב כדי לאשש או להפריך את גרסתו של החשוד ולהוכיח את מסוכנותו. הגשתי לבית המשפט מכתב של הפרקליטות התיק מלווה".
ההחלטה לשחרר אותו בתנאים מגיעה אחרי שאמש פורסם תיעוד חדש מאירוע הדריסה, שתועד גם מתוך הרכב שבו נהג סירוטקין. בתיעוד נראה סירוטקין מנסה להשתלט על ההגה, וטוען שניות אחרי הדריסה: "נתקע לי האוטו, נתקע לי הגז". נוסעי הרכב האחרים, בהם רעייתו לימור שתועדה מגדפת רק שניות קודם לכן את המפגינים במילים קשות, מפצירים בו לעצור בנסיעה.
1 צפייה בגלריה
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
ביהמ"ש הורה לשחרר את דורס המפגינים בתל אביב; המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע
(צילום: מוטי קמחי)
אמש, כיממה לאחר דריסת המפגינים, פנה מטה המאבק "חופשי בארצנו" במכתב דחוף למפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי בדרישה לנקוט "צעדים מיידיים למניעת הסלמה נוספת של אלימות והסתה". בפנייה נכתב כי מאז אירוע הדריסה, במטה עדים לתופעה מטרידה ומדאיגה ברשתות החברתיות של גל פרסומים ותגובות על ידי גולשים, המביעים תמיכה בוטה במעשי "אלימות קיצונית" - ואף קוראים במרומז לפגוע במפגינים נוספים.
סירוטקין, כדורגלן עבר ומאמן כדורגל בליגות נמוכות כיום, חשוד כי התעמת עם מפגינים באזור דרך נמיר ושאול המלך, המשיך בנסיעה ודרס חמישה מהם. ארבעה נפצעו באורח קל, ואישה נפצעה באורח בינוני. לטענתו של סירוטקין, הוא לא ניסה לדרוס את המפגינים ואף ניסה להימנע מפגיעה בהם - אך לא הצליח לבלום בגלל "תקלה מכנית". אתמול, טרם נחשף התיעוד החדש, המשטרה שללה את גרסתו ובית המשפט האריך את מעצרו עד היום.