זו הייתה פרשה שזעזעה את המדינה, והבוקר (יום שני) היא הגיעה לנקודת ציון משמעותית - כשעונשי מאסר נגזרו על איסי רפאילוב (31) ואיליזיר מאירוב (31), שהורשעו באונס בנסיבות מחמירות של הנערה בת ה-16 במלון הים האדום באילת ב-2020. השופטים תיארו את הזוועות שחוותה הקורבן, וציינו: "האופן שבו בוצעו העבירות בתיק - חריג בחומרתו, בפוגענותו, בהיקפו, ובמידת ההתפרקות שהייתה בו מערכים אנושיים בסיסיים של כבוד, חמלה ואנושיות".
לעיון בתקציר גזר הדין שהותר לפרסום - לחצו כאן
בית המשפט ציין בגזר הדין: "זה סיפור על נערה צעירה, שמחה ותאבת חיים, שבעת שבילתה עם חבריה בחופשת קיץ באילת, שתתה משקאות אלכוהוליים רבים עד כדי ערפול חושים. איתרע מזלה של המתלוננת, שבעת שחשה לא בטוב בשל שתיית האלכוהול, ויצאה מהחדר במלון כדי להשיב את נפשה כשהיא מלווה בחברתה א', פגש בה הנאשם השני (רפאילוב), ששיחר לטרף, ואף הביע בה עניין עוד כשפגש בה קודם לכן בבריכת המלון".
2 צפייה בגלריה
איסי רפאילוב, איליזיר מאירוב
איסי רפאילוב, איליזיר מאירוב
"במשך שעה עברה מסכת של פגיעות מיניות על-ידי מספר רב של משתתפים". איסי רפאילוב, איליזיר מאירוב והמלון
(צילום: בראל אפרים)

"מכאן, בתפנית חדה ומסויטת בעלילה", צוין עוד בגזר הדין, "הפך הבילוי עם החברים לאירוע קשה ופוגעני, שבו במשך שעה עברה המתלוננת מסכת של פגיעות מיניות על-ידי מספר רב של משתתפים, תוך הפרה בוטה ורמיסה של פרטיותה, כבודה והאוטונומיה שלה על גופה".
באשר למעשיו וחלקו של רפאילוב הודגש, כי בעוד המתלוננת פוסעת בקושי ונתמכת על-ידי אחרים במסדרון המלון, היא "נקטפה" על ידו כשיצא למשמע ההמולה וללא היסוס הציג מצג כוזב, כי הוא אדם בוגר בעל ניסיון במתן עזרה רפואית. בתואנת השווא, ותחת אותו מצג כוזב, רפאילוב הוביל את המתלוננת אל חדר 216 במלון, שם החל לבצע בה את הפגיעות המיניות הקשות, שם נרמס כבודה וחוללה פרטיותה. אותו חדר שהאנושיות והמוסר נותרו מחוץ לו, הפך בהרף עין ל"סדום ועמורה", כפי שתיאר זאת מאירוב.
בית המשפט הדגיש, כי מסכת העבירות שביצעו הנאשמים במתלוננת, קטינה כבת 16, תוך חילול גופה וכבודה, הם מהקשים שנראו בין כותלי בית משפט זה: "לא תיק אחד ולא שניים ראינו בימי חיינו בתיקי הפשיעה החמורה שאנו שומעים יום יום. האופן שבו בוצעו העבירות בתיק הוא חריג בחומרתו, בפוגענותו, בהיקפו ובמידת ההתפרקות שהייתה בו מערכים אנושיים בסיסיים של כבוד, חמלה ואנושיות".
בית המשפט אף דחה את טענת ההגנה כי יש להתחשב בעובדה שהנאשמים לא נקטו באלימות כלפי המתלוננת, וקבעו: "ראשית, קשה לראות במעשיו של רפאילוב כ'בלתי אלימים', כאשר הוא כפה עצמו על המתלוננת אשר הכרתה הייתה מעורפלת והיא הייתה נתונה במצב בו היא לא הייתה מסוגלת להביע התנגדות. ושנית, כפי שנקבע לא אחת בפסיקה, מעשה האונס כשלעצמו, כפעולה נגד גופו של אדם בלא הסכמתו, הוא פעולה תוקפנית ואלימה".
נוכח האמור, קבע בית המשפט כי מתחם העונש ההולם בעניינו של רפאילוב עומד על מנעד שבין 20 ל-23 שנות מאסר בפועל, וכי מתחם העונש ההולם בעניינו של מאירוב עומד על מנעד שבין 12 ל-15 שנות מאסר בפועל.
2 צפייה בגלריה
גז"ד בפרשת האונס במלון הים האדום באילת
גז"ד בפרשת האונס במלון הים האדום באילת
"'חברותא' רעילה ותפיסה מעוותת של מגע מיני ויחסי מין". רפאילוב ומאירוב, היום
בגזירת עונשם של הנאשמים בתוך המתחם, התחשב בית המשפט בשיקולי הרתעת היחיד והרבים מפני ביצוע של עבירות מין, וביתר שאת עבירות מין המבוצעות בחבורה, וכלפי קטינים וחסרי ישע. הוא קבע: "ההפקרות והחבירה יחד לביצוע עבירות מין, כשכל אחד מהנוכחים מעודד את האחר ומלבה את האש, מחייבות אמירה מפורשת, המביעה באופן ברור ומובהק את סלידתה של החברה מהתופעה של ביצוע עבירות מין בחבורה, כחלק מ'חברותא' רעילה ותפיסה מעוותת של מגע מיני ויחסי מין, תוך ניצול הכוח של החבורה אל מול חולשה או עמדה פגיעה של האחר.
"מעבר לעבירות ולפגיעות המיניות עצמן, הרי האופן שבו בוצעו, הפומביות, האווירה של העידוד, הצחוקים, הגיחוך והביזוי שבכל אלו, במיוחד לאור המצב מכמיר הלב שבו הייתה המתלוננת, מחייב אף הוא אמירה כי התנהגות מסוג זה תיענה בתגובה עונשית קשה, ומכאן החשיבות של שיקולי ההרתעה למען אחרים יראו וייראו".
בית המשפט התייחס אף לעובדה ששני הנאשמים הם בעלי עבר פלילי ואף ריצו עונשי מאסר בעבר, וגם אם עברם אינו בתחום עבירות המין, עדיין יש לכך משקל מסוים. עוד צוין כי הנאשמים לא גילו ולו זיק של אמפתיה למתלוננת, גם לא בעת הטיעונים לעונש.
נציין כי עונשם של שני תאומים בני 19 שהיו קטינים בעת ביצוע המעשה והורשעו גם הם באונס יינתן במועד אחר. המתלוננת לא נכחה באולם, וצפתה בדיון מרחוק. במועד אחר יינתנו גם עונשיהם של בגיר נוסף וחמישה קטינים בעת ביצוע המעשה: ארבעה מהם הורשעו בסיוע לאונס (שלושה מתוכם גם במעשים מגונים), אחד מהם הורשע במעשים מגונים, ואחד בשידול למעשים מגונים. רפאילוב יפצה את הקורבן ב-200 אלף שקלים, ומאירוב ב-100 אלף שקלים.