מנהל בית הספר לאומנויות בתל אביב, אודי קליין, הוא המנהל שאישר כי קיים יחסי מין עם תלמיד בן 17 שלומד בבית ספר אחר בעיר וניהל התכתבויות עם תלמיד נוסף בן 16. ל-ynet נודע כי הבוקר (שני) הגיע קליין להתייעצות עם עורך דין בעקבות הפרשה, ואחריה החליט לצאת לחופשה ארוכה. לפי כמה גורמים המעורים בפרטים, "ההערכה היא שהוא יגיש מכתב התפטרות, אבל הוא עדיין לא עשה דבר". על אף שלא הוגשו תלונות נגדו לפי שעה - המשטרה פתחה בבדיקת המקרה.
2 צפייה בגלריה
בית הספר בתל אביב
בית הספר בתל אביב
בית הספר לאומנויות בתל אביב. קליין יוצא לחופשה ארוכה
(צילום: מוטי קמחי)
גורמים בהנהגת ההורים אמרו כי "אנחנו מבינים שהכול היה חוקי, אבל מבחינת אתיקה ונורמה - הוא לא יכול להמשיך לנהל את בית הספר. בית הספר גדול מכל ההורים ומהמנהל. הוא לא יכול להמשיך בתפקידו".
על פי החשד, קליין, מנהל בית ספר בו לומדים כיתות א' עד ט', קיים יחסי מין במשך חודשים עם בן ה-17, שביקש ממנו סיוע בעבודה שקשורה ללימודים. בן ה-16 שאיתו קיים לפי החשד התכתבויות מיניות היה תלמיד שלו בבית ספר לפני כשנה. קליין אישר אתמול את קיום היחסים בתגובה שמסר, ובה נאמר כי "הם היו במסגרת שאין לה כל קשר לתפקידי, והסתיימו על ידי בתוך זמן קצר".
קליין היה אחד מחברי הצוות המייעץ שהוקם באיגי בעקבות פרשת גל אוחובסקי ואיתי פנקס. בבית הספר, בניהולו של קליין, לפי עדויות הורים, טויחו שוב ושוב תלונות על מורה שהורשע באונס תלמידה. מלבד זאת, רק לפני כשבועיים הופיע קליין בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בקריית אונו. "אני איש חינוך מודאג בתוך מציאות של התפרקות כל ערכי היסוד של החברה הישראלית שעליהם גדלנו", הוא אמר בהפגנה.

"זה הלם, מגיעות לנו תשובות"

אפרים קובי, חבר ועד הורים בתל אביב-יפו, אמר בעקבות הפרסום: "בושה וכלימה. להשעות אותו במיידי. עד הילדים שלנו. אנחנו רואים את הנושא בחומרה רבה. זה לא רלוונטי שהתלמיד לא מבית ספר. מה זה הנורמות האלה? אני בתור אבא מזועזע מדבר כזה. עצם העובדה שהוא הודה זה עוד יותר חמור".
2 צפייה בגלריה
קליין: "לא פעלתי באופן שאינו הולם, ולא עשיתי דבר כדי לפגוע באיש"
קליין: "לא פעלתי באופן שאינו הולם, ולא עשיתי דבר כדי לפגוע באיש"
קליין: "לא פעלתי באופן שאינו הולם, ולא עשיתי דבר כדי לפגוע באיש"
(צילום: מוטי קמחי)
גם קבוצות הוואטסאפ של התלמידים וההורים בבית הספר העידו על הלם מאז הפרסום. רבים ניסו לקבל תשובות ללא מעט שאלות שצפו אחרי הפרסום, ולפני פרסום שמו של קליין.
מנגד, הורים רבים סירבו להתייחס למעשים. אחת הסיבות לכך הם התנאים הלא-קלים שנאלצים לדבריהם לעבור התלמידים כדי להתקבל לבית ספר היוקרתי. "צריך לעבור גיהינום כדי להתקבל לבית ספר. אני לא יכולה שהבת שלי תיפגע. קראתי את מה ששלחו בקבוצות ואני בהלם", אמרה אמא לתלמידה.
"אנחנו מנסים לעכל את הבשורה שמנהל בית הספר שאני מכירה כמה שנים חשוד בדברים כאלה. איפה כל הרשויות שיבדקו את זה?", תהתה אם לתלמידה אחרת. "כולם שותקים כי מבינים שזה רגיש, אבל אני מאוד מוטרד מכל הפרסומים. מדובר באיש חינוך מוערך מאוד. מגיעות לנו תשובות וראוי שמישהו ידבר איתנו", אמר אב לתלמיד נוסף.
בעיר הסתובבה מאז אמש חרושת שמועות באשר לזהות מנהל בית הספר. אחד ממנהלי בתי הספר בעיר פרסם היום הבהרה שבה ביקש להרחיק את שמו בעקבות פרסומים שגויים: "זו המצאה מוחלטת, פרי דמיון חולני", כתב בהודעה לתלמידים ולהורים.
קליין עצמו התייחס לפרשה בהודעה ששלח לצוות בית הספר: "אתם יודעים שלעולם לא אעשה דבר כדי לפגוע במי מכם או במי מתלמידינו. אתם יודעים שבית הספר הזה, אותו אני זוכה לנהל זה למעלה משש שנים, הוא הדבר החשוב לי מכל, העשייה המשמעותית מכל עבורי. גם לאור הדיווחים, לא פעלתי באופן שאינו הולם ולא עשיתי דבר כדי לפגוע באיש. בנסיבות הללו, מצאתי לנכון לצאת לחופשה לפרק זמן מסוים, כדי לאפשר שקט ועבודה סדירה בחזרה מהחופשה".
הנהגת ההורים של בית הספר מסרה: "הופתענו מאד מהפרסומים אתמול באמצעי התקשורת. בעקבותיהם, מנהל בית הספר, אודי קליין יוצא לחופשה וסגניתו, ורד בן מאיר, תמלא את מקומו עד להודעה חדשה. צוות בית הספר נעזר באנשי מקצוע רלוונטיים על מנת לתווך לתלמידים/ות את האירועים בהתאם לגילם. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ונעדכן בהתאם".
ועד ההורים המרכזי בתל אביב-יפו מסר: "ועד ההורים המרכזי נדהם מהפרטים שנחשפו בערוצי התקשורת, המייחסים למנהל בית ספר בעיר קיום יחסים אינטימיים עם קטינים. אנו מגנים בשאט נפש כל התנהגות לא הולמת למול קטינים על ידי צוותי חינוך. גם אם התנהגות זו אינה עוברת את הרף הפלילי, היא אינה מוסרית ואינה בהלימה למול סט הערכים והדוגמה האישית הנדרשת מנושאי תפקיד אלו. לאחר הודעת המנהל על יציאתו לחופשה ארוכה, ובמקביל למיצוי בדיקת פרטי הפרשה, אנו קוראים למשרד החינוך לרכז את כלל המשאבים בדאגה לרווחת וביטחון תלמידי בית הספר והוריהם ולהחזרת בית הספר למסלול הנכון".