3 צפייה בגלריה
בית חולים העמק
בית חולים העמק
בית חולים העמק בעפולה
( צילום: shutterstock)
האלימות נגד הצוותים הרפואיים ממשיכה להשתולל: תושב הכפר איכסאל מוסטפא סעדי, בן 26, מואשם כי תקף רופא בכיר ואחות מבית החולים העמק בעפולה. מכתב האישום שהוגש נגדו היום (שני) לבית משפט השלום בנצרת עולה כי בתקיפה האלימה גרם להם לשברים, חבלות ושטפי דם.
לפי האישום, ביום רביעי שעבר ליווה סעדי את אחיו המתנייד בכיסא גלגלים לטיפול רפואי בבית החולים. "הוא צעק כי לאחיו יש חום ודרש לטפל בו במהירות", נכתב בכתב האישום. האחות הפנתה את סעדי לפתוח את תיקו והמאבטח ניסה להרגיע אותו, ואז דחף הנאשם לעבר האחות כיסא גלגלים.
3 צפייה בגלריה
מפגינים בעזריאלי נגד אלימות נגד צוותי רפואה
מפגינים בעזריאלי נגד אלימות נגד צוותי רפואה
"ראוי כי הנאשם יקבל עונש שירתיע אחרים". הפגנת מתמחים על אלימות נגד רופאים
(צילום: מרשם)
הנאשם לא הסתפק בכך. הוא תקף את המאבטח, אחז את צווארו בשתי ידיו וחנק אותו בחוזקה תוך כדי שהוא דוחף אותו לקיר. הרופא הבכיר שהיה במיון רץ לעברם כדי לנסות ולהפריד, תפס בידו של התוקף, וזה הכה אותו חזק בראשו - עד שנפל לרצפה.
"האחות התכופפה להרים את הרופא, והנאשם דחף לעברה בחוזקה עגלת ציוד רפואי עם מזרקים ומחטים, שפגעה בה בזרוע ובכתף", תיאר פקד עו"ד אריאל אלישיב, תובע בכיר בלשכת התביעות של המשטרה בצפון שהגיש את כתב האישום.
סעדי נאשם בגרימת חבלה חמורה, שלוש עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, התנהגות פרועה במקום ציבורי וארבע עבירות של תקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקיד.
3 צפייה בגלריה
סנ"צ רמי חורי
סנ"צ רמי חורי
"אפס סובלנות כלפי אירועי אלימות". סנ"צ רמי חורי
(צילום: דוברות מרחב העמקים)
סנ"צ רמי חורי, מפקד משטרת עפולה, מסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור מאוד. השוטרים הגיעו במהירות לבית החולים ועצרו את הנאשם, אספו ממצאים, ראיות ועדויות שחיזקו את החשדות לתקיפה האלימה שהתרחשה. מדובר בצוות רפואי מסור שניסה להעניק שירות מציל חיים למטופלים אחרים, ומצא את עצמו קורבן לאלימות אכזרית מצד הנאשם ללא כל סיבה. נגלה אפס סובלנות כלפי כל אירוע אלימות כלפי עובדי ציבור ובפרט כלפי צוותים רפואיים, וראוי כי הנאשם יקבל את העונש המקסימלי על המעשה כדי להרתיע אחרים מאלימות כזו".
עו"ד  ויסאם לידאוויעו''ד ויסאם לידאווי
עו"ד ויסאם לידאווי, המייצג את הנאשם, מסר כי "מרשי טוען שהוא הקורבן באירוע הזה והוא זה שהותקף ע"י מאבטחי ביה"ח בצורה ברוטלית. למרשי נשברה כף הרגל וכל זאת רק משום שהעיר לצוות הרפואי שלא העניקו טיפול לאחיו שהתפתל מכאבים במיון. הוא בחור נורמטיבי ללא כל עבר פלילי מכביד. ביקשנו את מצלמות האבטחה ובבית החולים טענו שאין תיעוד לאירוע וזה מאוד מוזר. אני מאמין שבית המשפט ישתכנע וישחרר אותו לביתו בעקבות הטראומה שחווה בבית החולים".
האירוע בבית החולים העמק אינו היחיד שאירע החודש, והציף שוב את סוגיית האלימות נגד הצוותים הרפואיים. בסוף החודש שעבר הוגש כתב אישום נגד תושב באר יעקב שתקף רופאה באמצעות פטיש במרפאה בעיר לפני כשלושה שבועות. בתגובה לאירוע, בתי החולים וקופות החולים עבדו במשך יומיים במתכונת חירום. באירוע אחר בבית החולים העמק, נעצרה צעירה שהשליכה חפצים על הצוות הרפואי כשנודע לה שבדיקת MRI שלה נדחתה.