באיראן נשמעה הבוקר (שישי) גרסה חדשה בכל הנוגע לתקיפה שמיוחסת לישראל, ולפיה ייתכן שהיא בוצעה באמצעות רחפנים או כטב"מים קטנים - שייתכן שאף שוגרו מתוך שטח איראן. גורמים איראנים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי מערכות הרדאר האיראניות לא זיהו כלי טיס לא מזוהה שנכנס לשטח האווירי של המדינה.
3 צפייה בגלריה
מערכות האוויריות האיראניות מתמודדות עם מטרות עוינות בשמי אספהאן
מערכות האוויריות האיראניות מתמודדות עם מטרות עוינות בשמי אספהאן
מערכות ההגנה האווירית האיראניות מתמודדות עם מטרות עוינות בשמי אספהאן
בינתיים, גורם איראני בכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי טהרן לא מתכננת תגובה מיידית - ועדיין לא בטוחה מי עומד מאחורי המתקפה. בדומה לגרסה החדשה שנשמעה בטהרן, גם אותו בכיר טען שאיראן לא ספגה "מתקפה חיצונית", ושההערכות כרגע הן שמדובר במתקפה מבפנים.

"קבוצות הקשורות למוסד שיגרו כטב"מים מתוך איראן"

לטענות לפיהן כטב"מים אחראים לתקיפה הצטרף גם פרשן בטלוויזיה האיראנית, שהאשים בתקיפה "מסתננים" שחדרו לשטח איראן. "הרחפנים הקטנים שהופלו באספהאן הופעלו מתוך איראן", טען הפרשן שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס.
מוקדם יותר אמרו גורמים ישראלים ואיראנים ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל תקפה בסיס צבאי באספהאן שבמרכז איראן. הגורמים האיראנים שצוטטו ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי כטב"מים הופלו גם באזור העיר תבריז - שנמצאת כ-800 ק"מ מצפון לאספהאן.
מפקד לשעבר במשמרות המהפכה באיראן טען הבוקר בריאיון לאל-ערבי אל-ג'דיד: "קבוצות הקשורות למוסד שיגרו כטב"מים קטנים מתוך איראן. המטרה בירי לאספהאן ותבריז הייתה לבחון את ההגנה האוירית שלנו ולקיים מבצע פסיכולוגי נגד איראן. הכטב"מים הקטנים הופלו. הם משמשים לצילום, ולא נרשמו נזקים למתקנים איראניים".
3 צפייה בגלריה
אינפו: מיקום התקיפה של ישראל באיספהאן איראן
אינפו: מיקום התקיפה של ישראל באיספהאן איראן
( צילום: shutterstock)
אם נכונים הדיווחים, זו לא הפעם הראשונה שבה גורמים עלומים תוקפים מטרות בשטח איראן. בינואר בשנה שעברה דיווחו גורמים אמריקנים כי ישראל תקפה מתקן תעשייתי-צבאי רגיש של משמרות המהפכה, שהיה ממוגן על-ידי מערך של סוללות הגנה אווירית. גורמים אמריקנים אמרו אז כי ישראל היא שביצעה את המתקפה, ואין לשלול מכלל אפשרות כי התבצעה במטרה לפגוע בניסיון איראני לפתח טילים היפרסוניים, נשק שובר-שוויון, שיכול לחדור את מערכות ההגנה האווירית.
האיראנים עצמם הודיעו אז שהמתקנים שהותקפו היו "מפעל תחמושת" באספהאן. המשטר האיראני מסר גם שהתקיפה התבצעה באמצעות רחפנים גדולים (קוודרוקופטרים עם ארבעה להבים) שנושאים כמות גדולה של חומר נפץ ("רחפנים מתאבדים") המצוידים במצלמה וחיישני ניווט ש"מפילים" ומפוצצים אותם בדיוק רב על מטרתם.
3 צפייה בגלריה
פיצוץ מהתקיפה אשתקד באספהאן
פיצוץ מהתקיפה אשתקד באספהאן
פיצוץ מהתקיפה אשתקד באספהאן
( צילום: רויטרס / WANA )
גם ב-2021 נטען כי מל"ט שהמריא מתוך איראן, תקף מפעל לייצור צנטריפוגות בכראג', עיר השוכנת כ-40 ק"מ צפונית-מערבית לבירה טהרן. איראן הטילה את האחריות על ישראל, בטענה שהיא נועדה להכשיל את השיחות שהתנהלו אז בווינה בין איראן למעצמות על חזרה של טהרן ושל ארה"ב להסכם הגרעין מ-2015.