כשאליה כהן בן ה-13 קיבל משימה לבחור את הגיבור שלו ולראיין אותו, לא היה לו שום ספק מי זה יהיה: "דוד איתמר", הלא הוא רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל.
אליה, שמתגורר עם משפחתו ביישוב עטרת, הוא בנה של רותם, אחותה הגדולה של אור אלחרר, אלמנתו של איתמר. "בבית הספר שבו לומד אליה, בנווה צוף, המורים מחנכים תמיד לאהבת הארץ ולשמירה על הארץ. זה נושא מאוד מרכזי שם", סיפרה רותם. "לפני כמה חודשים המורה שלו נתן לתלמידים משימה לבחור גיבור ולראיין אותו. אליה ישר חשב על איתמר. לאיתמר היה קשר מיוחד מאוד עם האחיינים שלו. מהצד שלו יש לו שלושה אחיינים, אבל מהצד של אור יש לו עשרים אחיינים – ואת כולם הוא אהב, והם אהבו אותו. לאחר שהוא נהרג המורה של אליה נזכר בסרטון ושלח לי אותו עם הודעת תנחומים".
3 צפייה בגלריה
אליה כהן אחיינו של איתמר אלחרר ז"ל
אליה כהן אחיינו של איתמר אלחרר ז"ל
האחיין אליה עם איתמר ז"ל ואשתו אור. "היה לו קשר מיוחד עם כל האחיינים"
(באדיבות המשפחה)
בסרטון המרגש מספר הדוד לאחיין מהי בעיניו גבורה. "זו היכולת שלך לעשות משהו שהוא מעבר לטבע", אומר רס"ן אלחרר ז"ל, מפקד פלגה ביחידת הקומנדו אגוז שהיה בן 26 במותו, "היכולת לקום ולהסתער למרות שזה לא טבעי. אבל גבורה זו לא רק גבורה צבאית. בתוך המושג הזה יש המון אהבת הזולת". אחר כך מספר אלחרר כי הגיבור שלו הוא רס"ן רועי קליין, סגן מפקד גדוד 51 של חטיבת גולני שנהרג בקרב בינת ג'בייל במלחמת לבנון השנייה, לאחר שזינק על רימון יד כדי להציל את חיי חייליו.
"הסרטון מרגש מאוד, ובעיקר מבטא את כל האישיות של איתמר", אומרת הגיסה. "איתמר היה אדם צנוע, הוא לא אהב לדבר הרבה על מה שהוא עושה. לחתונה שלו הוזמנו עשרה אנשים בלבד בגלל מגבלות הקורונה, וזה היה מראש הדבר שהוא הכי רצה - אירוע צנוע, בחיק המשפחה, בלי יותר מדי תשומת לב. הוא אהב את הצבא מאוד, את החברים בעיקר. היו לו שאיפות, אבל הוא בעיקר חלם להקים משפחה עם אור".

3 צפייה בגלריה
מצבת הקבר של רס"ן איתמר אלחרר
מצבת הקבר של רס"ן איתמר אלחרר
זרי פרחים על קברו של איתמר, לאחר הלווייתו בשבוע שעבר
(צילום: תומר שונם הלוי)
כהן מספרת ש"איתמר ואור יצאו לטיול של שלושה שבועות בארה"ב לאחר חתונתם. זה היה ירח דבש בלתי נשכח עבורם. הם שכרו קרוואן וטיילו בכל החוף המערבי".
אור, אלמנתו של איתמר, סיפרה: "כל מה שרצינו זה להיות ביחד, בשקט, אני והוא. זה היה טיול מושלם. לא רצינו לחזור משם. זה היה במהלך ימי מבצע 'שומר החומות'. נסענו במכונית ושמענו את החדשות בישראל. איתמר לא היה שקט, הוא הרגיש לא טוב עם זה שבישראל מתנהלת מלחמה והוא בארה"ב. הוא הרגיש צורך להיות בישראל בימים האלו, וזה ממש קרע אותו. הוא היה בקשר עם היחידה כל הזמן, ואמר למפקדים שלו שאם יוחלט על כניסה קרקעית – הוא חוזר לארץ בטיסה הראשונה ונכנס לעזה. הוא כל הזמן חתר למגע, רצה להגן על המדינה שהוא כל כך אהב".
3 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
רס"ן אופק אהרון ורס"ן אלחרר שנהרגו באסון בשבוע שעבר
(צילום: דובר צה"ל)
רס"ן אלחרר ורס"ן אופק אהרון ז"ל נהרגו בשבוע שעבר מירי של קצין אחר, שבוצע בשוגג. השניים, יחד עם עוד קצין ולוחם, יצאו בלילה לחפש את מי שיום קודם לכן גנבו ציוד צבאי משטח אימונים בבקעה. קצין אחר, שיצא במקביל לחפש את הגנבים באותו אזור, הבחין ברביעייה, חשש שמדובר בגנבים או מחבלים ופתח בירי שגרם למותם של השניים.
הטרגדיה הנוראה הביאה לכך שהסרטון קיבל משמעות מצמררת. "איתמר היה גיבור אמיתי", הם אומרים, "הוא בעצם לא היה צריך לצאת לחפש את הציוד שנגנב כי זה לא קרה אצלו בפלגה. הציוד נגנב מהפלגה של אופק. אבל איתמר, שהיה חבר טוב של אופק, רצה לעזור, כי הוא פשוט היה כזה, אדם שמוכן לתת מעצמו. הוא התנדב לצאת עם אופק לחיפושים, ואז קרה האסון. בדיוק בשל אהבת הזולת הזאת, שעליה הוא מדבר בסרטון, הוא שילם את המחיר".